دانلود و خرید کتاب حال خوب پزشک سیمین‌دخت کلنی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب حال خوب پزشک

کتاب حال خوب پزشک نوشتۀ سیمین‌دخت کلنی، سیده رویا درخشنده، لیلا قاسمی و پیمان ادیبی است. انتشارات نشریار این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این کتاب، به ما یادآوری می‌کند که پزشک نیز به مراقبت‌هایی نیاز دارد.

درباره کتاب حال خوب پزشک

کتاب حال خوب پزشک دربارۀ موضوعی است که کم‌تر در آموزش پزشکی به آن توجه می‌شود.

طبق گزارش اخیر مؤسسۀ سلامت جهانی هاروارد، فرسودگی پزشکان به یک بحران سلامت عمومی فزاینده تبدیل شده که به شدت و سرعت نیازمند اقدامات مناسب است. هم‌اکنون در سراسر جهان، نیمی از تمام پزشکان علائمی مانند افسردگی، خستگی، نارضایتی و احساس شکست را گزارش می‌دهند. مجموعۀ این نشانه‌ها «فرسودگی شغلی» نام دارد. فرسودگی شغلی، عبارت است از گونه‌ای خستگی روانیِ ناشی از زندگی حرفه‌ای هر فرد.

فرسودگی شغلی پزشکان، اگر مورد توجه جدی قرار نگیرد، کیفیت مراقبت از بیمار را تضعیف خواهد کرد.

کتاب حاضر به معرفی نشانگان فرسودگی شغلی، علت‌شناسی، نشانه‌شناسی و درمان‌شناسی آن پرداخته است. همچنین روش‌های پیش‌گیری از فرسودگی شغلی و مداخلاتی برای بهبود آن ارائه شده است.

رویکرد فصل‌های خودیاری این کتاب بر اساس درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان متمرکز بر شفقت است. در رویکرد مبتنی بر پذیرش و تعهد، بدون تلاش برای کنترل افکار و احساساتی آزارنده، می‌توان به آنها اجازه داد تا آن‌گونه که هستند، بیایند و بروند و بدین‌ترتیب هنگامی که فرد با گشودگی و پذیرش، ناظر تجربه‌های خصوصی خود (افکار و احساسات) است، حتی دردناک‌ترین آن‌ها کمتر تهدیدکننده و قابل تحمل‌تر به نظر می‌رسند. این رویکرد از مهارت‌های ذهن آگاهی، پذیرش و گسلش شناختی برای افزایش انعطاف‌پذیری روان‌شناختی استفاده می‌کند. شفقت نیز به معنای همراه شدن با رنج های خود و مهربانی نسبت به خویشتن است به‌این‌صورت که فرد، دیدگاهی غیرقضاوتی نسبت به خود داشته باشد. روش اصلی شفقت درمانی، آموزش ذهن مشفق است و شامل فعالیت‌هایی می‌شود که ویژگی‌ها و مهارت‌های مشفقانه‌ای که منجر به تنظیم هیجانی می‌شوند را گسترش دهد.

این کتاب با یادداشتی از دکتر کامران منتظری آغاز می‌شود.

خواندن کتاب حال خوب پزشک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و به‌ویژه پزشکان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حال خوب پزشک

«مراقبه پیاده‌روی یک تمرین ذهن‌آ گاهی اســت کــه وقتی درحال حرکت در محیط هستید، انجام می‌شود. به‌جای اینکه روی صندلی بنشینید یا روی مبل لم بدهید، بیرون بروید و با چشمان خود حرکت کنید و فضای باز را احساس کنید.

این تمرین به شما اجازه می‌دهد با محیط، بیشتر در ارتباط باشید. حضور در طبیعت شــما را از افکار درونی آزاد می‌کند و به شــما کمک می‌کند نسبت‌به زیبایی فضای بیرون آ گاهی بیشتری داشته باشید.

بــا ترکیب پیاده‌روی و ذهن‌آ گاهی، یک عادت عالی برای رهایی از اســترس روزانه را تمرین می‌کنید و می‌توانید راحت‌تر و با هماهنگی بیشــتری به ســراغ فعالیت‌های خود بروید.»

نظرات کاربران

مهسا
۱۴۰۲/۰۸/۰۸

سلام لطفا به صورت متنی قرارش بدین خوندن پی دی اف از روی اپلیکیشن بسیار دشوار و خسته کننده هست

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان