دانلود و خرید کتاب در مدار رهایی جواد حاج اکبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در مدار رهایی اثر جواد حاج اکبری

کتاب در مدار رهایی

انتشارات:میراث ماندگار
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب در مدار رهایی

کتاب در مدار رهایی نوشتۀ محمدجواد حاج علی‌اکبری است. این کتاب را انتشارات شمعدونی منتشر کرده است. شهادت، اوج تعالی انسان است. در فرهنگ اسلام و بخصوص تشیع، ارزشمندترین و گران‌بهاترین حرکت، شهادت است. شهید کسی است که با نثار جان خود، درخت اسلام را آبیاری کرده و فساد را ریشه‌کن می‌کند.

درباره کتاب در مدار رهایی

اگر خون شهیدان نبود که شجره طیبه رسالت را سیراب نماید نه از اسلام خبری بود و نه از مکتب توحید بخش الهی اثری در یک جمله می‌توان گفت؛ پرمحتواترین عنوان، در راستای تکامل انسان، از دیدگاه متون اسلامی عنوان «شهید» است.

از مهم‌ترین عوامل بازدارنده روند تکاملی جامعه و بزرگ‌ترین آفت انقلاب و حرکت‌های سازنده، آمیزش خطوط انحرافی و جریانات منفی با مایه‌های اصیل، پاک و بر حق است. حق و باطل گاه آن‌چنان بهم می‌آمیزد که تمیز و جدائی آنها از یکدیگر محتاج به ایجاد سیل و موج قوی است تا لاشه‌ها را از درون دریای جامعه به بیرون پرتاب کند و گوهرها، مرجان‌ها و یاقوت‌ها را در درون بپرورد. حق و باطل گاه مانند کف و آب هستند که تشخیص و جدائی آنها ساده است و گاه آن‌چنان بهم مخلوط شده‌اند که باید با حرکت‌های تند و پرحرارت از هم جدا شوند.

انتخاب آگاهانه شهادت در سایه تفکر صحیح چنین مواردی نقش خود را ایفاء می‌کند، شهادت چنان حرارت و سوزی می‌آفریند و چنان حرکت و تکانی را به وجود می‌آورد که حق و طرف‌دارانش از باطل و پیروانش به‌خوبی جدا می‌شوند.

شهادت که نتیجه سلامت روان، روحیه شجاعت و انتخاب آگاهانه است، مقاومت و پویایی جامعه را به دنبال دارد، چرا که ریشه در قدرت، قوت، صبر، استقامت، مبارزه با کفر، انسجام، آخرت خواهی و ظرفیت بالا دارد. این عوامل در مجموع، مقاومت جامعه را بالا برده، اجتماع را متحرک، پویا و سازنده می‌سازد. شهادت از جمله مفاهیم والایی می‌باشد که ویژه قیام‌ها و انقلاب‌های مکتبی و الهی است. انقلاب جمهوری اسلامی نیز بر مبنای این مفهوم فاخر و ارزشمند، با بهره‌گیری از فرهنگ غنی و متعالی اسلام، شهادت را جانی دوباره بخشید. شهادتی که ریشه در سوگواری‌های منبعث از قیام عاشورا داشته و احیای آن به دست مصلحان دین، با غبارروبی از چهره تابناک قهرمانان صحنه کربلا صورت‌گرفته است. اگر سنت روضه‌خوانی و مراسم سوگواری نبود، شاید هرگز خاطره‌ای از حماسه حسینی باقی نمی‌ماند.

خواندن کتاب در مدار رهایی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

کتاب در مدار رهایی برای علاقه‌مندان به روند تکاملی انقلاب جمهوری اسلامی مناسب است.

درباره محمدجواد حاج علی‌اکبری

محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در تیر ۱۳۴۳ در شهرستان دماوند متولد شده است. روحانی اهل ایران، امام جمعه موقت تهران است. او همچنین عضو هیئت مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و از دی ماه ۱۳۹۶ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه می‌باشد.

وی از سال ۱۳۹۰، ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد را بر عهده دارد و در سال ۱۳۹۵ برای یک دوره پنج ساله، مجدد در همین سمت ابقا شد. همچنین نمایندگی رهبری، در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان را بر عهده دارد. حاج‌علی‌اکبری معاون رئیس‌جمهور ایران محمود احمدی‌نژاد در امور جوانان و رئیس سابق سازمان ملی جوانان بوده‌است. او تنها روحانی است که به ریاست این سازمان رسید. در ۱۶ دی ۱۳۹۶ با صدور حکمی از طرف سید علی خامنه‌ای به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه منصوب شد. محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در ۱۰ دی ۱۳۹۷ نیز به امامت جمعه موقت تهران منصوب شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد فقه و حقوق اسلامی از مدرسه عالی شهید مطهری است و در حوزه علمیه از شاگردان سیدعلی خامنه‌ای، محمدتقی بهجت و جوادی آملی بوده‌است.

بخش‌هایی از کتاب در مدار رهایی

مهم آن است که ذلت، سرسپردگی و بندگی غیر از خدا را نپذیریم و بنده استبداد، استعمار و استکبار نشویم. امام درس تسلیم نشدن را به ما آموخت. عاشورا روز شهادت است، روز افتادن سرها از تنها، روز جدایی حق از باطل، روز مواجهه اسلام با کفر، روز اخلاق و ضد اخلاق، روز بایدها و نبایدها، روز هنجارها و ناهنجارها، روز ایمان و الحاد و کفر.

اسلام، افرادی را تربیت کرد که شهادت را بر اسارت و ذلت رجحان دادند و تا جان داشتند، پای فشردند و اسلام را نجات دادند و ما امروز شاهد این رشادت‌ها و دلاوری‌ها که از سالار شهیدان و یاران نیکوکار و فداکار او درس و عبرت گرفته‌اند، هستیم. این فرهنگ شهادت عاشورا است که انسان‌هایی نیک صفت، دلیر و بی‌باک، تحویل جامعه داده است و ما مدیون روز عاشورا هستیم.

ایثار و شهادت، درسی است که تا زمین از لوث وجود ظالمان پاک نشود، از مکتب عاشورا استنتاج می‌گردد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۵٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان