دانلود و خرید کتاب هراس اجتماعی، اضطراب منتشر شهربانو رجب‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هراس اجتماعی، اضطراب منتشر اثر شهربانو رجب‌پور

کتاب هراس اجتماعی، اضطراب منتشر

معرفی کتاب هراس اجتماعی، اضطراب منتشر

کتاب هراس اجتماعی، اضطراب منتشر؛ پردازش انتخابی اطلاعات نوشتهٔ حسن توزنده جانی و شهربانو رجب‌پور در انتشارات گیوا به چاپ رسیده است. روان‌شناسان خبرپردازی معتقدند که انسان اطلاعات را در سه بعد حسی، ادراکی و شناختی پردازش می‌کند و در ضمن پردازش برخی از اطلاعات حذف یا تحریف می‌شوند. روان‌شناسی خبرپردازی، مانند نظریه خبر، می‌کوشد تا فرآیندها، ساختارها و مکانیسم‌های خبر را از لحظه ارسال آن تا زمان دریافت کشف کند.

درباره کتاب هراس اجتماعی، اضطراب منتشر

 شانون و ویور نظریه خبر را ارائه دادند که شامل مراحل مربوط به ارسال، دریافت و ثبت اطلاعات یک پیام بود که به آن نظام ارتباط گفته می‌شد. نظام ارتباط شامل موارد ذیل بود:

 1- منبع خبر: که پیامی را که قرار است ارسال شود از میان تعداد زیادی پیام انتخاب می‌کند

 2- انتقال‌دهنده: که پیام را به‌صورت علامتی رمزگردانی می‌کند که از طریق کانال ارتباط از انتقال‌دهنده به گیرنده ارسال می‌شود

 3- گیرنده: که علامت را به‌صورت پیام اصلی بازسازی (رمزگشایی) می‌کند. برای مثال، انتقال‌دهنده (دهنی) تلفن صدای انسان را به علایم الکتریکی تبدیل می‌کند و بعد این علایم توسط گیرنده (گوشی) به صدای انسان رمزگشایی می‌شوند و بعد این رمزها به نتیجه مطلوب یا برونداد تبدیل می‌شوند.

 روان‌شناسانی که رویکرد خبرپردازی را مورداستفاده قرار می‌دهند، پردازش خبر در انسان را با پردازش خبر به‌وسیله کامپیوتر قیاس می‌کنند.

این قیاس را به شرح زیر بیان کرده‌اند: هم کامپیوتر و هم انسان اطلاعات را از محیط می‌گیرند، کامپیوترها با استفاده از وسایل کارت خوانی این کار را انجام می‌دهند و انسان توسط اندام‌های حسی. در درون کامپیوتر اطلاعات رسیده از محیط دست‌کاری می‌شوند و به‌صورت رمز در می‌آیند و این کار توسط ثبت‌کننده‌های الکتریکی انجام می‌شود و در درون انسان اطلاعات توسط فعال‌شدن نورون‌ها دست‌کاری می‌شوند و به‌صورت رمز در می‌آیند.

کتاب هراس اجتماعی، اضطراب منتشر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای روانشناسان و سایر افرادی که در زمینهٔ اضطراب و هراس، کار یا پژوهش می‌کنند، مفید است.

بخشی از کتاب هراس اجتماعی، اضطراب منتشر

تعریف اضطراب

اضطراب هیجان ناخوشایندی است كه با نگرانی، دل شوره، وحشت و ترس بیان می‌شود و به درجات مختلفی بروز می‌كند. به طور كلی، اضطراب یك احساس منتشر، بسیار ناخوشایند و اغلب مبهم یدلواپسی است كه با یك یا چند احساس جسمی مختلف از جمله تپش قلب، تنگی قفسه سینه، تعریق، سردرد یا میل ناگهانی برای دفع ادرار، بی‌قراری و میل به حركت همراه می‌گردد. اضطراب یك علامت هشداردهنده است، خبر از خطری قریب‌الوقوع می‌دهد و شخص را برای مقابله با تهدید آماده می‌سازد. اضطراب معمولاً به عنوان احساس پراكنده و مبهم و نامطبوع ترس و تشویش تعریف می‌شود. به عبارت دیگر، اضطراب به حالت دلهره و احساس ناخوشایند درونی اطلاق می‌شود، در سطوح فیزیولوژیك، روانی و شناختی ظاهر شده و فعالیت‌های عادی فرد را مختل می‌سازد. اضطراب و تلاش فرد برای كنترل آن، شاخص‌های اصلی مشكلات روان ‌رنجوری محسوب می‌شوند. در اختلال‌های اضطرابی، هر یك از این شاخص‌ها، تصویر بالینی را تشكیل می‌دهند.

اختلال اضطراب منتشر یا فراگیر، اختلالی پیچیده و ناتوان‌کننده است که از دیرباز موردتوجه قرار داشته است. این اختلال در زمره اختلال‌های اضطرابی قرار دارد. تغییرات سریع اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جوامع، محدودیت‌های زمانی و مکانی، بی‌توجهی نسبی به ارزش‌های فرهنگی و به‌خصوص مذهبی از جمله عواملی بودند که به شیوع اختلال‌های اضطرابی دامن زدند. خصوصیت اساسی این اختلال، اضطراب منتشر و مداومی است که حداقل به مدت شش ماه به طول می‌انجامد، هرچند که گاهی سال‌ها دوام پیدا می‌کند. این بیماران اغلب عمیقاً به طور فرضی دچار اضطراب هستند. اضطراب آن‌ها از حد واکنش به استرس‌های روزمره درآمده و در کارایی عادی شخص اختلال ایجاد می‌نماید.

نظرات کاربران

zakarya
۱۴۰۲/۱۱/۰۷

فقط برای کسانی که تخصصشون روان شناسی و اختلالات اضطرابیه و یا کسانی که علاقه‌مند به کارهای تحقیقی در این حوزه هستند یا میخوان مطلع بشن توصیه میشه به نظر من برای افراد عادی کاربرد نداره و خوندنش تنها و

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان