دانلود و خرید کتاب راهبردهای سیاسی - امنیتی آمریکا در دوره ترامپ در عراق معصومه رشاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهبردهای سیاسی - امنیتی آمریکا در دوره ترامپ در عراق اثر معصومه رشاد

کتاب راهبردهای سیاسی - امنیتی آمریکا در دوره ترامپ در عراق

معرفی کتاب راهبردهای سیاسی - امنیتی آمریکا در دوره ترامپ در عراق

کتاب راهبردهای سیاسی - امنیتی آمریکا در دوره ترامپ در عراق نوشته معصومه رشاد و محمدرضا اقتداری است. این کتاب را انتشارات کتاب یار مهربان منتشر کرده است. 

درباره کتاب راهبردهای سیاسی - امنیتی آمریکا در دوره ترامپ در عراق

ایالات متحده امریکا با تحولات صورت پذیرفته در منطقیه غیرب آسیا به دنبال سلطه خود بر کشورهای این منطقه به ویژه عراق بوده است. در وضعیت کنونی امریکا به نوعی بازنگری در شیوه عملکرد خود در منطقه بوده است و راهبردهای سیاسی- امنیتی در قالب رویکرد رئالیستی اتخاذ نموده است که به نمونه آن در کشور عراق در دوران دونالد ترامپ می‌توان اشاره کرد.

دولت ترامپ درپی ریزی تعاملات مناسب با کشور عراق است، ولیکن این هدف در قالب سیاست‌های اعدامی مطرح شده و در قالب سیاست‌های اعمال همچنیان صورت نپذیرفته است. در واقع دولت ترامپ به دنبال ایجاد فرصت‌های مناسب در جهت دستیابی بر منافع گسترده‌تر ایالات متحده امریکا در عراق است که این امر واکنش جدی جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو شده است. به گونه‌ای که اگر در چند دهه گذشته وضعیت عراق را مورد بررسی قرا دهیم، هیچ کشوری در سطح منطقه به اندازه عراق زمینه‌های چالش و تحمیل هزینه‌های امنیتی و سیاسی برای جمهوری اسلامی ایران فراهم نکرده است. با تغیر رژیم بعثی کشور عراق از یک دشمن استراتژیک به یک دوست و همکار منطقه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده، از سوی دیگر تأثیر راهبردهای سیاسی- امنیتی امریکا در عراق بر راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا به ویژه به تعاملات همسایگان در منطقه از اولویت‌های قابل بررسی در شرایط کنونی است، که ایران به تدوین سیاست‌ها و استراتژی‌های مقابله‌جویانه هدایت کرده است.

این کتاب می‌خواهد بینش‌ کاملی درباره سیاست‌های امنیتی آمریکا در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. 

خواندن کتاب راهبردهای سیاسی - امنیتی آمریکا در دوره ترامپ در عراق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

قیمت:
۲۵۰,۰۰۰
تومان