دانلود و خرید کتاب فرقه ناجیه (مناظره) سلیم آبسالان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرقه ناجیه (مناظره) اثر سلیم آبسالان

کتاب فرقه ناجیه (مناظره)

انتشارات:میراث ماندگار
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فرقه ناجیه (مناظره)

کتاب فرقه ناجیه (مناظره) نوشتهٔ سلیم آبسالان است و نشر میراث ماندگار آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب فرقه ناجیه (مناظره)

در این کتاب به دو موضوع پرداخته شده است: یکی بیان احوالات و شرایطی که تحقیق حاضر تحت تأثیر آن فضا و شرایط شکل گرفته است و دیگری طرح پرسش‌های اساسی. پرسش‌هایی که اکثراً از بحث‌های میان استادان دروس عمومی با دانشجوهای شیعه و سنی حاضر در کلاس مجال طرح و محل بروز یافته است

بخشی از این پرسش‌ها، اختصاصاً از سوی دانشجوهای اهل تسنن مطرح می‌شدند، سوالاتی که حقیقتاً برای شیعیان نیز مهم و قابل توجه بوده و می‌تواند بسیار رهگشا باشد. مثلاً دانشجوهای اهل تسنن همواره بر این تأکید داشتند که: «ما قرآن کریم و اقوال و سنن پیامبر| در دست داریم، اکنون با وجود قرآن و سنت چه مشکلی وجود دارد؟ همچنین آنها با تمام وجود و با اصرار می‌پرسیدند که: این ولایتِ شما مگر خودش چیست که این همه اهمیت دارد؟ شما آن را برایمان روشن کنید تا ما بپذیریم و عیوب مذهبی ما را بگویید تا از آن کناره جوئیم». «شما همه جا ولایت را به رخ ما می‌کشید و ما را از ولایت خدا و رسول خارج می‌دانید، اما نمی‌گویید که ولایت شما چه ویژگی و لطف، و چه فضیلتی دارد تا به آن فضائل متصف شویم؟ و عیب فاقدین ولایت چیست تا خود را از آن عیوب منسلخ گردانیم؟ و بسیاری سوالات دیگر». در این کتاب سعی شده به تمام این سوالات پاسخ کامل و مشروح داده شود.

گفتنی است فرقه ناجیه برگرفته از حدیث معروف از پیامبر گرامی اسلام(ص) تحت عنوان حدیث ۷۳ فرقه است که شیعه و سنی آن را روایت کرده اند: «ستفرق امتی علی ثلاث و سبعین فرقه...».

خواندن کتاب فرقه ناجیه (مناظره) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام محققان و شیعیانی که می‌خواهند شناخت بیشتری نسبت به شیعه و سنی پیدا کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فرقه ناجیه (مناظره)

در یکی از جلسات پیرامون عصمت انبیاء الهی بحث‌هایی صورت گرفت. آنها می‌گفتند: انبیاء فقط در دریافت، حفظ و ابلاغ وحی معصوم‌اند و در سایر موارد مانند سایر ابناء بشرند و ممکن است دچار اشتباه و فراموشی و حتی مرتکب گناه شوند. آنان آیات {عبث و تولی ان جاءه الاعمی} را متذکر شدند و گفتند: وقتی رسول خدا قصد داشتند تعدادی از افراد ذی نفوذ را به دین اسلام دعوت کند و با آنها در حال گفت‌وگو و مذاکره بود، مردی نابینا از مسلمانان که بسیار راغب و ساعی به ایمان بود وارد شد، پیامبر (ص) مرد نابینا را مزاحم دید و روی ترش کرده و از مرد نابینا اعراض نمود و لذا این آیات فرود آمد.

استاد گفت: من که باور نمی‌کنم رسول خدا که به نص قرآن کریم دارای اخلاق عظیم و اسوه‌ی حسنه‌ی مردمان است، به خاطر تعدادی مشرک جاهل بر مرد نابینا که صحابی با ایمان است عبوس شده و روی برگردانده باشد. در ضمن اگر مخاطب خداوند در آیه، پیامبر بود می‌بایست می‌گفت: «عبثت و تولیت» یعنی «عبوس شدی و روی برگرداندی»، در صورتی که فرموده است «عبث و تولی» یعنی «عبوس شد و روی برگرداند». معلوم می‌شود که فرد مورد خطاب، غایب و مجهول بوده است.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان