دانلود و خرید کتاب آیا من برای ازدواج آماده ام؟ مهری ازندریانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیا من برای ازدواج آماده ام؟ اثر مهری ازندریانی

کتاب آیا من برای ازدواج آماده ام؟

معرفی کتاب آیا من برای ازدواج آماده ام؟

کتاب آیا من برای ازدواج آماده ام؟ نوشته مهری ازندریانی و الهام سپنج، اثری در زمینه روان‌شناسی ازدواج است که به موضوع آمادگی جوانان برای ازدواج می‌پردازد.

درباره کتاب آیا من برای ازدواج آماده ام؟

ازدواج موفق از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی، ازدواجی است همراه با رضایت و پایداری بالا. برای تحقق این امر باید گفت ازدواج موفق پیوندی قراردادی است بین دو انسان از جنس مقابل، به منظور نوازشگری و نوازشگیری عاطفی، جنسی و والدی (تجربه تبادل عاطفی با فرزندان ).

در واقع ازدواج موفق،ازدواجی است که به تشکیل نوازشگاهی منجر می‌شود که آن را خانواده سالم می‌نامیم . تحقق چنین ازدواجی نیازمند حداقل سه دسته شرایط است که عبارتند از :

آمادگی‌های لازم ازدواجی که خود شامل سلامت روانی و شخصیتی است.

انتخاب مناسب که شامل شامل همسانی در ارزش‌های اصلی زندگی، علاقه و پسند افزایشی دو طرفه و اعتماد و احساس امنیت به یکدیگر می‌شود.

مراقبت و رسیدگی نسبت به ارتباط همسری، که با ازدواج متولد می‌شود و مانند هر موجود زنده دیگری، نیاز به تغذیه، نظافت و آلودگی‌زدایی و حفاظت از آسیب‌های بیرونی دارد.

در صورتی که این شرایط محقق شوند ازدواج به دستگاه رشدی مبدل می‌گردد که سلامت انسان‌ها را در ابعاد مختلف تامین می‌کند و به توسعه و شکوفایی استعدادهای مختلف آنها کمک می‌کند. به عبارت دیگر، دستگاه رشد بودن ازدواج پیامد این است که کارکرد نوازشگاهی ازدواج به درستی تامین شود.

نگاهی واقع‌بینانه به سرنوشت ازدواج‌ها در عصر کنونی نشان می‌دهد که این پیمان مانند تیغی دولبه عمل می‌کند، که اگر از مسیر نوازشگری خارج شود، به آوردگاهی ویرانگر مبدل خواهد شد که سلامت زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی آدمیان را به خطر خواهد انداخت. بنابراین افزایش سواد و آگاهی‌های ازدواجی و ارتقاء مهارت‌های همسرگزینی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در عصر کنونی است تا بتوان با کاهش ترس‌های غیرواقع‌بینانه از ازدواج، آنها را به ازدواجی با احتیاط، جهت رسیدن به شرایطی چندین بعدی آن ترغیب و رهنمون ساخت.

امید است مطالب این کتاب در افزایش سواد ازدواجی جوانان تاثیر قابل توجهی داشته باشد و زمینه ازدواج موفق را فراهم کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۵۰ صفحه