دانلود و خرید کتاب اثرپذیری سعدی در گلستان از چهارگانه ادب پارسی ندا توسلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اثرپذیری سعدی در گلستان از چهارگانه ادب پارسی اثر ندا توسلی

کتاب اثرپذیری سعدی در گلستان از چهارگانه ادب پارسی

نویسنده:ندا توسلی
انتشارات:کلید پژوه
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اثرپذیری سعدی در گلستان از چهارگانه ادب پارسی

کتاب اثرپذیری سعدی در گلستان از چهارگانه ادب پارسی نوشتهٔ ندا توسلی است. انتشارات کلیدپژوه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب اثرپذیری سعدی در گلستان از چهارگانه ادب پارسی

ندا توسلی در کتاب اثرپذیری سعدی در گلستان از چهارگانه ادب پارسی که با هدف یافتن نقاط مشترک گلستان سعدی با ۴ کتاب «قابوس‌نامه»، «سیاست‌نامه»، «مرزبان‌نامه» و «نصیحه‌الملوک» نوشته شده، به این نتیجه رسیده است که سعدی شیرازی بیش از همه، به کتاب قابوس‌نامه توجه داشته و از بسیاری از مضامین این کتاب به اشکال مختلف استفاده کرده است. مضمون کتاب‌های سیاست‌نامه و نصیحه‌الملوک در باب اول «گلستان» نمود دارد و برخی مضامین تعلیمی مرزبان‌نامه را هم می‌توان در گلستان یافت، اما به‌گفتهٔ نویسندهٔ کتاب حاضر نمی‌توان گفت که سعدی کاملاً تحت‌تأثیر این کتاب‌ها بوده است. بیشتر تشابه مضمونی مشاهده می‌شود. تفاوت مهم گلستان با این ۴ کتاب در این است که گلستان تماماً حکایت است و در ذیل حکایات به پند و اندرز پرداخته شده، اما در کتاب‌های دیگر حکایات در ذیل پندها و برای روشن‌شدن مطلب آورده شده است.

«ابو محمّد مُشرف‌الدین مُصلِح بن عبدالله بن مشرّف» معروف به «شیخ مصلح‌الدین سعدی شیرازی» و متخلص به «سعدی» در سال ۶۰۶ هجری قمری به دنیا آمد. او نویسنده و شاعر مشهور ایرانی است که در همهٔ دنیا اهل ادب و هنر او را می‌شناسند. «استاد سخن»، «پادشاه سخن» و «شیخ اجل» از لقب‌هایی است که به این شاعر شهیر داده‌اند. سعدی در نظامیهٔ بغداد تحصیل و پس از آن به‌عنوان خطیب به مناطق مختلفی از جمله شام و حجاز سفر کرد؛ سپس به زادگاه خود شیراز، بازگشت و تا پایان عمر آنجا اقامت کرد. مهم‌ترین کتاب‌های سعدی شیرازیْ گستان، بوستان، غزلیات و هزلیات او هستند. او شعرهایی نیز به زبان عربی سروده است. سهل‌ممتنع‌بودن، طنز، ایجاز، استفاده از آیات قرآن کریم و برخی احادیث از ویژگی‌های آثار سعدی شیرازی به شمار می‌رود. سعدی که کتاب‌های بسیاری دربارهٔ او و آثارش نوشته شده است، در سال ۶۹۰ هجری قمری درگذشت. آرامگاه او در شیراز واقع شده و به «سعدیه» معروف است.

خواندن کتاب اثرپذیری سعدی در گلستان از چهارگانه ادب پارسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد گلستان سعدی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اثرپذیری سعدی در گلستان از چهارگانه ادب پارسی

«تمثیل با نماد تفاوت دارد در تمثیل مفاهیم اخلاقی از پیش تعیین شده هستند و از روی عمد به داستان منتقلی می‌شود و ممکن است در تمثیل‌ها از نماد هم استفاده شود اما نمادگرایی تجسم احساس هستی‌ها و جوهرهایی است که قبلا درک نشده باشد و جز به شکل نمادین خاصی قابل درک نباشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۹۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۸۹۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان