دانلود و خرید کتاب شیرینی سنتی به روایت ساناز سانیا ساناز شریفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیرینی سنتی به روایت ساناز سانیا اثر ساناز  شریفی

کتاب شیرینی سنتی به روایت ساناز سانیا

نویسنده:ساناز شریفی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شیرینی سنتی به روایت ساناز سانیا

کتاب الکترونیکی «شیرینی سنتی به روایت ساناز سانیا» نوشتهٔ ساناز شریفی در انتشارات ساناز سانیا چاپ شده است. این مجموعه بهترین انتخاب برای درست کردن شیرینی های خانگی در ایام نوروز شب یلدا و... است.

درباره کتاب شیرینی سنتی به روایت ساناز سانیا

شیرینی‌های سنتی ایران آنقدر متنوع هستند که به جرئت می‌توان گفت هر شهری از این کشور، نوع خاص و منحصر به فرد خود را دارد. بسیاری از آن‌ها آنقدر دلچسب و جذاب هستند که توانسته‌اند با خاطره شیرینی که در کام ایرانیان به یادگار گذاشته‌اند، به سوغات آن شهر نیز بدل شوند. این در حالی است که سوغاتی برخی از شهرها از جمله قزوین تنها به یک شیرینی خلاصه نمی‌شود و طیف وسیعی از شیرینی‌ها نظیر نان چرخی، نان قندی و نان چای را در خود گنجانده است.

برخی دیگر از این شیرینی‌های سنتی اما آنقدر پرطرفدار و محبوب هستند که می‌توان شاهد حضور آنها در سفره همه ایرانیان بود، طوری که می‌توان آنها را شیرینی ملی ایران تلقی کرد مانند شیرینی نخودچی که در سفره سال نو بیشتر ایرانیان حضور دارد.

این کتاب حاوی بیش از۷۰ دستور شیرینی سنتی با توضیحات جامع و عکاسی مراحل که به راحتی می توانید این دستورات را تهیه کنید. از انواع باقلوا تا شیرینی نخودچی- قرابیه- انواع کوکی- اسکار- قطاب- کلمپه- کلوچه و گردویی را میتوانید در این کتاب تهیه کنید. 

کتاب شیرینی سنتی به روایت ساناز سانیا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به تهیهٔ شیرینی‌های سنتی خانگی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب شیرینی سنتی به روایت ساناز سانیا

روش تهیه خامه فرم گرفته ● خامه قنادی را در کاسه سردشده بریزید و حدود ۵ دقیقه با دور متوسط همزن برقی هم بزنید تا جای پره‌های همزن روی آن باقی بماند و فرم قله‌ای بگیرد. ● کاسه و پرههای همزن برقی را از یک ساعت قبل، در فریزر قرار دهید تا کاملاً سرد شوند )دقت کنید پره‌ها و کاسه باید کاملاً تمیز و بدون چربی باشند(. ● کاسه مناسب برای مخلوط کردن خامه، فلزی است و به هیچ عنوان از کاسه پلاستیکی استفاده نکنید. ● اگر خامه قنادی را در فریزر نگهداری می‌کنید، ۳۰ دقیقه قبل از فرم دادن، آن را از فریزر خارج کرده و در یخچال قرار دهید و در صورتی که در یخچال نگهداری می‌کنید، ۳۰ دقیقه قبل از فرم دادن، آن را از یخچال خارج کرده و در فریزر قرار دهید.

روش تهیه خامه شیرین برای تهیه خامه شیرین، به ازای ۲۵۰ گرم خامه، ۲ قاشق سوپ‌خوری شکر و یکچهارم قاشق چای‌خوری وانیل را در ظرفی ریخته و با قاشق هم بزنید سپس آن را به‌مدت ۲ ساعت در فریزر قرار داده تا کمی منجمد شود. پس از این مدت، آن را از فریزر خارج کرده و با همزن برقی هم بزنید تا حدی که خامه فرم گرفته و جای پره‌های همزن روی آن باقی بماند. روش تهیه شربت قوام آمده برای درست کردن شربت قوام آمده، ۱/۲ پیمانه شکر را به همراه یک پیمانه آب روی حرارت ملایم قرار دهید و با قاشق چوبی مرتب هم بزنید تا شکر کاملاً حل شود. پس از ۱۰ دقیقه، ۲ قاشق چای‌خوری زعفران )ساییده و حل‌شده در آبجوش( و ۱/۴ پیمانه گلاب را بیافزایید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روی حرارت بماند سپس یک قاشق چای‌خوری آبلیموترش تازه را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

نظرات کاربران

hasnaa ghazizadeh
۱۴۰۱/۱۰/۲۹

کاش میتونستیم عکس شیرینی هارو ببینیم اینجوری تصمیم میگرفتیم دستورشو میخوایم یا نه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۶۷۰,۰۰۰
تومان