دانلود و خرید کتاب حکمت‌ های سجادی جواد محدثی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حکمت‌ های سجادی اثر جواد محدثی

کتاب حکمت‌ های سجادی

نویسنده:جواد محدثی
انتشارات:به نشر
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حکمت‌ های سجادی

کتاب حکمت‌ های سجادی؛ ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام سجاد علیه‌السلام (راه زندگی ۷) به قلم و پژوهش جواد محدثی در نشر به نشر منتشر شده است. این کتاب جلد ۷ از مجموعه کتاب‌های راه زندگی است.

درباره کتاب حکمت‌ های سجادی

علی بن حسین بن علی بن ابی‌طالب، مشهور به امام سجاد (ع) و امام زین‌العابدین (ع)، چهارمین امام شیعیان و فرزند امام حسین (ع) است و طبق روایت‌های مشهور در سال ۳۸ قمری متولد شده است. ایشان بخشی از حیات امام علی (ع) و نیز دوران امامت امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) را درک کرده بودند و در واقعهٔ عاشورا هم حضور داشتند اما به علت بیماری سخت نتوانستند در جنگ شرکت کنند.

نام و نسب مادر علی بن الحسین (ع)، از مسائل اختلافی است؛ شیخ مفید نام مادر ایشان را شهربانو یا شاه‌زنان، دختر یزدگرد، پسر شهریار بن کِسری و شیخ صدوق، ایشان را دختر یزدگرد، پسر شهریار پادشاه ایران می‌داند که هنگام وضع حمل این اما بزرگ از دنیا رفته است. برخی مادر امام را ام ولد دانسته‌اند که نامش غزاله است.

تاریخ دقیق شهادت امام سجاد (ع) هم روشن نیست؛ برخی آن را سال ۹۵ قمری و برخی دیگر ۹۴ قمری دانسته‌اند. دربارهٔ روز درگذشت امام سجاد (ع) هم اختلافاتی وجود دارد؛ از جمله ۱۲ محرم و ۲۵ محرم. گزارش‌های دیگری نیز از جمله ۱۸، ۱۹، و ۲۲ محرم در منابع متفاوت ذکر شده است.

شهادت امام سجاد (ع)، به دستور ولید بن عبدالملک و با سمّ روایت شده است. مزار ایشان در قبرستان بقیع کنار مزار امام حسن مجتبی (ع)، امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) است. سن امام هنگام شهادت ۵۷ سال گفته شده است.

به گفته شیخ مفید، علمای اهل‌سنت علوم بسیاری را از امام سجاد (ع) نقل کرده‌اند و پندها، دعاها، احادیثی در فضل قرآن، حلال و حرام، جنگ‌ها و روزها (تاریخ) از وی به‌جامانده است که نزد علما مشهور است. از امام سجاد حدود ۳۰۰ حدیث در کتب اربعه شیعه آمده است که کتاب حکمت‌های سجادی به شرح و توضیح ۴۰ حدیث از این امام بزرگوار می‌پردازد.

شناخت حدیث اصیل می‌تواند راهنمایی برای شیعیان باشد تا در مسیر سعادت دنیا و آخرت قدم بردارند و راه رسیدن به آرامش معنوی را پیش بگیرند.

امام سجاد (ع) دربارهٔ موضوعات متفاوتی سخن گفته‌اند و در این کتاب به ۴۰ مورد از این سخنان پرداخته می‌شود. نویسنده سعی کرده است در انتقال محتوا امانت‌دار باشد و بهترین مفهوم را از عربی به فارسی منتقل کند. 

خواندن کتاب حکمت‌ های سجادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علم حدیث پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه