دانلود و خرید کتاب گنجینه تست های تاریخ محمد پورکار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گنجینه تست های تاریخ اثر محمد پورکار

کتاب گنجینه تست های تاریخ

معرفی کتاب گنجینه تست های تاریخ

کتاب گنجینه تست‌های تاریخ نوشته محمد پورکار است. این کتاب از ۳ کتاب تاریخ دبیرستان دوره دوم تألیف شده است و برای داوطلبان کنکور علوم‌انسانی و دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم علوم‌انسانی مفید و کاربردی است.

درباره کتاب گنجینه تست های تاریخ

دانش‌آموزان گرامی با خواندن این کتاب تستی، در زمانی کوتاه، مطالب و مفاهیم اصلی این سه کتاب را در تعداد صفحات کمتر و با صرف هزینه زمانی کمتر یاد خواهند گرفت و برای شرکت در کنکور سراسری، آمادگی کافی و لازم را به دست خواهند آورد. این مجموعه تستی از اصلی‌ترین و پرکاربردترین مفاهیم، گزینش گردیده و شما را در زمانی کوتاه برای کنکور سراسری و آزمون‌های مدرسه آماده خواهد نمود. همچنین با خواندن این مجموعه تستی، دانش‌آموزان می‌توانند برای تک‌تک دروس این سه کتاب آمادگی داشته باشند. در بخش نخست، تست‌های پایه دهم تألیف شده است و پاسخ‌نامه آن نیز در ادامه آمده است. در بخش دوم، تست‌های تاریخ یازدهم به همراه پاسخ‌نامه آن و در بخش سوم، تست‌های تاریخ دوازدهم با پاسخ‌نامه آمده‌ است. پیشنهاد می‌گردد که نخست با اطلاعات و دانش خود که در کلاس درس آموخته‌اید به تست‌ها پاسخ دهید و سپس به پاسخ‌نامه مراجعه کنید زیرا این روش خودارزیابی برای شرکت در کنکور لازم و ضروری است.

در تاریخ پایه دهم با حکومت‌های باستانی ایران مانند: ماد، هخامنشی، سلوکی، اشکانی و ساسانی آشنا خواهید شد و درباره شیوه‌های کشورداری، نوع حکومت، باورها و اعتقادات، پادشاهان و رخدادهای مهم دوران آنها، جنگ‌های مهم دوران هر حکومت و روش‌ها و شیوه‌های اقتصادی و بازرگانی در هر دوره به‌صورت گام‌به‌گام آشنا خواهید شد و با خواند هر تست، آگاهی و شناخت بیشتری نسبت به ادامه موضوع به دست خواهید آورد. همچنین در کتاب تاریخ دهم، به حکومت‌های باستانی همسایگان ایران نیز مانند مصر، روم، یونان، چین و هند نیز اشاره شده است و چگونگی ارتباط اقتصادی، سیاسی، نظامی، فرهنگی، بازرگانی و ... حکومت‌های ایران باستان با این همسایگان عنوان گردیده است.

در تاریخ یازدهم، با تاریخ اسلام و زندگانی پیامبر اسلام (ص) و رخدادهای مهم دوران خلفای پس از پیامبر، حکومت‌های ایرانی پس از اسلام مانند طاهریان، صفاریان، سامانیان، آل‌ بویه، دیلمیان، علویان، غزنویان، سلجوقیان، خوارزمشاهیان، ایلخانان و تیموریان آشنا خواهید شد. لازم به یادآوری است که حکومت‌های غزنوی، سلجوقی و خوارزمشاهی، حکومت‌های ترک‌تبار ایران بوده‌اند و حکومت‌های ایلخانی و تیموری نیز پس از هجوم چنگیز، هلاکو و تیمور در ایران پایه‌گذاری گردیده‌اند.

در تاریخ دوازدهم، شما دانش‌آموزان گرامی با حکومت‌های صفوی، افشاری، زند، قاجار و پهلوی آشنا خواهید شد و درباره رخدادهای مهم دوران این حکومت‌ها مانند: رسمی شدن مذهب تشیع، روابط صفویان با عثمانی‌ها، وضعیت اقتصادی دوره صفوی، دانشمندان دوره صفوی، روابط اقتصادی و سیاسی و نظامی صفویان با همسایگان، حمله افغان‌ها به ایران در زمان صفویان، چگونگی تشکیل حکومت افشاری، ویژگی‌های حکومت افشاری و زند، چگونگی پایه‌گذاری حکومت زند، پادشاهان این دو حکومت، چگونگی به قدرت رسیدن قاجارها، رخدادهای مهم این دوره مانند جنگ‌های ایران و روس، پیمان‌های سیاسی و نظامی در این دوره، جنبش تنباکو، جنبش مشروطه، جنگ جهانی اول و دوم، حکومت پهلوی، نهضت ملی شدن نفت، چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی، پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، اهداف دشمن در جنگ نرم، دستاوردهای نظامی - فرهنگی - سیاسی کشورمان پس از دفاع مقدس و ... آشنا خواهید شد.

خواندن کتاب گنجینه تست های تاریخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانش‌آموزان علوم‌انسانی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان