دانلود و خرید کتاب شیمی فیزیک آزمایشگاهی مرتضی جباری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیمی فیزیک آزمایشگاهی اثر مرتضی جباری

کتاب شیمی فیزیک آزمایشگاهی

معرفی کتاب شیمی فیزیک آزمایشگاهی

کتاب شیمی فیزیک آزمایشگاهی نوشته مرتضی جباری و دیگران یکی از کتاب‌های تخصصی انتشارات دانشگاه دامغان برای دانشجویان و پژوهشگران است.

درباره کتاب شیمی فیزیک آزمایشگاهی

شیمی‌فیزیک یکی از دروس پایه‌ای دانشجویان دوره کارشناسی شیمی است که سهم بسزایی در توجیه بسیاری از پدیده‌های شیمیایی دارد. آشنایی دانشجویان با مجموعه آزمایش‌های تجربی مرتبط با مفاهیم و اصول نظری این درس، علاوه بر کمک به یادگیری عمیق‌تر این مفاهیم می‌تواند نقش شایان توجهی در بالابردن انگیزه پژوهش‌محوری و تقویت دانش شیمی‌فیزیک تجربی داشته باشد.

بر اساس تجربیات چندین ساله خود در برگزاری آزمایشگاه‌های شیمی‌فیزیک، نگارش کتابی با مطالب منسجم، پرمحتوی و در برگیرنده روشکارهای مناسب و دقیق در زمینه آزمایش‌های شیمی فیزیک احساس شد.

کتاب حاضر، شامل ۳۰ آزمایش عملی در زمینه مطالب فراگرفته شده از درس شیمی‌فیزیک است که در برگیرنده بخش‌های مختلف ازجمله خواص گازها، گرماشیمی، تعادل‌های شیمیایی، سیستم‌های محلول، رفتار فازی سیستم‌ها، الکتروشیمی، سینتیک شیمیایی، شیمی سطح و طیف‌سنجی است. مباحث این کتاب، با نگارشی مناسب و زبانی سلیس و قابل‌فهم بیان شده است؛ به‌طوری که برای هر آزمایش، ابتدا مفاهیم و اصول نظری موردنیاز به همراه روابط ریاضی مرتبط ارائه و سپس روش کار آن آزمایش با جزئیات کامل داده شده است. در انتهای هر آزمایش، نحوه تحلیل داده‌ها و پرسش‌هایی در ارتباط با موضوع آزمایش برای یادگیری بیشتر مباحث منظور شده است.

در طراحی آزمایش‌های مختلف، سعی شده است تا جایی که امکان‌پذیر باشد، از روش کارهای جدید و ساده ولی درعین‌حال دقیق و همچنین از حلال‌ها و مواد شیمیایی استفاده شود که به لحاظ اصول ایمنی از سمیت و خطر کمتری برخوردار باشند. علاوه بر این، آزمایش‌های ارائه شده در موضوعات مختلف شیمی‌فیزیک، آن‌قدر متنوع است که بتوان متناسب با امکانات موجود در آزمایشگاه، تعداد قابل‌توجهی از آنها را به‌راحتی انجام داد.

 خواندن کتاب شیمی فیزیک آزمایشگاهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 دانشجویان رشته شیمی مخاطبان این کتاب اند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان