دانلود و خرید کتاب حقه های حیوانات علی‌یار فرهمند دندلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حقه های حیوانات اثر علی‌یار فرهمند دندلو

کتاب حقه های حیوانات

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب حقه های حیوانات

کتاب حقه های حیوانات نوشته علی‌یار فرهمند دندلو است. این کتاب را نشر امید سخن برای تمام علاقه‌مندان به حیوانات منتشر کرده است.

درباره کتاب حقه های حیوانات

آیا می‌دانسیتد حیوانات هم می‌توانند دروغ بگویند؟ البته باید گفت بسیاری از حیوانات به یکدیگر حقه می‌زنند. برای مثال پروانه‌ای که خال‌های بزرگی روی بال‌هایش وجود دارد، بیش از حد معمول بزرگ و خطرناک به نظر می‌رسد. یک حشره باریک هم وانمود می‌کند که یک شاخه غیرخوراکی است. این نوع حقه‌ها مانند برخی رفتارهای حیوانات برای دفاع از خود غریزی است؛ برای نمونه گونه‌های خاصی از پرنده‌ها که روی زمین لانه می‌سازند برای حفظ جوجه‌های خود که در آشیانه هستند وانمود می‌کنند که بالشان شکسته است تا به این ترتیب حواس دشمن را به خود معطوف کنند. کتاب حقه های حیوانات بسیاری از حقه‌های جالب حیوانات را شناسایی کرده و آن را بیان می‌کند که می‌تواند برای علاقه‌مندان به حیات وحش بسیار دلچسب و دلنشین باشد.

این کتاب جذاب درباره حیوانات شما را به‌دنیای عجیب آن‌ها می‌برد و با اتفاقاتی آشنا می‌شوید که اصلا فکر نمی‌کردید در دنیای حیوانات وجود داشته باشد. حقه‌های فردی و جمعی موجودات که برای دفاع از خودشان طراحی شده است و به آن‌ها کمک می‌کند از خطر دور بمانند. این کتاب نگاه شما را به موجودات تغییر می‌دهد.

خواندن کتاب حقه های حیوانات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناختن بیشتر حیوانات پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب حقه های حیوانات

یکی از بهترین غذاها برای مارهای زنگی، موش صحرایی است. موش صحرایی در موقع حرکت برای جستجوی غذا بویی از بدن آنها پراکنده می‌شود که مار این بو را خوب می‌شناسد. ولی موش برای اینکه از این شکار در امان باشد پوست انداخته شدهٔ مار را می‌جود و دم آن را لیسیده و به بدن خود می‌مالد. مار وقتی این بو را می‌شنود گمراه شده و فکر می‌کند که به دنبال یک هم‌نوع خود می‌باشد و از این شکار صرف‌نظر می‌کند. National jeographi

* موریانه مثل مورچه و زنبور عسل در ردیف حشرات مخصوصی جای نمی‌گیرد. موریانه‌های بزرگ در مناطق حاره‌ای و استوایی سکونت دارند. با وجود آنکه موریانه را، مورچه سفید می‌نامند، تعداد موریانه سفید بسیار کم است و اغلب دیده شده که این حشره به رنگ زمینی که در آن زندگی می‌کند، درمی‌آید. 

انواع مختلف موریانه از ۲ الی ده و دوازده میلیمتر طول دارند و تقریباً به اندازه زنبور عسل‌های معمولی هستند. با وجود آنکه اغلب زندگیشان به صورت دسته‌جمعی است، شکلشان شبیه مورچه‌های بی‌توازن و کریهی می‌باشد که شکم نرم و درازشان، قسمت اعظم بدن آن‌ها را تشکیل می‌دهد. دشمن خونی این حشره، مورچه است.

موریانه حشره‌ای بی‌بال است و اگر بال مختصری داشته باشد برای حفظ تعادل حشره است. موریانه حیوان سنگینی است که به کندی حرکت می‌کند و اگر دشمن به او حمله کند نمی‌تواند به سرعت از چنگ او فرار کند. گوشت موریانه غذای خوبی برای پرندگان و خزندگان است. موریانه برای ادامه حیات احتیاج به رطوبت دارد. در صورتی که مجبور است در مناطقی زندگی کند که در ظرف هشت الی هفت ماه، یک قطره باران نمی‌بارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶)
پرنده موم خوار: (پرنده راهنمایی کندو) و گورکن عسل‌خوار برای یافتن غذاهای مورد علاقه‌شان با هم همکاری می‌کنند. پرنده مزبور با سر و صدا از درختی به درخت دیگر می‌رود و گورکن را به طرف کندوی عسل هدایت می‌کند و گورکن با پنجه‌هایش کندو را می‌شکافد و هر دو به ضیافت می‌نشیند. گورکن با عسل و پرنده با موم از خود پذیرایی می‌کنند.
هدی✌
یکی از خطرناک‌ترین دشمنان جوجه‌ها کوکو است. کوکوهای ماده در لانه چندین پرنده دیگر یک تخم می‌گذارد. تخم کوکو خیلی زود به جوجه تبدیل می‌شود و جوجه آن هم به سرعت رشد می‌کند. سپس این جوجه فوراً تخم یا جوجه‌های دیگر را از لانه بیرون می‌اندازد.
هدی✌
مارمولک بسیلیگ هنگام فرار از دست دشمن، خود را از بالای درخت یا بوته کنار رودخانه به داخل آب می‌اندازد. سپس به سرعت ۱۲ کیلومتر در ساعت روی آب می‌دود با کمک پنجه‌های طویل حاشیه‌دار پاهای عقب خود با چنان سرعتی روی آب می‌دود که فرصت غرق شدن نمی‌یابد. اگر سرعتش را کم کند درون آب فرو می‌رود و در حالت نیمه‌غوطه‌ور بقیه راه را شنا می‌کند. این جانور چون روی آب راه می‌رود، در آمریکای جنوبی به مارمولک عیسی مسیح موسوم است.
هدی✌
وزغ شاخدار با پرتاب خون از درون چشم به سوی دشمن، آن را حیرت‌زده می‌کند. کسی نمی‌داند که چرا مارمولک دست به چنین کاری می‌زند. خون پاشیده شده ممکن است چشم دشمن را تحریک کند و یا دشمن اغفال شود و تصور کند که مارمولک زخمی است
هدی✌
مار پوزه گرازی آمریکایی هنگام رو به رو شدن با دشمن از مار زنگی تقلید می‌کند. سرش را بالا می‌آورد و دمش را پهلوی بدن خود می‌ساید تا صدای مار زنگی را در آورد. اگر این کار دشمن را نترساند به پشت می‌غلتد و خود را به مردن می‌زند و با دهان باز همان طور بی‌حرکت می‌ماند. تعجب‌آور است که پستاندار یا پرنده شکارچی با وجود آنکه یک لحظه پیش مار زنده دیده است، ولی فریب این حقه را می‌خورد. داخل دهان مار، مانند گوشت فاسد شده به نظر می‌رسد و مار بوی بدی از خود متصاعد می‌کند و دشمن را در مردن خود متقاعد می‌کند.
هدی✌
تمساح لاک‌پشت قاب‌زن. کاملاً همرنگ آب‌های گل‌آلود برای محل زیستن در آمریکای شمالی است. جانور در کف رودخانه دراز می‌کشد و دهانش را باز نگه می‌دارد. بی‌حرکت و با دهان باز منتظر می‌ماند و فقط زبان در دهانش مانند کرم وول می‌خورد. ماهی گرسنه برای حمله به کرم به داخل دهان می‌پرد و لاک‌پشت به سرعت دهانش را می‌بندد و ماهی را فرو می‌دهد.
هدی✌
* هما یا پرنده استخوان شکن. نوعی کرکس به نام کرکس ریش‌دار طریقه خرد کردن استخوان را آموخته است. استخوانی را برمیدارد، بسیار اوج می‌گیرد، بعد استخوان را روی صخره های صاف و سخت رها می‌کند. پس از شکستن استخوان، مغز آن را میخورد.
هدی✌
وال گوژپشت پس از آنکه گروهی ماهی را شناسایی می‌کند، در زیرگروه مزبور دایره‌وار شنا می‌کند و از سوراخ بینی خود حباب‌های بسیار خارج می‌کند. توریاز حباب‌های درخشان گروه ماهی‌ها را احاطه می‌کند. آن‌ها با آنکه می‌توانند از درون این تور عبور کنند ولی به نظر می‌رسد که گیج می‌شوند و داخل آن باقی می‌ماند آنگاه وال گوژپشت بالا می‌آید و قربانیان اسیر شده را می‌بلعد.
هدی✌
خارپشت تا زمانی که مهاجم او را تهدید نمی‌کند ماهی کاملاً معمولی و کوچکی به نظر می‌رسد اما به محض آنکه مهاجمی را می‌بیند قدری آب می‌بلعد و متورم می‌شود و به اندازه یک توپ فوتبال در می‌آید به این ترتیب تمام خارهای روی بدنش مانند تیغ‌های خارپشت راست می‌ایستد. بسیاری از مهاجمان یا وحشت‌زده فرار می‌کنند یا او را نمی‌توانند ببلعند.
هدی✌
ماهی پرنده پرواز نمی‌کند بلکه از آب بیرون می‌جهد و مانند هواپیمای بی‌موتور در هوا سر می‌خورد و به این وسیله از چنگ دشمنان می‌گریزد. ماهی پرنده با سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت خیز برمی‌دارد و می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ متر را طی کند. بسیاری از تعقیب‌کنندگان آن‌ها را گم می‌کنند ولی ماهی دلفین مسیر را پی می‌گیرد و پس از آن که ماهی به سطح آب فرود آمد او را می‌گیرد.
هدی✌

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۲ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان