دانلود و خرید کتاب راهنمای اصول تغذیه با شیر مادر برای نوزادان نارس شیرین اخوت
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای اصول تغذیه با شیر مادر برای نوزادان نارس اثر شیرین اخوت

کتاب راهنمای اصول تغذیه با شیر مادر برای نوزادان نارس

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب راهنمای اصول تغذیه با شیر مادر برای نوزادان نارس

کتاب راهنمای اصول تغذیه با شیر مادر برای نوزادان نارس نوشتهٔ شیرین اخوت و فروغ اخوت است و انتشارات کنکاش آن را منتشر کرده است. این کتاب اطلاعات مفیدی به دانشجویان مامایی، پرستاری، بهداشت خانواده و مادران ارائه می‌دهد.

درباره کتاب راهنمای اصول تغذیه با شیر مادر برای نوزادان نارس

در این کتاب نکات ضروری و مهمی در خصوص شیردهی به نوزادان پره‌ترم (نارس) آموزش داده می‌شود.

نوزادان نارس در معرض خطر نارسایی رشد، تأخیر تکاملی و... هستند اما خوشحال باشید، چراکه شیر مادرانی که زایمان زودرس داشته‌اند، حاوی سطوح بیشتر پروتئین و مولکول‌های بیواکتیو است که رشد و تکامل عصبی نوزاد نارس را ارتقا بخشیده و ریسک عفونت‌های روده‌ای را کاهش می‌دهد، بنابراین تغذیه با شیر مادر در صورت اجازه پزشک باید به عنوان اولین تغذیه شیرخواران نارس در نظر گرفته شود.

برخی نوزادان نارس برای خوردن شیر مادر احتیاج به کمک دارند؛ این کتابچه حاوی اطلاعاتی است که به مادران کمک می‌کند انتظار چه چیزی را داشته باشند و خود را با شرایط هماهنگ کنند. مادران اصلی‌ترین نقش را در یاری‌کردن فرزندشان برای رسیدن به بهترین شرایط تکاملی دارا هستند.

با خواندن این کتاب می‌توانید با انجام کارهای ساده نظیر درآغوش‌گرفتن نوزاد، تماس پوست با پوست با نوزاد و شیردهی از طریق پستان اولین گام‌ها را در راستای کسب آرامش نوزادتان بردارید.

خواندن کتاب راهنمای اصول تغذیه با شیر مادر برای نوزادان نارس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تمامی مادران مناسب است.

بخشی از کتاب راهنمای اصول تغذیه با شیر مادر برای نوزادان نارس

وقتی صحبت از تغذیهٔ انحصاری به میان می‌آید منظور این است که شیرخوار تا پایان ۶ ماهگی فقط با شیر مادر تغذیه شود و هیچ نوع ماده غذایی و آشامیدنی دیگری حتی آب به او داده نشود. دادن دارو در صورت لزوم و قطره مولتی ویتامین و تغذیه با شیر دوشیده شده مادر اشکالی ندارد.

دورهٔ شیرخوارگی به خصوص ۶ ماه اول تولد، به دلیل رشد سریع شیرخوار و اهمیت نیازهای تغذیه‌ای او، دوره‌ای استثنائی است؛ چنان‌که انتخاب نامناسب و دریافت ناکافی مواد غذایی با خطر اختلال در رشد همراه بوده که می‌تواند نتایج زیان‌آور بر تکامل عصبی-شناختی را به دنبال داشته باشد. رژیم غذایی کامل در ۶ ماه اول تولد برای کودک شیرمادر است که به تنهایی قادر به رفع همهٔ نیازهای لازم برای رشد و تکامل کودک می‌باشد. شیر مادر حاوی موادی است که از نظر کیفیت و کمیت برای شیرخوار قابل جذب و هضم آسان است و هیچ جایگزین مناسبی برای شیر مادر وجود ندارد. این شیر دارای همهٔ مواد مغذی برای شیرخوار است که متناسب با نیاز کودک است.

سازمان بهداشت جهانی به دلیل اثرات مثبت شیر مادر بر سلامت مادر و نوزاد، آن را به عنوان یک مایع بیولوژیک زنده با کیفیت بالا معرفی کرده و توصیه می‌کند نوزاد تا شش‌ماهگی تغذیه انحصاری با شیر مادر داشته باشد؛ علی‌رغم تمام این توضیحات فقط ۴۱٪ از نوزادان زیر شش ماه به طور انحصاری از شیر مادر تغذیه می‌کنند. این در حالی است که یک مطالعه ملی در ایران میزان شیردهی انحصاری را نامطلوب (۵۳ درصد) گزارش کرده است.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۱ صفحه

حجم

۳۲۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۱ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان