دانلود و خرید کتاب نوروفیدبک یوسف اسماعیلی‎‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نوروفیدبک

کتاب نوروفیدبک نوشتهٔ یوسف اسماعیلی‎‌نژاد و رضوان ملک‌پور شهرکی و مریم عزیزپور است و انتشارات کنکاش آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارهٔ توانمندسازی مغز در اختلال کم‌توجهی، بیش‌فعالی است.

درباره کتاب نوروفیدبک

نوروفیدبک یا نوروتراپی یا نوروبیوفیدبک نوعی بیوفیدبک است که در آن عملکرد مغز به صورت لحظه‌ای در صفحه‌ نمایشی نشان داده می‌شود. از این سیستم برای بازتوان‌بخشی و کنترل دقیق‌تر و تمرین روی عملکرد مغز استفاده می‌شود. نوروبیوفيدبک نوعی درمان مکمل و همچنین نوعی ابزار جدید و نوین برای بهبود اختلالات روان‌پزشکی است. در نتیجه از نوروفيدبک برای اندازه‌گیری و ارزیابی فعالیت‌های عصبی مربوط به مغز استفاده خواهد شد.

برای انجام این روش درمانی از حسگرهایی که الکترود نامیده می‌شوند، استفاده می‌کنند. این الکترودها روی پوست سر بیمار قرار گرفته و فعالیت الکتریکی مغز فرد را به صورت امواج مغزی ثبت می‌کنند.

امواج ثبت شده در اغلب موارد به صورت یک بازی کامپیوتری و یا فیلم شبیه‌سازی‌شده در دسترس بیمار است. برای شروع ابتدا به بررسی حالات بیمار می‌پردازند، سپس بیمار روی صندلی نشسته و به تشخیص درمانگر، الکترودهای موجود را بر روی سر بیمار قرار می‌دهند.

بیمار ضمن حفظ خونسردی خود به صفحه مانیتور نگاه می‌کند. در این حالت هدایت، کنترل و پخش فیلم و یا بازی کامپیوتری تنها توسط امواج مغزی شخص صورت گرفته و نباید از دستان کمکی حاصل شود.

به این صورت فرد با توجه به پیشرفت یا توقف بازی و همچنین از دست دادن یا گرفتن پاداش و امتیاز یا تغییرات به وجود آمده در صدا یا پخش فیلم، به شرایط مطلوب یا نامطلوب امواج مغزی خود پی‌برده و سعی در اصلاح وضعیت امواج مغزی خود دارد. هدف از تنظیم امواج در درمان نوروفيدبک، تغییر قدرت دامنه موج است نه پهنا و نوع موج.

از سنین ۵ یا ۶ سالگی به بالا می‌توان از نوروفیدبک استفاده کرد. اما بهترین سن استفاده به ویژه در مورد اختلال بیش فعالی یا ADHD و اختلالات یادگیری (اختلالات دوران کودکی) سنین دبستان است.

نورفیدبک را می‌توان در شرایط مختلف استفاده کرد از تقویت تمرکز به هنگام درس خواندن در یک دانشجو تا کاهش نشانه‌های افسردگی یا سردردهای تنشی و میگرنی. درمان با نوروفیدبک نیازمند یک تعهد و انگیزه قوی است، چراکه آثار سودمند آن معمولاً تا قبل از جلسه دهم آشکار نمی‌گردد. البته در موارد متعددی نیز تغییرات مورد نظر پس از دو جلسه به‌تدریج نمایان می‌شوند و تغییرات نیز سریع اتفاق نمی‌افتند. این روش برای افرادی مناسب است که بتوانند با جدیت تمام حداقل هفته‌ای ۲ بار به مدت ۳۰ تا ۴۰ جلسه برای درمان حاضر شوند.

خواندن کتاب نوروفیدبک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان حوزهٔ روان‌شناسی و روان‌پزشکی و علاقه‌مندان به نوروفیدبک پیشنهاد می‌کنیم.




نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۶۲,۰۰۰
تومان