دانلود و خرید کتاب حقایق سرطان زهرا شریف‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقایق سرطان اثر زهرا شریف‌زاده

کتاب حقایق سرطان

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حقایق سرطان

کتاب حقایق سرطان نوشته زهرا شریف‌زاده است. این کتاب بیوگرافی کاملی از بیماری سرطان از گذشته تا امروز است.

درباره کتاب حقایق سرطان

این کتاب تاریخ سرطان را از ۴۶۰۰ صد سال قبل در مصر شروع می‌کند پزشکان آن دوره به‌ویژه پزشکان یونانی که به مباحث مکانیک سیالات تسلط داشته‌اند سرطان را ناشی از عدم تعادل بدن می‌دانستند بر اساس گفته‌های این کتاب سرطان تا ۲۰۰۰ سال حضوری خاموش در تاریخ داشته تا اینکه مورخ یونانی هرودوت از آتوسا ملکه ایران دختر کوروش کبیر و همسرش داریوش نام می‌برد که در سینه خود یک توده دردناک را حس می‌کند این توده توسط خدمتکار یونانی جراحی شده و بیرون آورده می‌شود عملی که ظاهراً به طور موقت موفقیت آمیز بوده است. در این کتاب تاریخچه روش‌های موجود در مواجهه با سرطان به خوبی شرح داده می‌شود روش‌هایی که شامل جراحی و مشکلاتی مانند بیهوشی عفونت شیمی درمانی پرتو درمانی و درمان‌های هدفمند می‌شود همچنین پدیده‌های سرطان‌زا، معاینه، درمان، پیشگیری و بسیاری از مباحث مرتبط با سرطان و تاریخ آن به زبان ساده و در عین حال دقیق و مستند شرح داده می‌شود.

 همان‌طور که در این کتاب آمده است سرطان همراه ما به دنیا می‌آید و با ما زندگی می‌کند و شاید روزی سر انجام در اثر عوامل محیطی و ژنتیکی علیه ما آماده جنگ شود پس ما در ابتدا باید دشمن خود را بشناسیم اینکه از کجا آمده و در این مسیر امروز در چه نقطه‌ای قرار داریم و سپس دست در دست هم با هر شغل و حرفه‌ای با حمایت همه جانبه در مبارزه علیه این بیماری متحد شویم.

 این کتاب به زبان بسیار ساده نوشته شده است و مربوط به تمامی اقشار جامعه از اساتید دانشگاه پزشکان ناشران معلمین دانش آموزان و مردم عادی با شغل‌های غیرمرتبط با حرفه پزشکی است و به ما می‌آموزد که این مسیر نیاز به اتحاد و انسجام تمام اقشار جامعه دارد تا سرانجام بتوانیم در مبارزه با این بیماری پیروز شویم و بدانیم که سرطان پایان زندگی نیست.

یکی از نکاتی که این کتاب را تبدیل به یکی از جذاب‌ترین و پر خواننده ترین کتاب‌های جهان کرده است، نوع نگرش نویسنده و هدف قرار دادن طیف وسیع خواننده از همه اقشار جامعه بوده است. 

خواندن کتاب حقایق سرطان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همه پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب حقایق سرطان

درکی که دهه به دهه، اغلب از ریشه شکل گرفته بود سرطان، بیماری که امروز می‌شناسیم، در اثر تقسیم کنترل نشده یک سلول اولیه بوجود می‌آید. تقسیم سلول به واسطه جهش‌های ایجاد شده (تغییرات ساختار DNA که به‌ویژه بر روی ژن‌هایی اثر می‌گذارند که موجب تقسیم و رشد نامحدود سلول می‌شوند)، مسیرهای ژنتیکی دقیقی تقسیم رشد و مرگ سلول را کنترل می‌کنند. در یک سلول سرطانی، این مسیرها مختل شده، سلول از کنترل خارج گشته و در نتیجه رشدش متوقف نمی‌شود. این مکانیسم به ظاهر ساده، یعنی رشد و تقسیم سلولی بدون کنترل که می‌تواند مهم‌ترین علت این بیماری عجیب و غریب و چند بعدی باشد، دلیل بر توانایی نامحدود رشد سلولی است.

این تقسیم سلولی به موجودات، اجازه رشد، سازگاری و بهبود و ترمیم می‌دهد تا زندگی کنند و عدم کنترل و اختلال در تقسیم سلولی به سلول‌های سرطانی اجازه رشد و پیشرفت سازگاری بهبود و ترمیم می‌دهد تا به قیمت جان ما زندگی کنند. سلول‌های سرطانی، رشد سریع‌تر و سازگاری بهتری دارند. این سلول‌ها نسخه‌های کامل‌تری از خودمان هستند؛ بنابراین راه مبارزه با سرطان این است که راه‌هایی برای پیشگیری از بروز این جهش‌ها در سلول‌های مستعد پیدا کنیم یا راه‌هایی برای حذف سلول‌های جهش یافته بیابیم بدون اینکه رشد طبیعی سلول‌ها به خطر بیافتد. رشد بدخیم و رشد طبیعی به‌قدری از نظر ژنتیکی به هم مرتبط هستند که جدا کردن این دو از یکدیگر می‌تواند یکی از مهم‌ترین چالش‌های علمی پیش روی دانشمندان باشد. سرطان، جزو ساختمام ژنوم ماست. ژن‌هایی که تقسیم سلولی طبیعی را مهار نمی‌کنند، برای بدن ما بیگانه محسوب نمی‌شوند، بلکه نسخه‌های جهش یافته و تحریف شده، ژن‌هایی هستند که عملکردهای حیاتی سلول را انجام می‌دهند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۹۱,۰۰۰
تومان