دانلود و خرید کتاب تنظیم گزارش شرکتی در قرن بیست و یکم جرالد تریتس ترجمه میلاد دهقانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تنظیم گزارش شرکتی در قرن بیست و یکم اثر جرالد تریتس

کتاب تنظیم گزارش شرکتی در قرن بیست و یکم

معرفی کتاب تنظیم گزارش شرکتی در قرن بیست و یکم

کتاب الکترونیکی «تنظیم گزارش شرکتی در قرن بیست و یکم» نوشتهٔ جرالد تریتس با ترجمهٔ میلاد دهقانی و مناسادات آل محمد در انتشارات نمای علم چاپ شده است.

درباره کتاب تنظیم گزارش شرکتی در قرن بیست و یکم

اساسا گزارش شرکتی مشتمل بر گزارش مالی می‌باشد که در برگیرنده صورت‌های مالی است، اما در طول سال‌ها، این گزارش توسعه قابل توجهی یافت و فراتر از صورت‌های مالی و حتی فراتر از گزارش‌های سالیانه‌ای رفت که چندین گزارش میان دوره‌ای، گزارش‌های نظارتی و گزارش‌های مقرراتی را در بر می‌گیرند. همچنین گزارش‌های از اخبار و دیگر مطبوعات هم وجود دارند که اطلاعاتی را درباره رویدادهای مهم موثر بر شرکت از جمله اعتصاب‌ها، مزاحمان سیستم اطلاعاتی، آتش سوزی، و زمین لرزه ارائه می‌دهند. گزارش‌های هم در زمینه اقدامات شرکت از قبیل اعلام سود سهام، اعلام درآمدها، و ساختار بندی مجدد سرمایه مانند تجزیه سهام و تقسیم سود سهام تنظیم می‌شوند. اخیرا گزارش شرکتی فراتر از گزارش مالی رفته و گزارش در مورد موضوعات زیست محیطی، اجتماعی، و حکمرانی را هم شامل می‌شود.

کتاب تنظیم گزارش شرکتی در قرن بیست و یکم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به مسئولین مالی و سایر کارکنان شرکت‌ها پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تنظیم گزارش شرکتی در قرن بیست و یکم

گزارش‌های محیطی، اجتماعی، و حکمرانی

گزارش‌های محیطی، اجتماعی و حکمرانی (ESG) تبدیل به بخش مهمی از گزارش شرکتی در سال‌های اخیر شده‌است زیرا منافع سهامداران فراتر از منافع مالی صرف بسط یافته است. این وسعت یافتن اخیرا به واسطه ملاحظات مالی افزایش بیشتری یافته زیرا آشکار شده‌است که محیط زیست، ریسک‌های مالی جدی را به همراه دارد که نشات گرفته از رویدادهای نظیر سیل، آتش سوزی، سونامی، و طوفان‌های سهمگین می‌باشند. همچنین ردپای زیست محیطی شرکت می‌تواند پیامدهای مالی مانند جرایم، دادخواست، و هزینه‌های تحمیل شده برای ارتقا و پیشرفت تجهیزات برای کاهش آن ردپا داشته باشد. بسیاری از سهامداران با وجود چنین نگرانی‌ها، تقاضا می‌کنند تا درباره ردپای زیست محیطی شرکت و اقدامات شرکت برای پیشگیری یا به حداقل رساندن آن بیشتر بدانند، همچنین ممکن است شرکت تاثیرات مخربی بر محیط زیست داشته باشد و نیز محیط زیست تاثیرات مخربی بر شرکت برجای‌گذارد.

گزارش ESG بیشتر مربوط به ریسک می‌شود. این گزارش علاوه بر ملاحظات زیست محیطی، موضوعات اجتماعی مانند عملکرد نیروی کار شرکت، مدیریت استعداد، امنیت محصولات و امنیت داده‌ها را هم پوشش می‌دهد. این گزارش موضوعات حکمرانی مانند تنوع هیئت مدیره، پاداش هیئت اجرای، و اصول اخلاقی در کسب و کار را هم پوشش می‌دهد.

گزارش حکمرانی معمولا به بررسی ساختار و سیاست‌های شرکت در زمینه حکمرانی می‌پردازد. این گزارش اطلاعاتی از ساختار کمیته‌های هیئت مدیره و مدیریت اجرای و دیگر کمیته‌ها و نیز از حیطه اختیارات آنها و اجرای سیاست‌ها ارائه می‌دهد. این گزارش، نقش و سیاست‌های مربوط به جلسه سالانه و تنظیم کنندگان را ارائه می‌دهد. در بسیاری از موارد، اطلاعات مربوط به سیاست‌های جاسوسی ارائه می‌شوند. برخی از شرکت‌ها گزارش ESG را ارائه می‌دهند اما در عین حال اغلب شرکت‌ها، گزارش‌های زیست محیطی، اجتماعی و حکمرانی را به تفکیک یا به عنوان بخشی از گزارش سالیانه تدوین می‌نمایند. گاهی اوقات این گزارش‌ها به عنوان قسمتی از بخش روابط سرمایه‌گذار وارد شده و در موارد دیگر خارج از این بخش می‌باشند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

حجم

۲۹۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۵۰۰
تومان