دانلود و خرید کتاب خواب - بیداری و نگین صنوبری مغز زهرا محبوبی نیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خواب - بیداری و نگین صنوبری مغز اثر زهرا محبوبی نیه

کتاب خواب - بیداری و نگین صنوبری مغز

معرفی کتاب خواب - بیداری و نگین صنوبری مغز

کتاب خواب - بیداری و نگین صنوبری مغز نوشته زهرا محبوبی نیه است. این کتاب اطلاعات کاملی درباره خواب در اختیار ما قرار می دهد.

درباره کتاب خواب - بیداری و نگین صنوبری مغز

در سال ۱۹۰۰ فروید اولین کسی بود که خواب را پدیده‌ای منظم و برگشت شونده که به آسانی شخص به حالت طبیعی برمی‌گردد را عنوان کرد. مسئله خواب و بیداری از جمله مواردی هستند که ذهن و فکر بشر را از سالیان گذشته تا اکنون به خود مشغول ساخته است.

خواب یکی از نیازهای مهم و ضروری بشر و سایر موجودات بوده، سازمان یافته و وضعیتی آرامبخش است که با کاهش سطح هوشیاری و ادراکات حسی و همچنین غیرفعال شدن عضلات ارادی در زمان استراحت و سلامت و بازسازی عملکرد مغز و سیستم‌های اعصاب، ایمنی، عضلانی- اسکلتی و با کاهش درجه حرارت و حفظ انرژی اهمیت قابل توجهی داشته است. خواب موجب برقراری تعادل مناسب و طبیعی بین سیستم‌های متفاوت عصبی می‌شود همچنین مقوله بسیار مهمی در حفظ سلامت جسم و روان انسان محسوب می‌شود . خواب به بدن و مغز اجازه می‌دهد دوباره انرژی به دست بیاورند و خواب برای تقویت سیستم ایمنی و کمک بدن در مبارزه با بیماری‌ها ضروری است. اکثر ما انسان‌ها در یک مقطع از زندگی خود دچار اختلالاتی همچون اختلالات در بخواب رفتن یا از خواب پریدن دیدن کابوس و غیره می‌شویم افرادی که به خواب رفتن آنها طول می‌کشد و زمان‌بر است دچار اضطراب شده و روی کیفیت خواب آنها تاثیر منفی خواهد داشت.

خواب مرهمی است که بعد از یک روز طولانی او را آرام می‌کند و انرژی دوباره می‌بخشد. خواب برای موجودات زنده اهمیت بسیار بالایی دارد. به هم ریختن چرخه خواب، ساز و کار سیستم‌های مختلف بدن را مختل می‌سازد.

خواب موجب تجدید قوای جسمی و روانی می‌گردد؛ به‌همین دلیل هر کسی بعد از انجام یک دوره فعالیت جسمی و فکری، نیاز به خواب را حس می‌کند. خواب یک ضرورت زندگانی سالم است که تمامی قوا را تقویت کرده، تجدید قوای اندام‌های مختلف و ترمیم بافت‌های صدمه دیده و به‌طور کلی بازگرداندن سلامتی به سرزمین بدن را موجب می‌گردد، ولی میزان آن از فردی به فرد دیگر و در هر گروه سنی متفاوت است. هرچند خواب باعث آرامش و آسایش انسان می‌شود اما همیشه این حالت طبیعی وجود ندارد و عواملی باعث اختلال در خواب می‌گردند. این موارد ممکن است جنبه روانی مانند کابوس شبانه باشند و گاهی مانند آپنه خواب جنبه عضوی دارد.

در طول زمان بیداری، مغز فعال است و در حالت خواب فعالیتش کم می‌شود. این کتاب اطلاعات جامعی درباره خواب و تغییر فرایندهای مغزی در این زمینه در اختیارتان قرار می‌دهد.

خواندن کتاب خواب - بیداری و نگین صنوبری مغز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک بهتر فرایند خواب پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۳ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۳ صفحه

قیمت:
۷۶,۰۰۰
تومان