دانلود و خرید کتاب پادشاهی جمشید علی اعلمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پادشاهی جمشید

کتاب پادشاهی جمشید نوشتهٔ سمیه داداش پورشربیانی و علی اعلمی برای گروه سنی نوجوان در انتشارات آفتاب گیتی به چاپ رسیده است. 

درباره کتاب پادشاهی جمشید

طهمورث دیوبند فرزند هوشنگ بود که پس از پدر بر تخت پادشاهی نشست. در آغاز کار موبدان لشکر را خواست و قول داد تا جهان را از بدی‌ها پاک کند و دست دیو‌ها را از همه جا کوتاه ساخته و هر چه که برای دو جهان سودمند است آشکار کرده و از بند رها سازد. او در دوران پادشاهی‌اش کارهایی خوب باقی گذاشت؛ مثلا با بهره گرفتن از دانش خود، موی پشم بره و میش را برید و پس از ریسیدن از آن ها پوشیدنی و لباس تهیه کرد، همچنان حیوانات اهلی و زیبا را برگزید و سبزه و کاه و جو را برای خوردنی آن‌ها انتخاب نمود و دستور داد تا از مرغ و خروس‌ها به علت صدای پر خروششان نگهداری کنند.

کتاب پادشاهی جمشید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به نوجوانانی که علاقه‌مند هستند با داستان‌های شاهنامه آشنا شوند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب پادشاهی جمشید

وقتی جمشید به پادشاهی رسید با مردم پیمان بست تا دست همهٔ بدکرداران را از بدی کوتاه و دل‌ها را به سوی روشنی هدایت کند. در دوران پادشاهی او کارهای زیادی از خود باقی گذاشت مانند ساختن وسایل جنگی که از نرم کردن آهن، جوشن و خود همچنین زرهی که بر اسب می‌پوشاندند و «برگستوان» نام داشت و درع و خفتان و ... پدید آورد. جمشید پنجاه سال در این راه رنج بسیار برد. پس از آن اندیشه پوشیدن لباس ضخیم به هنگام نبرد کرد و رشتن و تافتن را به مردم یاد داد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

قیمت:
۱۳,۸۰۰
تومان