دانلود و خرید کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک اثر فلوریا ورنوس

کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک

گردآورنده:فلوریا ورنوس
امتیاز:
۳.۶از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک

کتاب الکترونیکی «رژیم غذایی کیتوجنیک» نوشتهٔ فلوریا ورنوس و مریم سجودی مقدم در انتشارات مهراندیش چاپ شده است. این کتاب شامل توضیح شیوه تغذیه با محدود کردن مصرف کربوهیدرات‌ها، کم کردن وزن و کنترل علائم بیماری‌های اوبیس، دیابت، صرع، آلزایمر، سرطان و ام‌اس براساس تحقیقات و مطالعات اخیر دانشمندان تغذیه و اساتید دانشگاه‌های معتبر دنیا است. مطالب این کتاب از روی مقالات و کتب تأییدشدهٔ پزشکان و متخصصینِ محافل علمی آمریکا، کانادا، سوئد، آفریقای جنوبی، استرالیا و آلمان گردآوری و ترجمه شده است.

درباره کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک

رژیم غذایی کیتوجنیک، رژیم تغذیهٔ جدیدی است که اخیراً در سطح جهان بسیار محبوب شده و با سرعت در حال همه‌گیر شدن، من‌جمله در میان ورزشکاران، است. کمیتهٔ راهنمای تغذیهٔ کشور سوئد نیز، بعد از بررسیِ ۰۰۰ ۱۶ تحقیق علمی، از سال ۲۰۱۵، این رژیم را در راهنمایِ تغذیهٔ سالانهٔ خود به مردم توصیه می‌کند. رژیم کیتوجنیک به‌خصوص به بیماران اوبیس (چاقیِ پیشرفته)، بیماران قندی، آلزایمر، صرع، سرطان و اِم‌اِس توصیه می‌شود. رژیم کیتوجنیک، با تغییر محیط سوختِ انسولین به کیتون در بدن، سوخت پاک‌تری را فراهم می‌کند و به بدن فرصت می‌دهد برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به سراغ چربی‌های ذخیره‌شده برود.

بیشترین مراجع تحقیقی این کتاب از نظرات و آثار اساتید دانشگاه‌های مختلف آمریکا، اروپا، آفریقای جنوبی، استرالیا و دیگر کشورهای جهان گردآوری شده است. ازجمله کِن سیکاریس از استرالیا، تیم نوکس از آفریقای جنوبی؛ اساتید دانشگاه کنتیکت آمریکا، جِف وُلِک، دانشمند تغذیه از دانشگاه اوهایو آمریکا، که بیش از ۲۷۰ مقاله دربارهٔ سلامتی و ورزش با کمک رژیم کم‌کربوهیدرات منتشر کرده است، و استفن فینی که از پیشگامان تحقیقات جدی و علمی رژیم کم‌کربوهیدرات است. همچنین از بحث‌ها و کنفرانس‌های پزشکانی چون پیتر آتیا، دامینیک دِآگوستینو، باربارا اُونِیل، اِریک وِستمن و بسیاری دیگر نیز استفاده شده است. به نظر می‌رسد که با وجود تعداد زیاد تحقیقات در دو دههٔ اخیر جای سؤال برای کسانی که اعتقاد دارند در این زمینه اطلاعات کافی جمع‌آوری نشده باقی نمی‌ماند، و اینکه اگر رژیم کم‌کربوهیدرات به شکل صحیح دنبال شود، نتایج مثبت دارد، و نه‌تنها بی‌خطر است بلکه سلامتی افراد را نیز تضمین می‌کند.

کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که علاقه‌مند به مطالعه دربارهٔ انواع رژیم‌های غذایی هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب رژیم غذایی کیتوجنیک

اصول اولیهٔ رژیم کیتوجنیک چیست؟

می‌دانیم که گلوکز معمولاً از مصرف کربوهیدرات‌ها، قندها و غذاهای نشاسته‌ای تولید می‌شود که بدن آن را به شکل قند ساده می‌شکند، که هم می‌تواند به‌عنوان سوخت در بدن مصرف شود و هم در کبد و عضلات به شکل گلیکوژن ذخیره شود. اگر به‌اندازهٔ کافی گلوکز برای نیاز انرژی در بدن وجود نداشته باشد، بدن برای تأمین انرژی راه دیگری را انتخاب می‌کند و آن شکستن چربی‌های ذخیره‌شده است. کیتون‌ها نتیجه این فرایند هستند؛ به رژیمی که از کیتون برای تأمین انرژی بدن استفاده می‌کند، رژیم کیتوجنیک می‌گویند. به عبارتی با مصرف پایین کربوهیدرات‌ها به‌مرور بدنِ فرد به‌جای گلوکز' ماده‌ای به نام کیتونِ تغذیه‌ای، و نه کیتواسیدوز، تولید می‌کند. کیتون تغذیه‌ای ذراتی هستند که در خون در گردش‌اند، چربی می‌سوزانند و با ادرار دفع می‌شوند. اگر از ۱۰۰٪ غذای روزانه، ۲۰٪ پروتئین، ۲۰٪ کربوهیدرات و تا ۶۰٪ چربی‌های مفید در برنامهٔ غذایی فرد باشد، بدنِ فرد بعد از دو هفته به مرحلهٔ تولید کیتون می‌رسد.

کیتون سوخت پاکی است که دانشمندان تغذیه از آن به‌عنوان سوخت رویال نام می‌برند، چراکه سوخت برتری است که چاقی و بیماری‌های ناشی از آن را از بین می‌برد و باعث سلامتی و عملکرد بهترِ دو عضو اصلی بدن یعنی کبد و مغز می‌شود. کم شدن وزن' اگرچه یکی از نتایج مفید شیوهٔ تغذیه کیتوجنیک است، ولی هدف این رژیم سود بردن از همهٔ جوانب آن است.

منظور از کیتو سازگاریِ بدن چیست؟

کیتو  سازگاری یا کیتوسیز یک وضعیت سوخت‌وسازی در بدن است که در آن وضعیت' بدن چربی‌های ذخیره را شکسته و برای تولید انرژی از چربی استفاده می‌کند. این فرایند درنتیجهٔ رهایی کیتون توسط کبد انجام می‌شود. کیتوسیز یک عکس‌العمل طبیعی بدن برای زمانی است که تولید انرژی از سوزاندن کربوهیدرات تأمین نمی‌شود. در این وضعیت' سرم کیتون در طیفی است که بتواند جایگزین گلوکز شود. در مرحلهٔ کیتو  سازگاری' سوخت کیتون در تعادل کامل با همهٔ ارگان‌های بدن قرار می‌گیرد؛ و این زمانی‌ست که احساس گرسنگی از بین می‌رود و بدن به بالاترین میزان چربی‌سوزی می‌رسد. بسیاری از افراد با بیماریِ صرع، قند و یا فشارِ قفسهٔ سینه بلافاصله بعد از کیتو  سازگاری شاهد کم شدن معجزه‌آسای علائم بیماری‌هایِ خود هستند.

نظرات کاربران

زهرا سیانی
۱۴۰۱/۰۷/۱۹

من سال ۹۴ رژیم کیتوژنیک داشتم. علاوه بر کاهش وزن سریع، بسیار پرانرژی بودم. هیکلم تراش خورده بود و پوستم خیلی صاف و روشن شده بود. ای کاش دوباره اراده کنم و شروع کنم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۲۷۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان