دانلود و خرید کتاب روند تحریم ها در ایران و نقش انرژی در دوران تحریم عبدالله تازش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روند تحریم ها در ایران و نقش انرژی در دوران تحریم اثر عبدالله تازش

کتاب روند تحریم ها در ایران و نقش انرژی در دوران تحریم

معرفی کتاب روند تحریم ها در ایران و نقش انرژی در دوران تحریم

کتاب روند تحریم ها در ایران و نقش انرژی در دوران تحریم نوشته عبدالله تازش است. این کتاب را انتشارات اندیشه طلایی منتشر شده است.

درباره کتاب روند تحریم ها در ایران و نقش انرژی در دوران تحریم

با توجه به گستردگی حوزه‌های اقتصاد و مدیریت پژوهشگران نیاز است ابتدا پیش‌زمینه‌ای در مورد روند تحریم‌ها داشته باشند، نویسنده در این کتاب در قالب چهار فصل به طور مفصل به تحلیل و بررسی این موضوع پرداخته است.

در فصل اول: ریشه اصل تحریم، تعاریف و اصطلاحات مربوطه آن، سیر و تاریخچه تحریم‌ها در خارج و داخل ایران، انواع تحریم و تحریم سازمان‌ها و نهادها و کشورهای مختلف علیه ایران و اشخاص حقیقی و حقوقی در تمامی دوره‌ها را به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است.

در فصل دوم به بررسی تأثیر نهادهای اقتصادی جهان در دوران قبل و بعد تحریم پرداخته‌ است. در این فصل به مفهوم اقتصاد جهانی از دیدگاه اعداد پرداخته‌ است و جایگاه اقتصادی کشور ایران و سایر کشورها را نیز مطابق رتبه‌بندی جهانی آورده‌ شده است و در ادامه به بررسی چشم‌انداز اقتصاد آسیا و همچنین کشور ایران پرداخته‌ شده و رتبه‌بندی کشورهای آسیایی را بر اساس تولید ناخالص داخلی مورد بررسی قرار گرفته. در این فصل همچنین به بررسی چشم‌اندازهای اقتصادی و همچنین چالش‌های سیاسی در آسیا و ایران پرداخته‌شده است. با توجه به گستردگی موضوع تحریم در ادامه این فصل به بررسی صادرات و چشم‌انداز آن در ایران و تأثیرپذیری آن از تحریم به تفصیل بررسی‌کرده‌‌است.

در فصل سوم به جایگاه بخش خصوصی پرداخته شده و نقش شرکت‌های خصوصی را در شرایط تحریمی مورد بررسی قرار داده است. در این فصل به سیاست‌های تحریمی مؤثر بر شرکت‌های خصوصی و همچنین نقش‌آفرینی و سهم بخش خصوصی در اقتصاد بررسی شده است. در ادامه این فصل هدف از تحریم بخش‌های خصوصی و بخش‌های خصوصی خارجی که به بهانه‌های تحریمی از کشور جداشده‌اند را نیز بررسی کرده‌ است که مهمترین بخش که در این فصل بررسی شده است در مورد صنعت حمل و نقل و کشتیرانی است. ایران صنعت حمل و نقل و کشتیرانی به‌عنوان بازویی توانمند همواره تلاش کرده تا در همه دوره‌ها از جنگ گرفته تا تحریم‌های ظالمانه، پیشاپیش همه عرصه‌ها با همه خطرات مواجه شود تا بتواند چرخ‌های اقتصاد را به حرکت در بیاورد و در جهت معیشت مردم و پایداری کشور پیشگام باشد.

در ادامه فصل چهارم را به راهکارها و چالش‌های برون‌رفت از تحریم اختصاص داده‌ شده که می‌تواند در بسیاری جهات راهنمایی باشد و مسیر برون‌رفت از تحریم‌ها را به ما بنمایاند. در این فصل به‌تفصیل هر راهکاری که در داخل و خارج از ایران مطرح شده را از نظر گذرانده‌ است و آنچه را که به‌عنوان راهکار مناسبی برای برون‌رفت از تحریم‌ها وجود دارد را بررسی کرده‌ است. با توجه به اهمیت ظرفیت دیپلماسی در ایران، همچنین این موضوع را در فصل چهارم تحلیل و میزان موفقیت و عدم موفقیت در این عرصه را بررسی کرده است. 

خواندن کتاب روند تحریم ها در ایران و نقش انرژی در دوران تحریم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به حوزه اقتصاد و علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۶٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان