دانلود و خرید کتاب دیوان عدالت اداری ایران در یک کتاب حسین رئیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیوان عدالت اداری ایران در یک کتاب اثر حسین رئیسی

کتاب دیوان عدالت اداری ایران در یک کتاب

معرفی کتاب دیوان عدالت اداری ایران در یک کتاب

کتاب دیوان عدالت اداری ایران در یک کتاب؛ مجموعه‌ای از «قوانین و مقررات، احکام، رویه‌ها و مصوبات» دیوان عدالت جمهوری اسلامی ایران نوشتهٔ حسین رئیسی است و  موسسه آموزشی تالیفی ارشدان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب دیوان عدالت اداری ایران در یک کتاب


کتاب دیوان عدالت اداری ایران در یک کتاب مجموعه‌ای کامل از بخش‌های دیوان عدالت اداری جمهوری اسلامی ایران و حاصل تحقیقات و مطالعهٔ فراوان و رجوع به مقالات معتبر و کتب حقوقی فوق‌العاده عالی است که تاکنون در این زمینه به چاپ رسیده است.

خواندن کتاب دیوان عدالت اداری ایران در یک کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تدریس در دانشگاه‌های حقوق به کار می‌رود. البته کتاب مناسبی نیز برای مطالعهٔ عموم مردم و بالاخص قضات و وکلای این بخش است.

بخشی از کتاب دیوان عدالت اداری ایران در یک کتاب

تشکیلات دیوان عدالت اداری

قانون دیوان عدالت اداری در تاریخ ۱۳۶۰/۱۱/۴ از تصویب مجلس شورای اسلامی گذشت و این دیوان در سال ۱۳۶۱ با ده شعبه رسما شروع به کار
کرد و در طی این سالها در مقاطع مختلف موادی از آن اصلاح، تبصره هایی به آن الحاق و آیین دادرسی ویژه‌ای برای آن تصویب شد که به تناسب تغییر قانون اصلاحاتی در آن صورت گرفته است. سازمان قضائی دیوان عدالت اداری در حال حاضر عبارت است از شعب بدوی، شعب تجدیدنظر و یک هیات عمومی که هر کدام دارای وظایف و صلاحیت‌هایی به موجب قانون هستند. حدود صلاحیت شعب دیوان: حدود صلاحیت شعب دیوان براساس سه قاعده حقوقی مشخص و معین میشود:
قاعده اول: قاعده اختصاص جایگاه شاکی به مردم. همانطور که عرض کردم دیوان عدالت اداری برای جلوگیری از نارضایتی مردم از دستگاههای دولتی به وجود امده است، به همین جهت در اصل ۱۷۳ تصریح شده است که به منظور رسیدگی به شکایات مردم دیوان عدالت اداری تاسیس میشود. بنابراین جایگاه شاکی در دیوان عدالت اداری اختصاص به مردم اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی، حقوق خصوصی دارد و هیچ واحد دولتی نمیتواند به این جایگاه بنشیند.
قاعده دوم: اختصاص جایگاه خوانده یا مشتکی عنه یا طرف شکایت به واحدهای دولتی و مامورین آنها دارد. بنابراین طرح شکایت علیه بخش خصوصی یا مردم معمولی افراد حقیقی در دیوان جواز قانونی ندارد.
قاعده سوم: که از ظرافت و حساسیت خاص برخوردار است موضوع صلاحیت دیوان از لحاظ امور مربوطه است. دیوان عدالت اداری مرجع رسیدگی به شکایاتی است که در قلمرو اعمال قدرت و اختیارات عمومی به وجود می‌آید.
اختلافات ناشی از این قبیل که اصطلاح معروف اعمال حاکمیت شاید نتواند جوابگوی کامل آن باشد. ولی برای سهولت تشریح موضوع از این اصطلاحات استفاده میکنیم، به عبارتی کلیه دعاوی مدنی افراد، علیه دولت کماکان در دادگاههای دادگستری مورد رسیدگی و حل و فصل قرار میگیرد، اما فعل یا طرز فعل واحدهای دولتی در قلمرو اجرای اداری و سازمانی و اعمال عمومی از وظائف خاص دیوان عدالت اداری و در صلاحیت این دیوان قرار دارد.
موارد صلاحیت دیوان عدالت اداری در ماده ۱۱ این قانون تدوین شده است، که میتوانید موارد صلاحیت شعب دیوان را به چهار قسمت تقسیم کنید.


نظرات کاربران

یا ضامن آهو
۱۴۰۱/۰۱/۳۱

Super awesome and fascinating book God willing, we will see more books by this author. Thank 👌👌👌👌👌👌

1368098
۱۴۰۱/۰۱/۳۱

کتابی فوق العاده خوب با متن روان و صفحه آرایی مناسب 👏👏👏👏

کاربر ۴۳۸۸۳۸۵
۱۴۰۱/۰۱/۳۱

کتاب بسیار خوب و جامع در زمینه تخلفات اداری هست عالی عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۲۳ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان