دانلود و خرید کتاب رفتار شهروندی و کارآفرینی سازمانی نسرین یگانه‌راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رفتار شهروندی و کارآفرینی سازمانی اثر نسرین یگانه‌راد

کتاب رفتار شهروندی و کارآفرینی سازمانی

معرفی کتاب رفتار شهروندی و کارآفرینی سازمانی

کتاب رفتار شهروندی و کارآفرینی سازمانی نوشته نسرین یگانه‌راد و حسن نوزنده جانی است. این کتاب به ارتباط تیپ‌های شخصیتی و عملکرد شغلی می‌پردازد.

درباره کتاب تیپ‌های شخصیتی و عملکرد شغلی

سازمان‌ها جامعهٔ امروزی را تشکیل می‌دهند. بخش عمدهٔ زندگی ما در سازمان‌ها و یا در ارتباط با آن‌ها سپری می‌شود؛ در یکی کار می‌کنیم و همزمان از تولیدات وخدمات سازمان‌های دیگر استفاده می‌کنیم. از جمله عواملی که باعث افزایش عملکرد سازمانی می‌شود شخصیت افراد می باشد سازش و هماهنگی بین نوع شخصیت و نوع محیط باعث سازگاری بیشتر با شغل و حرفه می‌گردد که به نوبه خود به عملکرد سازمانی مثبت منجر می‌شود. از ویژگی‌های شخصیتی می‌توان برای پیش‌بینی رفتارها و عملکرد شغلی افراد استفاده کرد. 

یکی از عواملی که می‌تواند رفتارهای کارکنان را تحث تاثیر قرار دهد تیپ‌های شخصیتی است. شخصیت یک مفهوم انتزاعی است، یعنی چیزی است مثل انرژی در فیزیک که قابل مشاهده نیست، بلکه از طریق ترکیب رفتار، افکار، انگیزش، هیجان استنباط می‌شود. شخصیت باعث تفاوت کل افراد از همدیگر می‌شود، اما این تفاوت فقط در بعضی از ویژگی‌ها و خصوصیات است. به عبارت دیگر افراد در خیلی از ویژگی‌های شخصیتی به هم شباهت دارند.

این کتاب به تیپ‌های شخصیتی و بررسی ویژگی‌های هرکدام برای یک شغل خاص می‌پردازد. افراد با هر جنبه از شخصیت به شیوه‌های خاصی رفتار می‌کنند و دارای انتظارات خاصی هستند توانایی و مهارت رفتاری منحصر به فرد و نیز نیازهای متفاوتی دارند و بر اساس الگوی شخصیتی خود دارای نیازها، انتظارات، انگیزه‌ها، توقعات و اهداف خاصی می‌باشند. از طرفی سازمان‌ها نیز بر حسب اهداف، وظایف و فعالیت‌های خود نیازها، انتظارات و توقعات خاصی را ارضاء می‌کنند، بنابراین برای هر یک از انواع شخصیت‌های متفاوت شغل‌های متفاوتی مناسب است

خواندن کتاب تیپ‌های شخصیتی و عملکرد شغلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب تیپ‌های شخصیتی و عملکرد شغلی

پژوهش‌ها به طور مداوم نشان داده است که علاوه بر دانش، مهارت‌ها و استعدادها، شخصیت یکی دیگر ازخصوصیاتی است که پیش‌بینی کننده معتبری از عملکرد شغلی به ویژه عملکرد زمینه‌ای و تعامل فرد- سازمان است (کایر استد، ۱۹۹۸). با وجود این، تناقض‌های زیادی در نتایج و نظرات وجود دارد، در حالی که برخی از صاحب‌نظران ویژگی‌های شخصیتی را پیش‌بینی کننده معتبری از عملکرد می‌دانند، برخی اعتبار ویژگی‌های شخصیتی و فردی را در پیش‌بینی تا حدودی به این تناقضات و ابهامات عملکرد شغلی ضعیف و یا مبهم می‌دانند. بر یک و مونت پاسخ داده‌اند. بر یک و مونت پژوهش‌های قرن بیستم در مورد عملکرد شغلی و ویژگی‌های شخصیتی را به دو مرحله تقسیم می‌کنند: الف) مرحله اول که در اواسط دهه ۱۹۸۰ پایان می‌یابد و شامل مطالعات اولیه‌ای است که روابط بین عملکرد شغلی و مقیاس‌های عملکرد فردی را با ابزارهای متعدد شخصیت بررسی کرده اند. آن‌ها نتیجه گرفتند که پیامد بیش از هشتاد سال پژوهش‌ها این بود که شخصیت و عملکرد شغلی به طور معناداری رابطه نداشتند. ب) مرحله دوم از اواسط دهه ۱۹۸۰ شروع می‌شود و در برگیرنده دو پیشرفت عمده است: اول کاربرد ساختار پنج عاملی شخصیت برای پژوهش ودوم استفاده از فراتحلیل برای تلخیص روابط بین پنج عامل (ویژگی) شخصیت و عملکرد شغلی در میان مطالعات (ویت، ۲۰۰۲). 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

حجم

۶۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۷ صفحه

قیمت:
۱۶,۹۰۰
تومان