دانلود و خرید کتاب اصول طراحی کشتی (جلد اول) کی. جی. راوسون ترجمه امین نجفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اصول طراحی کشتی (جلد اول)

کتاب اصول طراحی کشتی (جلد اول)؛ هیدرواستاتیک و سازه نوشتهٔ کی. جی. راوسون و ای. سی. تاپر و ترجمهٔ امین نجفی و محمدحسین کریمی و موعود نیک فرجام و صادق حمزه و محمدجواد عامری است و نشر گلسنج آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اصول طراحی کشتی (جلد اول)

مهم‌ترین موضوعات تخصصی پایه‌ای و اصلی مرتبط با طراحی کشتی در دانشکده‌های مهندسی دریایی، مباحث طراحی سازه و ارتعاشات، سیستم رانش و پروانه، تعادل و پایداری، دریامانی، مانور و شناخت امواج دریایی است. در این کتاب که از کتاب‌های پایه در طراحی کشتی‌ها و زیردریایی‌ها می‌باشد، طراحی با متنی روان مطرح گردیده و مطالب در هر قسمت با ارائه‌ی مثال‌های مختلف و طرح مسائل تمرینی، برای پژوهشگران و دانشجویان قابل لمس شده است. مهم‌ترین تفاوت این کتاب با سایر کتاب‌های مشابه، در جامع بودن مطالب مرتبط در مباحث مطرح شده و ارائه مثال‌های متعدد می‌باشد که در انتهای هر فصل عنوان شده است. این کتاب در دوجلد به چاپ رسیده است.

خواندن کتاب اصول طراحی کشتی (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان و علاقه‌مندان به حوزهٔ صنعت دریایی و کشتی‌سازی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اصول طراحی کشتی (جلد اول)

امروزه صنایع دریایی و کشتی‌سازی در دنیا رشد چشمگیری یافته و همچنین بیش از ۹۰درصد جابجایی کالا در دنیا توسط کشتی‌های تجاری انجام می‌شود و داشتن صنایع دریایی بومی و قدرتمند لازمه حفاظت از مرزهای دریایی کشور است و همچنین در زمینه اقتصادی نیز اهمیت منحصر به فردی دارد. این مهم باعث شده که کشورهای پیشرفته دنیا همواره در شروع تحول صنعتی خود، دو صنعت خودرو سازی و کشتی‌سازی را به عنوان پشتوانه صنعتی خود برگزینند. از آنجا که کتاب‌های مرجع زیادی در حوزه‌ی طراحی کشتی‌ها وجود ندارد؛ بر آن شدیم تا با انتخاب و ترجمه یکی از مناسب‌ترین کتاب‌های مرجع در حوزه‌ی دینامیک و طراحی کشتی‌ها که توسط اساتید برجسته، پروفسور راوسون و پروفسور تاپر نگارش شده است، به رفع کمبود وجود چنین کتابی برای دانشجویان حوزه‌های مهندسی دریا و مکانیک، پژوهشگران، محقّقان و صنعتگران حوزه‌ی صنایع دریایی، کمک نماییم. کتاب اصول طراحی کشتی از جامع ترین و غنی ترین کتاب‌ها در حوزه مهندسی معماری دریایی است که شش درس؛ شناخت کشتی، هیدرواستاتیک، هیدرودینامیک، طراحی کشتی طراحی با استاندارد و مهندسی اقیانوس رشته مهندسی کشتی‌سازی را بطور کامل پوشش می‌دهد. مترجمان، به دلیل تجربه‌ی پژوهشی و آموزشی خود در این زمینه، سعی در ارائه‌ی ترجمه‌ای روان و دقیق داشته‌اند. در این راستا، کتاب حاضر در دو جلد و در ۱۶ فصل در اختیار جامعه‌ی علمی کشور قرار گرفته‌ است. فصل ۱؛ شامل مقدمه و آشنایی با سازمان‌های مربوطه و فصل‌های ۲ تا ۱۶؛ شامل موضوعاتی مشتمل بر مفاهیم هندسی پایه، شناوری و تریم، تعادل و پایداری، انواع خطرات و روش حفاظت کشتی‌ها، بارهای اعمالی به سازه اصلی کشتی و محاسبه آنها، طراحی و آنالیز سازه‌ای کشتی، روش‌های به آب انداختن و پهلوگیری کشتی، محیط اطراف کشتی و فاکتورهای انسانی موثر، اصول کلی حاکم بر توان کشتی‌ها و انواع آزمون‌های مربوطه، راه‌اندازی کشتی‌ها، دریامانی و ویژگی‌های آن، مانورپذیری و محاسبات مرتبط با آن، آشنایی با انواع سیستم‌های موجود در کشتی‌ها، پارامترهای موثر در طراحی کشتی و آشنایی با انواع وسایل دریایی می‌باشند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

حجم

۷٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۲۰ صفحه

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان