دانلود و خرید کتاب بیماری های روحی (اضطراب، وسواس، افسردگی، هراس) و راه های درمان آن ها زهرا یوسفی مصری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیماری های روحی (اضطراب، وسواس، افسردگی، هراس) و راه های درمان آن ها اثر زهرا یوسفی مصری

کتاب بیماری های روحی (اضطراب، وسواس، افسردگی، هراس) و راه های درمان آن ها

انتشارات:میراث ماندگار
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بیماری های روحی (اضطراب، وسواس، افسردگی، هراس) و راه های درمان آن ها

کتاب الکترونیکی «بیماری های روحی (اضطراب، وسواس، افسردگی، هراس) و راه های درمان آن ها» نوشتهٔ زهرا یوسفی مصری در نشر میراث ماندگار چاپ شده است. 

انسان‌های معاصر اکثراً به دلیل پیشرفت و فنّاوری و فقدان ایمان و اعتقاد به خدا بیشتر دچار کمبود و فقدان آرامش هستند بنابراین اسلامی می‌گوید که پیروی از پیامبران الهی که در هر زمان کارشناسان واقعی آفت‌ها هست لازم و ضروری است زیرا ابتدایی ردِّ شهاب و ضروری‌ترین مسئولیت انبیاء که کارشناسان واقعی و خوشبختی و سعادت بشر هستند پاک‌سازی روح و روان است. اینان روان‌پزشکان اسلامی هستند که به درون قلب مراجعه‌کننده خود هستند زیرا روان آدمی ازنظر همه پیشوایان اسلامی یکی است. نفس و روان یکی است ولی دارای هفت نشان و مشخصات امتیاز آفرین می‌باشند که عبارت‌اند از:نفس اماره، لوامه ملهمه، مطمئنه، راضیه، مرضیه، کامله بهترین راه برای درمان ناراحتی روان انسانی معاینه و پیدا کردن حقیقت آن است.

درباره کتاب بیماری های روحی (اضطراب، وسواس، افسردگی، هراس) و راه های درمان آن ها

انسان مجموعه‌اي است كه از دو بعد تشکیل‌شده است: ۱- بعد مادی و جسمانی، ۲- بعد روح و روانی و به‌عبارت‌دیگر، انسان مركب است از جسم كه به حواس پنجگانه قابل‌درک است و از روح كه به‌وسیله بصيرت قابل‌درک است. براي اثبات وجود روح، استدلال لازم نيست زيرا هر كس مي‌داند كه به‌وسیله روح، جسم زنده مي‌شود و حركت پيدا مي‌كند و به تمام مسائل مانند، احساس، علم و آگاهي، شناختن بدي‌ها و خوبی‌ها و... دست پيدا مي‌كند و به‌عبارت‌دیگر جسم در اختيار و تصرف روح هست و اگر روح را از جسم جدا كنند تمامی اين مسائل از بين می‌رود و به‌صورت يك لاشه درمی‌آید.

یکی از پدیده‌های علمی بشر، علم روانشناسی است. علمی که سعی می‌کند از اسرار درونی و نهایی انسان یعنی روان، پرده بردارد. انسان در طول تاریخ همواره سعی کرده است که خود را بشناسد. شناخت انسان از خود، ابتدا جنبه ظاهری داشته است. انسان در طول تاریخ همواره سعی کرده است، آنچه را که روح یا روان نامیده می‌شود به‌خوبی بشناسد. امّا هر چه در این زمینه تلاش و کوشش می‌نموده موفق نمی‌شود. مطالعه روح، مدت‌ها موضوع تحقیق دانشمندان روانشناسی بود تا اینکه در سال 1879 میلادی بر اساس اینکه روح یا روان قابل‌مشاهده در آزمایشگاه روانشناسی و درنتیجه قابل‌مطالعه برای روانشناسان نیست، بررسی آن به فلسفه واگذار گردید.

علم روانشناسی، به مفهوم امروزی آن، علم نوپایی است که مدّت زیادی از آغاز تحول آن نمی‌گذرد. روانشناسی اسلامی که منابع غنی و سرشار آن قرآن مجید و عمل معصومین و کتب اخلاقی علماء اسلام است. نظرات خود را محدود به رفتار انسان نمی‌کند بلکه تمام مسائل انسانی را بر اساس فطرت و ارزش‌های مطلق انسان تحلیل می‌کند و تمام آن ابعاد پیچیده را که روانشناسی غرب از آن طفره رفته است یا تجربه‌ای نداشته است. بصورت مستقل مطرح و در چهارچوب فرمان‌های خداوند هدایت و رهبری می‌کند.

کتاب بیماری های روحی (اضطراب، وسواس، افسردگی، هراس) و راه های درمان آن ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کسانی که علاقه‌مند هستند مشکلات روان و راه‌های درمان آن را در قرآن و روایات دنبال کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب بیماری های روحی (اضطراب، وسواس، افسردگی، هراس) و راه های درمان آن ها

تعريف افسردگی در لغت و اصطلاح

افسردگي در لغت:

افسردگي در لغت‌نامه‌هاي مختلف به معاني تعريف مي‌شود و در لغت‌نامه دهخدا و لغت‌نامه‌هاي ديگر معاني يكساني آمده است. در لغت‌نامه فارسي امروز افسردگي را اندوهگيني، دل‌تنگی و دل‌زدگی نوميدي و خستگي كه غالباً با اضطراب و كم‌اشتهايي و بي‌خوابي همراه است آمده همچنين در لغت‌نامه معين افسردگي به معناي پژمردگي، اندوهگيني، انجماد، دلسردی‌ آورده شده است به‌طورکلی مجموع اين دو معنا در لغت‌نامه‌هاي مختلف آمده است.

افسردگي در اصطلاح:

چون كلمه حزن به‌عنوان افسردگي درآیات و روايات اسلامي زياد به‌کاررفته است لذا به تعريف آن پرداخته شد. افسردگي صرفاً به معناي دل‌تنگی و غمگيني نيست، بلكه بسيار فراتر از آن است. در حقيقت، افسردگي نه‌تنها بر چگونگي احساس، بلكه بر نحوه تفكر ما درباره چيزها، سطوح انرژي، تمركز حواس، خواب، تأثير مي‌گذارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه