دانلود و خرید کتاب مدیریت دانش در شرکت های خلاق ۱ پیر سالایس ترجمه حامد صابونی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت دانش در شرکت های خلاق ۱ اثر پیر سالایس

کتاب مدیریت دانش در شرکت های خلاق ۱

معرفی کتاب مدیریت دانش در شرکت های خلاق ۱

کتاب الکترونیکی «مدیریت دانش در شرکت های خلاق ۱» نوشتهٔ پیر سالایس و ژان لوئیس ارمین با ترجمه حامد صابونی و محسن یزدی‌پور در انتشارات نمای علم چاپ شده است. مدیریت دانش (KM) زمینه ای است که اکنون در حال رسیدن به بلوغ است. در دنیای دانشگاهی، مدیریت دانش جای خود را به عنوان یک زمینه مستقل با یک رشد ثابت و چشم گیر در تعدادی از نشریات دانشگاهی باز کرده‌است. ده‌ها مجله علمی ‌بین‌المللی، تعداد زیادی از کنگره‌ها در سراسر جهان و جوامع دانش آموخته به موضوع KM پرداخته اند.

درباره کتاب مدیریت دانش در شرکت های خلاق ۱

در مقدمهٔ کتاب می‌خوانیم:

در آغاز دهه ۲۰۲۰، چارچوب مدیریت دانش (تقریبا پارادایمی) در حال تغییر بود، ترسیم درس‌های آموخته شده از این سفر برای من مفید بنظر می‌رسید با این هدف که عناصری را که قبلا موضوع تامل و آزمایشات زیادی بوده اند مجددا اختراع نکنیم. این کمی ‌شبیه به استفاده از اصول مدیریت دانش برای خودم بود !

اولین گام، در پرتو این درس‌ها، ایجاد یک چارچوب نظری و عملی برای این زمینه بود. این موضوع اول کتاب بود " مدیریت دانش: حلقه خلاق"، که در سال ۲۰۱۸ توسط ویلی/ ISTE [ERM ۱۸ a] منتشر شد. 

 این کتاب در واقع دو بخش متمایز دارد: یک بخش در مورد نظریه مدیریت دانش و دیگری در مورد رویکرد مدیریت دانش.

کتاب مدیریت دانش در شرکت های خلاق ۱ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب به مدیران شرکت‌ها پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب مدیریت دانش در شرکت های خلاق ۱

هر شرکتی همواره دانش خود را مدیریت کرده‌است و با توضیح آن دانش در اسناد و رویکرد‌ها، به عنوان مثال از طریق آموزش و با سازماندهی انواع مبادلات با کارکنان خود مورد کارشناسی قرار گرفته است.در مورد دانش فنی (توانایی یک نماینده برای انجام یک فعالیت براساس کاربرد دانش روش‌شناسی)، به عنوان مثال، زمینه مدیریت دانش دارای سه بعد است: رسمیت بخشیدن، حفظ و استفاده مجدد. رسمیت بخشیدن، رسیدن به مرحله بلوغ در زمینه دانش مربوطه را ممکن می‌سازد و عامل را مجبور به ایجاد تفکر یا مشاهده عناصر فیزیکی دستکاری شده و توصیف آن‌ها از طریق مدل‌ها می‌کند. عامل حفظ کردن این امکان را می‌دهد که دانش رسمی ‌که به طور موقت یا دائم در دسترس مالک آن نمی‌باشد را حفظ کند. استفاده مجدد از تخصص، یک بحث اقتصادی برای رویکرد مدیریت دانش است چرا که به محض رسمی ‌شدن و حفظ آن، درک می‌کنیم که چگونه این دانش می‌تواند توسط دیگر نمایندگان واجد شرایط اما در غیاب شخصی که آن را در اختیار دارد پیاده‌سازی شود.‌

ج. سارگیس روسل تایید می‌کند که اگرچه مدیریت دانش، کانون توجه بررسی‌های تازه است، اما موضوع جدیدی درشرکت‌ها نیست [SAR ۰۲]. "خانواده‌های صنعتی" دانش خود را از نسلی به نسل دیگر انتقال داده اند: نقاشان برجسته، کارآموزان و شاگردان خود را به گونه ای آموزش داده اند که تخصص خود را انتقال بدهند [HAN ۹۹]. در گذشته ای نه چندان دور، متخصصان تسلیحات، هوانوردی هسته‌ای یا غیرنظامی‌، شیوه‌های KM را طی چندین دهه در عملیات‌های خود پیاده کرده‌اند. با این حال، تنها در اوایل دهه ۱۹۹۰ بود که اصطلاح "مدیریت دانش" به درستی در مطالعات پیشین ظهور پیدا کرد و رهبران و محققان تجاری شروع به پرسش در خصوص جایگاه دانش در سازمان و نحوه مدیریت آن نمودند. با بروز این سوالات، ما می‌توانیم توسعه سیستم‌های اطلاعاتی (که کدگذاری، ذخیره و انتقال اطلاعات خاص و دانش را آسان‌تر می‌کند) و همچنین افزایش سوالات در مورد احتمالات و شرایط را مشاهده کنیم FER ۰]].

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۱ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان