دانلود و خرید کتاب مسئولیت بین المللی دولت ها در نقض حقوق بشر علی حسن دانشور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مسئولیت بین المللی دولت ها در نقض حقوق بشر اثر علی حسن دانشور

کتاب مسئولیت بین المللی دولت ها در نقض حقوق بشر

معرفی کتاب مسئولیت بین المللی دولت ها در نقض حقوق بشر

کتاب الکترونیکی «مسئولیت بین المللی دولت ها در نقض حقوق بشر» نوشتهٔ علی حسن دانشور و مهدی افشون در انتشارات کنکاش چاپ شده است. مسئولیت بین‌المللی دولت حقوق بشر و مسئولیت دولت‌ها معاهدات مهم بین‌المللی معاهدات مهم منطقه‌ای نقض حقوق بشر مصادیق موجد مسئولیت دولت‌ها از جمله مباحثی است که این کتاب به آن‌ها می‌پردازد.

درباره کتاب مسئولیت بین المللی دولت ها در نقض حقوق بشر

مسئولیت بین المللی متوجه اشخاص حقوق بین الملل است که در رأس آن‌ها دولت‌ها قرار دارند. هیچ دولتی نمی‌تواند بدون رعایت حقوق دولت‌های دیگر از حقوق خود بهر‌ه‌مند گردد. هنگامی که یک دولت با فعل و ترک فعل‌های خود، تعهداتش را بر اساس هر قاعده‌ای از حقوق بین‌الملل نقض کند، موضوع مسئولیت آن دولت به وجود می‌آید. بنابراین، مسئولیت دولت‌ها بر لزوم رعایت تعهدات منطبق با معیارهای مورد قبول جامعهٔ بین المللی استوار است و اینکه حقوق بین الملل فعل یا ترک فعل‌های یک دولت را تا چه حد مشروع یا نادرست بداند. پیش نویس قانونی در ارتباط با مسئولیت دولتها در قبال عمل نادرست بین المللی در پنجاه و سومین جلسهٔ آن در سال ۲۰۰۱ تصویب شد. این مواد قانونی از راه تدوین و تکامل تدریجی مقررات اولیهٔ حقوق بین الملل در ارتباط با مسئولیت دولت‌ها در قبال عمل نادرست حقوق بین الملل تنظیم شده است. 

کتاب مسئولیت بین المللی دولت ها در نقض حقوق بشر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به علوم سیاسی  پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مسئولیت بین المللی دولت ها در نقض حقوق بشر

انتساب یک عمل به یک دولت در حقوق بین الملل بستگی به معیار هایی دارد که توسط حقوق بین الملل مشخص می‌شود و ربطی به تلفات و خسارات وارده ندارد. عملی مربوط به دولت است که برای آن ایجاد مسئولیت نماید. اصولاً هنگامی که عمل دولت مخالف با تعهدات بین المللی باشد ،بدون توجه به اینکه آن عمل از لحاظ حکومتی یا دولتی در چه سطحی قرار می‌گیرد، آن دولت مسئول است. در تعیین اینکه چه عناصری در ایجاد یک مسئولیت برای دولتی نقش دارند، قوانین داخلی و رفتار هر دولت از اهمیتی ویژه برخوردار است. این که یک دولت چه حکومتی داشته باشد و چه اعمالی توسط حکومت انجام شود، به دولت بستگی دارد. با این حال دولت برای تعیین ساختار داخلی خود و اعمال خود از راه حقوق داخلی میتواند آزاد باشد. هر گونه عمل ارگانهای یک دولت خارج از اختیارات آنها و صرف نظر از اینکه از لحاظ قوانین داخلی دارای چه موقعیتی هستند، میتواند تحت حقوق بین المللی به دولت مربوط باشد. دولتها به عنوانن یک تبعه در حقوق بین الملل مسئول اعمال تمامی ارگان ها، عوامل و مسئولان رسمی خود می‌باشد که تشکیل دهنده بخشی از سازمان آن دولت هستند و صلاحیتش در همان محدوده است، چه آنها تحت حقوق داخلی شخصیت حقوقی جداگانه‌ای داشته یا نداشته باشند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان