دانلود و خرید کتاب معجزه آلفای ذهنی سروش زرگری مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معجزه آلفای ذهنی اثر سروش زرگری مقدم

کتاب معجزه آلفای ذهنی

معرفی کتاب معجزه آلفای ذهنی

کتاب معجزه آلفای ذهنی نوشتهٔ سروش زرگری مقدم در انتشارات متخصصان چاپ شده است. 

درباره کتاب معجزه آلفای ذهنی

نویسنده درباره کتابش می‌گوید: این کتاب حاصل سال‌ها تحقیقات من در حوزه کارکرد مغز و تاثیر مستقیم تفکرات در عملکرد ماست.

در این کتاب ما در مورد فرکانس‌های مغز که با دستگاه EEG

هر روزه در بیمارستان‌های مغز و اعصاب اندازه گیری می‌شود و کاربردهای آن صحبت خواهیم کرد. دقت کنید که این فرکانس‌ها هیچ ربطی به خرافاتی که در این موضوع کتاب‌های زیادی هم نوشته شده ندارد.

به راستی انسان‌های تاثیر گذار و موفق چه کارهایی انجام می‌دهند؟ آیا هدفمندی، برنامه ریزی و تصویر سازی یا مثبت اندیشی و..... به تنهایی می‌تواند این افراد را به سرمنزل مقصودشان رسانده باشد؟

من در طول مطالعاتم با صدها روش و متد مختلف مواجه شدم که تمامآ در دو موضوع مشترک بودند. یک نقض نظریه‌های هم سوی خود و دوم ساختار غیر منطقی در بکار گرفتن ابزار در اختیار و این مرا بفکر انداخت که چطور می‌توانم آنها را کاربردی کرده و با روشی خاص و قابل درک در ذهن نهادینه کنم. چون دانستن و عمل کردن ۲ مقوله کاملا متفاوت است.

لازمه رسیدن به یک هدف و شاهکاری در زندگی، چگونگی خلق اصول و رفتارهای مثبت و تبدیل آن به عادت است، اما مسئله مورد توجه اینجاست که وقتی ما آموزه جدیدی را یاد گرفته و سعی در به‌کار گیری آن آموزه‌ها می‌کنیم ناخودآگاه، پس از مدتی ذهنتان شما را به تنظیمات کارخانه برگردانده و به همان آدم قبلی تبدیل می‌کند.

حتما برایتان رخ داده که بعد از شرکت در یک سمینار یا مطالعه کتابی، پر انرژی شده و یک هفته فوق‌العاده رفتار کنید و حس کنید که عالی هستید، اما چند روز بعد، دوباره برگردید به همان آدم قبلی. این همان مشکلی‌ست که من سال‌ها با آن درگیر بودم.

حال بعد از سال‌ها مطالعه و تحقیق درمورد مغز انسان و عملکردهای رفتاری آن، به نتیجه‌ها و راهکارهای کاربردی و هم سوی با ضمیر ناخودآگاه انسان پی بردم. که در این کتاب با روشی ساده تقدیم شما عزیزان می‌کنم. تا با بهره‌گیری و بکار بردن این روش بتوانید ذهن خود را چنان برنامه ریزی کنید که رفتار ماندگاری و مادام‌العمری داشته باشد. شما حتی به این قابلیت خواهید رسید که با مطالعه مطلبی، آن مطلب تا آخر عمر در ذهنتان مانده، و تبدیل به آموزه ای در قعر ناخداگاهتان شود.

ما چطور می‌توانیم داده ها را کاربردی کنیم؟ مایلم در مورد این قدرتی که، به صورت اتفاقی با آن آشنا شدم، برای شما توضیحات لازم را بدهم و شما را با این قدرت آشنا کنم.

تابحال چند بار برای درست کردن رفتارها و عادات اشتباهاتان تلاش کردید و نتیجه مطلوبی نگرفتید؟ چندبار برای ترک سیگار و عادات بد خود تلاش کردید ولی ثمری نداشته؟ اما با آلفا به راحتی می‌تونوانید به نتیجه دلخواهتان برسید.

آلفا چیست؟

آلفا چیز عجیبی نیست،

ذهن دارای چهار نوع فرکانسه یا بسامد ذهنی

۱- اولین حالت بتا است، یا هشیاری، همین حالتی که الان شما هستید، و این کتاب را می‌خوانید. در حالت هشیاری هستید و ما اکثر کارهایمان را در حالت هشیاری انجام می‌دهیم.

۲- آلفا یا نیمه هشیار، قدرتی که در موردش می‌خواهیم به شما آموزش دهیم.

۳- تتا یا خواب سبک، توی این حالت ما خواب می‌بینیم.

۴- دلتا یا خواب سنگین، عمیق ترین سطح خواب ماست.

از کجا می‌شود این فرکانس ذهنی را تشخیص داد؟ فرکانس ذهن به چه صورت است؟

خیلی ساده با استفاده از دستگاه الکتروانسوفالوگراف، این‌ها با این دستگاه اندازه گیری می‌شود، مثل یه دستگاه فشار سنج عمل می‌کند، اگر فشار خون ۱۲ روی ۸ باشد، می‌گوییم که فشار خونش استاندارد است و اگر پایین‌تر باشد می‌گویم فشارش افتاده و اگر بالاتر باشه می‌گوییم فشارش بالاست و خطرناک، فرکانس ذهنی استاندارد ۱۴ روی ۲۱ اگر در این حالت باشیم کاملا آرامیم، اگر بالاتر برود، کم‌کم عصبی یا ناآرام می‌شویم یا هیجان زده مب‌شویم، اگر پایین‌تر از فرکانس ۱۴ بیاید، کم‌کم به خواب می‌رویم.

دانستن این موضوع چه کمکی به ما می‌کند؟ و به چه درد می‌خورد؟ قبول دارید زمانی که ذهنتون کاملا آروم باشه کاملآ راحت باشید بهترین کارایی را دارید؟ زمانی که عصبی باشید بهتر حرف می‌زنید یا زمانی که آرامید؟ حالا زمانی که بخواهید با کسی صحبت کنید و مهم باشه که حرفتان را بپذیرد آرام باشید بهتر می‌پذیرد یا نا آرام باشید؟

ذهن ما هم زمانی آرامش دارد که کاملا از فشارها به دور باشد، ذهن ما زمانی که آرامش داشته باشد، مطالب را بهتر قبول می‌کند و هر تغییری را بخواهیم در خودمان ایجاد کنیم، شرط لازمش این است که شرایط ذهنی را برای آموزش مهیا کنیم تا مطالب ماندگار شود.

در چه زمینه‌هایی ما می‌توانیم از آلفا استفاده کنیم؟ آلفا چیز عجیبی نیست، اما قدرت باورنکرنی داره، قدرت آلفا قدرتی نامحدود و شگفت انگیز ایت، از قدرت آلفا در موارد متعددی می‌شود استفاده کرد

۱- تقویت حافظه: همان میزان مطالعه‌ای که داریم، همان شکلی که مطالعه می‌کنیم همیشه، اگر در حالت آلفا این کار را انجام دهیم، یادگیری  ۱۰ برابر بیشتر می‌شود.

۲- برای تغییر رفتار می‌توانیم ازش استفاده کنیم، عادت‌های بد را می‌توانیم در کسری از ثانیه تغییر بدهیم، مثل پرخاشگری، استرس، اضطراب، مصرف الکل، مصرف مواد مخدر و خیلی چیزهای دیگر و می‌توانیم یک رفتار مطلوب را جایگزین کنیم مثل اعتماد به نفس، عزت نفس، رفع خجولی، محبوبیت، دوست داشتن خود، و کارهای عجیب دیگه که آلفا می‌تواند انجام دهد.

۳- می‌توانیم برای سلامتی استفاده کنیم، اگر می‌توانستیم در کمترین زمان به سلامتی جسمی برسیم چه جور زندگی میداشتید؟ یعنی بدنتان سالم باشد، در ادامه بیشتر توضیح می‌دهد.

۴- از قدرت آلفا می‌توانید برای جذب استفاده کنید، اگر راهی بود که بشود سریع‌تر به خواسته‌هایمان برسیم و هر خواسته‌ای را که طلب کنید، بدست بیاورید، چطور زندگی می‌داشتید؟

۵- می‌توانیم، ایده‌های نو و الهامات را در حالت آلفا راحت‌تر ببینیم و راحت‌تر مسائلمان را حل کنیم، می‌توانیم ایده‌ای خلاق داشته باشیم.

۶- می‌توانیم از حالت آلفا برای داشتن آرامش، این قسمت آرامش خیلی مهم است، برای آرامش داشتن زیاد، استفاده کنید، یکی از کاربردهای آلفا این است که شخص را کاملا آرام می‌کند، تصور کنید اگر بین زوج‌ها آرامش حاکم باشد، چه زندگی خواهند داشت؟ اگر در طول روز کاملا آرام باشید و با آرامش کار کنید چه جور کاری می‌توانید داشته باشید؟ اگر با آرامش درس بخوانید چطور؟

۷- کاربرد بعدی آلفا برای یه خواب آرام است، چقدر برای شما اهمیت دارد، که شب راحت بخوابید و صبح با نشاط از خواب بیدار شوید؟

پس با ما در این سفر همراه باشید.


کتای معجزه آلفای ذهنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های رشد و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب معجزه آلفای ذهنی

یکی از روی شیطنت در سمیناری خطاب به دوستی گفت: حالا که هر امکانی با خواستن برآورده می‌شود، دستور بدهید دنیا یک ظرف آش برای شما توی سالن بیاورد!

دوستم لبخندی برلب آورد و گفت: عزیزم این مطلب بچه‌بازی نیست که به واسطه‌ی آن دست به چنین کار پیش‌پاافتاده‌ای بزنم، اما حالا که اصرار داری باشد می‌گویم یک ظرف آش برایم بیاورند!

در همان لحظه دوستم از برگزارکننده‌ی سمینار خواست یک ظرف آش برایش تهیه کنند و گفت: قرار نیست در این سمینار شعبده‌بازی کنیم یا در خانه بنشینیم و با تکیه بر تمرکز دست به سحر و جادو بزنیم. من از متافیزیک صحبت نمی‌کنم و رمال و جادوگر و فال‌بین هم نیستم. من یک روانشناسم و پشت تمام مطالبی که بیان می‌کنم، هزار مدرک، سند و مقاله‌ی‌علمی خوابیده و برای اثبات حرفم همواره از یک رشته تحقیقات‌علمی کمک می‌گیرم تا به شما بگویم برطبق فلان سند، ذهن انسان توان انجام فلان کار را دارد. همه‌ی انسان‌ها قدرتی دارند که از طریق آن می‌توانند تمام رویاها و اهداف خود را خلق کنند. پس بدانید که هیچ رویایی از آسمان بر زمین نمی‌افتد و تنها اسباب و وسایل وقوعش مهیا می‌شود. پس اگر فردی دلش اتومبیلی آنچنانی خواست، ماشینی آنچنانی جلوی پایش سبز نمی‌شود؛ شاید یک نفر به سمتش بیاید یا پیغامی به گوشش برسد که براساس آن رویایش مبدل به حقیقت شود. فردی را تصور کنید که به‌بهانه‌ی لاغر شدن در حالت‌آلفا قرار می‌گیرد، شاید چنین خواسته‌ای به‌شکل مستقیم محقق نشود، اما ممکن است چند روز یا چند ساعت بعد، کسی تماس بگیرد و به او پیشنهاد همراهی در رفتن به باشگاه را بدهد. این همان الهام و خلق رویاست. طرف می‌خواست لاغر شود، به خواسته‌اش رسید، سالن ورزشی و آدمش هم برای همراهی مهیا شد.

از آنجا که انسان مدام در طول روز با چنین مسائلی روبه‌رو می‌شود، وقوع چنین اتفاقاتی را معجزه ندانسته و آن را امری عادی می‌پندارند. همیشه از خودتان سوالات خوب بپرسید. وقتی سیب از بالای درخت بر سر نیوتن افتاد از خودش سوال خوبی پرسید و گفت: چرا این سیب بر سرم افتاد؟!

خب اگر نیوتن آن سیب را می‌خورد یا از خودش می‌پرسید چه کسی این سیب را به سمتم پرتاب کرده، امروز از لحاظ‌علمی خیلی عقب بودیم، اما خوشبختانه نیوتن از خیر خوردن آن سیب گذشت و با طرح سوالی خوب از خود، به‌دنبال علت افتادن و سقوط آن گشت و نیروی‌جاذبه را کشف کرد. درنتیجه باید یاد بگیریم که در هنگام وقوع رویدادها، سوال درستی از خود بپرسیم تا به سمت جواب درستی هدایت شویم.

نظرات کاربران

زینب دهقانی
۱۴۰۱/۰۷/۰۷

این کتاب تا صفحه۱۳۰ دارد و صفحات تکرار شده ،اولین بار است در طاقچه این مسئله را می بینم ،من این کتاب را خریده ام اما نمی‌آورد تا بخوانم لطفاً درستش کنید،کتاب مشکل دارد کامل نمی اید،بعد از مدتی ،الان

- بیشتر
کاربر ۴۱۲۶۷۹۹
۱۴۰۰/۱۲/۱۴

این کتاب هیچ گونه ایرادی نداره و کاربر محترم خانم زینب دهقانی خودشان به صورت صحیح کتاب را دانلود نکرده و پس از پیگیری که انجام میگیرد توسط ناشر و تیم پشتیبانی طاقچه مشکل ایشان حل شده و ایشان نیز

- بیشتر
Elham Choopanloo
۱۴۰۲/۰۳/۲۵

این کتاب یک کتاب بی نظیر و علمی کاربرد است در مورد آلفای ذهنی و معجزه آن در زندگی که استاد زرگری مقدم به صورت خیلی روان،ساده و دلنشین رفتن به حالت آلفا و کاربرد آن در زندگی را به

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
ارتعاشات‌ذهنی انسان نه تنها روی آب، بلکه بر همه چیز تاثیرگذار است.
زینب دهقانی
چینی‌ها اصطلاحی خاص باعنوان فنگشویی دارند و معتقدند که چیدمان وسایل باید هم‌فرکانس یا هم‌ارتعاش باشد. آن‌ها معتقدند که هر چیزی در این عالم، دارای انرژی و ارتعاش خاصی‌ست. بر این اساس اگر انرژی یک گلدان با یک میز هم‌راستا نباشد، این تداخل انرژی و ارتعاش، حال ما را خراب می‌کند که عکس آن هم وجود دارد. انسان قادر به دیدن انرژی و ارتعاش اشیا نیست و تنها آن را حس می‌کند. پس اگر همه چیز درست باشد، حس خوبی خواهیم داشت، اما اگر درست نباشد، حالمان بد خواهد شد!
زینب دهقانی
اگر اعداد به شکل طبیعی از ۱ تا ۱۰۰ شمارش شوند، فرآیند مغز سرعت می‌گیرد. هدف ما این است که سرعت را از مغز بگیریم تا آرام بشود. پس از ۱۰۰ تا ۱ برعکس شمارش می‌کنیم. هدف، شرکت در مسابقه‌ی شمارش اعداد نیست. ما نمی‌خواهیم خیلی سریع به عدد ۱ برسیم، مقصود ما این است که سرعت مغز کم شود. پس شمارش اعداد را با مکث انجام می‌دهیم. «۱۰۰ مکث»، «۹۹ مکث»، «۹۸ مکث»، «۹۷ مکث»،... «۳ مکث»، «۲ مکث» و
زینب دهقانی
انسان همواره در زمان شک و دودلی به در بسته می‌خورد و در برزخ دو یا چند مسیر، دچار سرگردانی می‌شود و نمی‌تواند به قدرت تصمیم خویش اتکاء کند و گاه بین انجام دادن یا ندادن معامله‌ای به تردید افتاده و نمی‌داند چه تصمیمی بگیرد. بارها پیش آمده که در مورد تصمیمی مشورت کرده‌ایم و با جواب «خودت می‌دانی» روبه‌رو شده‌ایم. این جمله، بدترین و تلخ‌ترین جمله‌ای‌ست که انسان با آن روبه‌رو می‌شود، چرا که اگر در مورد تصمیم خودش اطمینان داشت؛ دیگر سوال نمی‌پرسید!
زینب دهقانی
۱- نخستین حالت بتا یا همان هشیاری‌ست که هم‌اکنون در آن به‌سر می‌برید و کتاب فوق را می‌خوانید. اغلب کارها در حالت‌هشیاری انجام می‌شود. ۲- دومین حالت، آلفا یا نیمه هشیاری‌ست که می‌خواهیم در مورد آن سخن بگوییم و شما را با قدرتش آشنا کنیم. ۳- سومین حالت تتا یا خواب سبک است که در چنین حالتی معمولا خواب می‌بینید. ۴- چهارمین حالت دلتا یا خواب سنگین است که عمیق‌ترین خواب‌های انسان را پوشش می‌دهد! تشخیص فرکانس‌ها از هم
زینب دهقانی
پیش چشمت داشتی شیشه کبود زان سبب عالم کبودت می‌نمود
زینب دهقانی
اگر بتوانیم از قدرت‌های وجودی خود برای رسیدن به اهدافمان کمک بگیریم چه؟
زینب دهقانی
ه دانستن و عمل کردن دو چیز کاملا متفاوت است؛ باید چه اقداماتی انجام داد تا داده‌های فراگرفته در ذهن نهادینه شود؟
زینب دهقانی
بارالها نظری کن تا زندگیم را چنان که تو می‌خواهی در شادی، نعمت، تندرستی و فراوانی تغییر دهم.
زینب دهقانی

حجم

۱۹۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

حجم

۱۹۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان