دانلود و خرید کتاب چهار بال موفقیت مالی کودکان محمود رئیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهار بال موفقیت مالی کودکان اثر محمود رئیسی

کتاب چهار بال موفقیت مالی کودکان

نویسنده:محمود رئیسی
انتشارات:نشر بید
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب چهار بال موفقیت مالی کودکان

کتاب چهار بال موفقیت مالی کودکان نوشتهٔ محمود رئیسی است و نشر بید آن را منتشر کرده است. این کتاب، چگونگی آموزش مباحث مالی به کودکان است.

درباره کتاب چهار بال موفقیت مالی کودکان

یکی از ضروریات جامعه کنونی و یکی از اصول تربیتی در خانواده هوش مالی و تربیت مالی کودک است. دلیل پافشاری خیلی از اساتید به آموزش دادن در دوران کودکی به خاطر این است که در این دوران، والدین مستقیما با ضمیر ناخودآگاه کودک روبه‌رو هستند و هرگونه رفتار صحبت با کودک می‌تواند تاثیر بسزایی بر عزت نفس و اعتماد به نفس در بزرگسالی داشته باشد. همانطور که پیامبر عزیزمان فرمودند یادگیری در کودکی مثل نقش بستن و حکاکی روی سنگ است، اگر بتوانیم از کودکی عزت نفس و اعتماد به نفس بالایی در کودک ایجاد کنیم، در بزرگسالی باعث افتخار و سربلندی خودمان می‌شوند؛ در بحث هوش مالی یک تیر و چند نشان می‌زنیم؛ یعنی استقلال مالی، اعتماد به نفس، عزت نفس، هوش اجتماعی، ایجاد انگیزه، خلاقیت و هدفمندشدن کودک و به یاری خدا آینده‌ای درخشان فرزندانمان را تضمین می‌کنیم. این کتاب چکیده‌ای از مباحث هوش مالی رابرت کیوساکی است.

خواندن کتاب چهار بال موفقیت مالی کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای پدران و مادران و معلمانی که می‌خواهند مباحث مالی را به کودکان بیاموزند، مناسب است.

بخشی از کتاب چهار بال موفقیت مالی کودکان

«سنی که کودک باید کار بکنه و با کارکردن پول در بیاره»

توی جلسات ماهانه به کودک بگویید تو دو تا منبع درآمد داری؛ یکی منبع درونی که شامل کارهای داخل خونه می‌شه. بدین صورت که کارهایی که وظیفهٔ او نیست رو انجام می‌ده، مثل ظرف‌شستن، گردگیری و کمک‌کردن به پدر (نکته: به‌خاطر اینکه کودک شرطی نشه و کلاً برای هر کاری طلب پول نکنه، برای انجام یک کاری یک‌بار پول می‌دیم و دو بار پول نمی‌دهیم) یا می‌تونه کاردستی، نقاشی و کارهایی از این قبیل انجام بده و پول بگیره. اولین کسی که ازش می‌خره، خودتون باشید.

منبع دوم، درآمد بیرونی است که شامل کارکردن بیرون از خانه می‌شه. مثلاً کارکردن در مغازهٔ دایی، عمو یا فردی آشنا (نکته: کودک رو نفرستید به جایی که صاحب‌کار رو نمی‌شناسید). می‌تونه درسی که خوب بلده رو بره به بچه‌های دیگه آموزش بده و درآمد کسب کنه، لواشک درست کنه و ببره مدرسه به هم‌کلاسی‌هاش بفروشه و... .

توی جلسات ازش نظر بخواهید که چه‌کاری رو بکنه براش بهتره. اگر کاری که کودک قراره ازش پول در بیاره، مبتنی بر استعدادش باشه، در بزرگسالی شکوفا می‌شه.

تو این سن، باید به کودک مسئولیت بدین، به این صورت که مثلاً شما ماهیانه ۲۰۰ تومان پول برای هزینهٔ آب، برق و گاز به کودک می‌دهید و قرار می‌گذارید که مدیریت مصرف انرژی به عهده کودک باشه. هرجا برق اضافی روشنه یا آب بازه رو کنترل کنه، سر ماه هرچی پول قبض اومد، اگر کمتر از ۲۰۰ تومان بود مابقی پول برای فرزند باشه. می‌تونید مسئولیت خرید خانه یا پرداخت قبوض منزل را با شرایطی مانند مثال بالا، قرارداد کنید و انجام بدین.

اگر کودک با مسئولیت بار بیاد، به غیر از هوش مالی، هوش هیجانی و اعتمادبه‌نفس هم تقویت می‌شه.

در این سن، باید فرق بین نیاز و خواسته رو متوجه بشه که در مباحث بعدی همراه با قانون ۴۸ ساعت توضیحات لازم ارائه می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
به‌خاطر داشته باشید هزینهٔ ساختن، کمتر از اصلاح است. تا زمانی که فرزندتان در سنین کودکی است، می‌توانید ساختار ذهن کودک را به‌راحتی بسازید تا در بزرگ‌سالی به مشکل برنخورید.
مهدی ابراهیمی
جف بیزوس مالک آمازون می‌گه: «اگر نتوانید موقعی که خواب هستید، پول دربیارید، هیچ‌وقت پول‌دار نمی‌شوید.» کارآفرینی وسرمایه‌گذاری درآمد غیرفعال هستند که نیازی به شما و زمانتون ندارند و برای شما کسب درآمد می‌کنند. فرزند رو باید از کودکی با ذهنیت سرمایه‌گذار یا کارآفرین تربیت کنیم.
مهدی ابراهیمی

حجم

۳۱۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

حجم

۳۱۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان