دانلود و خرید کتاب گینفش امین شفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گینفش اثر امین شفیعی

کتاب گینفش

نویسنده:امین شفیعی
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گینفش

کتاب الکترونیکی «گینفش» نوشتهٔ امین شفیعی در نشر شهید کاظمی چاپ شده است. این کتاب با زبان طنز و رویکرد انتقادی دولت‌های مختلف و عملکردشان را مود ارزیابی قرار می‌دهد. داده‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... در شش دولت با هم بررسی شده است. دولت سوم و چهارم به نخست وزیری مهندس میرحسین موسوی، دولت سازندگی به ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی، دولت اصلاحات به ریاست جمهوری آقای خاتمی، دولت مهرورزی به ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد و دولت تدبیر و امید با ریاست جمهوری دکتر روحانی.

درباره کتاب گینفش

برای گینفش، دو دسته اطلاعات مهم بود، اولا رکورد هایی که توسط دولت تدبیر و امید ثبت شد و ثانیا رکوردهایی که این دولت تا آستانه ثبت آن ها پیش رفت اما نهایتا در ثبت رکورد شکست خورد که از آن ها به عنوان حمله به رکورد یاد شده است. داده های ارائه شده تماما داده های رسمی است که توسط نهادهای رسمی یا خبرگزاری های معتبر منتشر شده است، اما در زمان طی مراحل چاپ کتاب ممکن است بعضی داده ها تغییر کنند و گینفش دیگر قادر به اصلاح آن ها در کتاب نباشد که باید به بزرگی خودتان ببخشید. یک سری از رکورد ها هم تا قبل از این اندازه گیری نشده بود یا اسناد آن موجود نبود که به همین دلیل، آن ها را به عنوان اولین رکورد ثبت کردیم تا امیدوار باشیم در دولت های بعد، بهبود این رکورد ها را البته به نفع مردم شاهد باشیم.

کتاب گینفش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کسانی که به مطالعهٔ کتاب‌های انتقادی با زبان طنز علاقه دارند، پیشنهاد می شود.

بخشی از کتاب گینفش

پیرترین دولت

رکورد دار قبلی: دولت تدبیر و امید

رکورد: میانگین ۵۷ سال

سال ثبت: ۱۳۹۲

رکورددار جدید: دولت تدبیر و امید سال ۱۳۹۶

رکورد: ۵۸ سال

نتیجه حمله به رکورد: موفق

رتبه در جدول رکورد: اول

حمله به رکورد

پس از این که دولت تدبیر و امید موفق به ثبت رکورد پیرترین کابینه شده بود، همه رکورد ۵۷ سال را «غیر قابل شکست» ارزیابی می کردند؛ دلیلش هم این بود که برای ثبت رکورد های بیشتر از این، عمدخ وزرا وارد سن بازنشستگی می شوند و از فاکتور کارآمدی آن ها که در فرهنگ عامه «حال و حول» نامیده می شود ساقط خواهند شد. به خصوص که در دولت تدبیر و امید نیز شاهد پدیده هایی چون خواب وزرا در جلسات رسمی و حتی وزیر ویلچرنشین بودیم. با وعده انتخاباتی «جوان سازی ۵ ساله کابینه» کورسو های امید برای شکستن رکورد از بین رفت اما دولت تدبیر و امیدف که حتی با رکورد های خودش هم شوخی نداشت، موفق شد با ثبت رکورد ۵۸ سال، روی خودش را هم کم کند و رکورد قبلی را یک سال افزایش دهد.

حواشی ثبت رکورد: اعتراض صاحب رکورد پیشین

متن اعتراض

اینجانب رئیس جمهور دوره اول دولت تدبیر و امید تلاش های شبانه روزی بسیاری را برای ثبت رکورد پیرترین دولت انجام دادم و برای این مهم، مجبور به جمع آوری دانه های تسبیحی شدم که توسط دولت مهرورزی پاره شده بود. وزرای مسنی که این جانب در دولت خود گردآوردم، در دولت های صفرم تا هشتم معمولا وزیر یا نهایتا معاون وزیر بودند که پس از این دو دولت، در اقصی نقاط گیتی پخش و پلا شده بودند. حال اما رئیس دوره دوم دولت تدبیر و امید که خودم باشم، ادعا می کند این رکورد را شکسته است! چگونه ممکن است رکورد دولت من شکسته شود وقتی در دولت جدید، آقای نعمت زاده، وزیر صمت با ۷۲ سال سن و صاحب رکورد پیرترین وزیر تاریخ از کابینه خارج وآقای آذری جهرمی با تنها ۳۵ سال سن و لقب وزیر جوان به کابینه افزوده شدند؟ مگر نه این که با این جابجایی می بایست میانگین سنی حداقل ۵ سال کاهش یابد تا وعده «کاهش ۵ ساله میانگین سنی اعضای کابینه» محقق شود؟

بر اساس این مستندات بنده خواهان بررسی این موضوع در کمیته راستی آزمایی و ابطال رکورد دور دوم دولت تدبیر و امید می باشم.

نظر کمیته راستی آزمایی

این کمیته په منظور ثبت دقیق سن اعضای کابینه، قطر استخوان همه آن ها را با با اشعه ایکس اندازه گیری کرد و پس از حصول نتیجه، رکورد جدید را تایید کرد. همچنین کارشناسان این کمیته با بررسی دقیق شعار ذکر شده در متن اعتراض، اعلام کردند درست است که با خروج یک وزیر ۷۲ ساله و ورود یک وزیر ۳۵ ساله میانگین سنی دولت شما کاهش می یابد؛ اما حساب ظاهرا حساب این را نکرده بودید که از سال ۹۲ تا ۹۶، سایر وزرا نیز ۴ سال پیرتر شدند و میانگین کابینه خود به خود به عدد ۶۱ رسیده و تاثیر ورود این وزیر جوان تا حد زیادی خنثی شده است!

ریاضیات عالی مستدام

کمیته راستی آزمایی گینفش

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه