دانلود و خرید کتاب قدر مطلق یک توطئه شاداب عسگری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب قدر مطلق یک توطئه

کتاب قدر مطلق یک توطئه نوشتۀ شاداب عسگری و اسماعیل قمریان معمره است. انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این کتاب دربارۀ «کودتای نقاب» به روایت اسناد و مدارکِ موجود است.

درباره کتاب قدر مطلق یک توطئه

کتاب قدر مطلق یک توطئه چهار فصل دارد. 

فصل نخست، با نام «کودتا در سال‌های اول انقلاب» برای آن برگزیده شده تا به کلیات مرتبط با موضوع «كودتا» بپردازد. در این فصل، ضمن توضیح «کودتای کورتاژ»، برای نخستين بار دربارۀ نخستین کودتايی که توسط گروهی از خلبانان نیروی هوايی، حدود يک سال پس از پيروزی انقلاب اسلامی، زير نظر سرتیپ خلبان حبیب‌اللّه معین‌زند و سرتیپ پیاده احسان‌اللّه پزشک‌پور در شرف تکوین بوده و نيز دربارۀ عناصر شرکت‌کننده در آن كه به‌وسیلۀ نهادهای انقلاب اسلامی دستگیر شدند، به‌صورت گسترده توضیح داده شده است و اسناد و مدارک موجود در این ارتباط نیز ارائه می‌شود.

فصل دوم، «بازشناسی عناصر کودتای نقاب» نام دارد. این فصل با هدف آشنایی مخاطبان با عناصر این کودتا، از طریق ارائۀ سوابق عناصری اصلی که بیشترین مسئولیت و نقش‌آفرینی را در زمينۀ طرح‌ریزی و اجرای «کودتای نقاب» داشته‌اند، نوشته شده است. در این فصل، اسنادی ارائه می‌شود که پیش از این ارائه نشده بودند. نویسندگان این کتاب، به‌منظور عمق بخشیدن به نگاه مخاطبان و افزایش شناخت جامع‌تر آنان از این ‌کودتا، انجام اين اقدام را ضروری دانسته‌اند.

سومین فصل، «بازخوانی کودتا» نامیده شده. این فصل، اتفاقاتی را از ابتدا تا زمان دستگیری‌ها و اعترافات کودتاچیان، به‌صورت مشروح بیان می‌کند. این بخش از کتاب، بر ستاد خنثی‌سازی کودتا و چگونگی اقدام نیروهای ارتشی در کشف و خنثی‌سازی تمرکز می‌کند. اینجاست که برای نخستين بار، دربارۀ سه نفر از کارکنان ارتش که در جریان خنثی‌سازی کودتا به شهادت رسیده‌اند و تنها شهدای این کودتا محسوب می‌شوند، سخن به میان می‌آید.

فصل چهارم و آخرین فصل، «رازها و رمزهای مغفول كودتا» نام دارد.

خواندن کتاب قدر مطلق یک توطئه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علوم سیاسی و وابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قدر مطلق یک توطئه

«بنابراین، سرهنگ احمدی مخفیانه ایران را ترک می‌کند و عازم اروپا می‌شود تا با شاه تماس بگیرد. همزمان بنی‌عامری با تعدادی از افسران بازنشسته و شاغل جهت تدارک کودتا تماس می‌گیرد و از همین‌رو، موفق می‌شود در همان آغاز گروهی متشکل از شش تا هشت تن را در تابستان ۱۹۷۹ گرد خود جمع آورد. در بهار و تابستان همان سال، سرهنگ احمدی به مصر، مراکش، باهاما و مکزیک سفر می‌کند تا با شاه ملاقاتی داشته باشد که همه‌ی این تلاش‌ها بی‌نتیجه می‌ماند. در ماه اوت ۱۹۷۹ م، سرهنگ احمدی از طریق تیمسار سرلشکر فضل‌الله امیرفضلی مطلع می‌شود که شاپور بختیار برای مقابله با رژیم اسلامی در حال سازماندهی و بسیج نیرو است.»

نظرات کاربران

کاربر ۵۱۷۹۸۸۳
۱۴۰۱/۰۷/۲۸

لطفا این کتاب در بی نهایت قرار بدید

امیررضا مزیدابادی فراهانی
۱۴۰۳/۰۱/۲۰

کتاب از لحاظ تاریخی و مستند بودن عالیست اما از لحاظ نگارشی به طور جدی ضعف دارد

کاربر 4879004
۱۴۰۲/۰۹/۲۸

خوب

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۸۸ صفحه

حجم

۱۲۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۸۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان