دانلود و خرید کتاب اصول تغذیه و رژیم درمانی در سوختگی سیدحسن طاووسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول تغذیه و رژیم درمانی در سوختگی اثر سیدحسن طاووسی

کتاب اصول تغذیه و رژیم درمانی در سوختگی

معرفی کتاب اصول تغذیه و رژیم درمانی در سوختگی

کتاب اصول تغذیه و رژیم درمانی در سوختگی نوشتۀ سیدحسن طاووسی، نگار مظفری‌راد و مصطفی نوروززاده است. انتشارات اساطیر پارسی این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این اثر، از آن رو اهمیت دارد که تغذیۀ مناسب، سنگ‌بنای اصلی مراقبت از بیماران سوخته است.

درباره کتاب  اصول تغذیه و رژیم درمانی در سوختگی

کتاب اصول تغذیه و رژیم درمانی در سوختگی به ما می‌گوید که تغذیۀ مناسب می‌تواند از مرگ‌ومیر ناشی از سوختگی جلوگیری کرده، ترمیم زخم‌ها را تسریع کند و مانع از پیش‌روی عفونت شود. همچنین تأمین کالری و پروتئین کافی می‌تواند به کنترل التهاب و عفونت آنها کمک کند.

بیماران سوختگی، با مشکلات گوارشی بسیاری از جمله تهوع، کاهش اشتها و... روبه‌رو هستند. بنابراین، تأمین نیازهای غذایی بیماران سوخته، یکی از چالش‌های اساسی در درمان آنها است.

تاکنون کتابی علمی که مستقیماً به این موضوع پرداخته باشد، در ایران به چاپ نرسیده است.

در این کتاب، ابتدا به تغییراتی پرداخته شده که سوختگی روی ارگان‌ها و متابولیسم بیماران سوخته می‌گذارد؛ سپس روش‌های صحیح محاسبۀ میزان کالری لازم برای این بیماران ارائه می‌شود.

خواندن کتاب  اصول تغذیه و رژیم درمانی در سوختگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران پزشکی عمومی و نیز درمان‌گران سوختگی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب  اصول تغذیه و رژیم درمانی در سوختگی

«در اثر پاسخ هایپرمتابولیک در بیماران سوخته، اختالالت فیزیولوژیک حاصل می‌شود. این اختالالت باعث تغییر سطح گلوکز سرمی و کاهش حساسیت به انسولین در این بیماران می‌شود که پیامدهای ناگواری را به‌وجود می‌آورد. درمان‌های دارویی و غیردارویی باعث بهبود این پاسخ شدید، بعد از سوختگی می‌شود؛ با این حال استراتژی‌های درمانی برای کاهش پاسخ هایپرمتابولیک و هایپرگالیسمیک چالش‌برانگیز است. تمیز کردن زخم و پیوند زخم، بیشترین پیشرفت در دو دهۀ گذشته را داشته که همین امر باعث کاهش میزان مرگ‌ومیر شده است. بتا بلوکرهای آدرنژیک مثل پروپرانول می‌توانند در درمان آنتیکاتابولیک بیماران مؤثر باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۷ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان