دانلود و خرید کتاب عدالت سازمانی در پرتوی رهبری اخلاقی زهره تقوی‌راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عدالت سازمانی در پرتوی رهبری اخلاقی اثر زهره تقوی‌راد

کتاب عدالت سازمانی در پرتوی رهبری اخلاقی

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب عدالت سازمانی در پرتوی رهبری اخلاقی

عدالت سازمانی در پرتوی رهبری اخلاقی کتابی نوشته زهره تقوی راد است که درباره ضرورت رهبر بودن برای اداره منصفانه سازمان‌ها صحبت می‌کند.

 درباره کتاب عدالت سازمانی در پرتوی رهبری اخلاقی

رهبری نسبت به مدیریت دارای مفهوم وسیع‌تری است؛ مدیریت نوع خاصی از رهبری محسوب می‌شود که در آن دستیابی به اهداف سازمانی بر سایر هدف‌ها اولویت دارد. تفاوت بنیادی میان مفاهیم رهبری و مدیریت، از کلمه سازمان نشأت گرفته است. رهبری زمانی صورت می‌گیرد که فردی به هر دلیل می‌کوشد بر رفتار فرد یا گروهی اثر بگذارد. این امر می‌تواند برای نیل به اهداف خود فرد یا دیگران باشد و با اهداف سازمان نیز سازگار یا ناسازگار باشد. اخیراً این سؤال مطرح شده است که رهبری چه اثری بر رفتار پیروان دارد؟ صاحب‌نظران این سؤال را با توجه به پیشایندها و پیامدهای رهبری اخلاقی مطرح کردند. رفتارهای غیراخلاقی رهبران برای برخی سازمان‌ها هزینه‌های میلیارد دلاری به صورت سالانه به این سازمان‌ها تحمیل کرده است. در عمده رسوایی‌های اخلاقی بزرگ، مدیران نقشی قابل ملاحظه داشته‌اند. در همین خصوص، عدالت به‌عنوان یک نیاز اساسی برای زندگی اجتماعی انسان‌ها همیشه در طول تاریخ مطرح بوده است. هم‌چنین بی‌عدالتی و توزیع غیرمنصفانه دستاوردها و ستاده‌های سازمان، موجب تضعیف روحیه کارکنان و تنزل روحیه تلاش و فعالیت در آنان می‌شود؛ بنابراین رعایت عدالت، رمز بقاء و پایداری جریان توسعه و پیشرفت سازمان و کارکنان آن است.

 این کتاب درباره اهمیت رهبر بودن و رهبری اخلاقی و تاثیر آن بر مدیریت مطلوب در سازمان ها در راستای نهادینه شدن عدالت سازمانی سخن می‌گوید.

خواندن کتاب عدالت سازمانی در پرتوی رهبری اخلاقی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 تمام رهبران و مدیریان سازمان‌ها مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب عدالت سازمانی در پرتوی رهبری اخلاقی

رهبری مهم‌ترین عامل در تداوم حیات و استمرار موفقیت سازمان است و نقشی اساسی در رشد، بالندگی و پیشرفت سازمان ایفا می‌کند. رهبری و مدیریت، تنها با آگاهی عمومی و تخصصی و کسب مهارت‌های انسانی، ادراکی و فنی به سامان نمی‌رسد، بلکه مدیریت مقوله‌ای است که برای انجام دادن هر کار، بعدی اخلاقی نیز به همراه دارد. با در نظر داشتن اهمیت سکوت، مطالعات نشان می‌دهد که مدیران نقشی حیاتی برای اعضای سازمانی بازی می‌کنند. مدیران اخلاقی با برقراری ارتباطات اخلاقی، ایفای نقش الگو برای کارمندان و جدیت در توجه به اخلاق در سازمان می‌توانند بر فضای اخلاقی سازمان تأثیرگذار باشند. هم‌چنین، رهبری اخلاقی در مدیران می‌تواند از طریق الگوسازی رفتار مناسب برای کارمندان، وضوح وظایف کاری و امنیت را به صورتی سازگار، منصفانه و قابل اعتماد به دنبال داشته باشد؛ به عبارتی دیگر، رهبری اخلاقی به صورت نمایش رفتار مناسب هنجاری از طریق اعمال فردی و ارتباطات بین فردی و ترویج چنین رفتاری به پیروان از طریق ارتباطات دوسویه، تقویت و تصمیم‌گیری تعریف شده است. هم‌چنین دهوق و دن‌هارتگ (۲۰۰۸: ۲۹۹)، سه بعد برای رهبری اخلاقی برشمرده‌اند که عبارت‌اند از:

۱. انصاف : رهبران اخلاقی صادق، قابل اعتماد، منصف و نوع‌دوست می‌باشند؛ ۲. شفاف‌سازی نقش : رهبران اخلاقی شفاف عمل می‌کنند و با ترفیع، تشویق و دادن پاداش، رفتار اخلاقی را در میان پیروان رواج می‌دهند و در ارتباطات آشکار شرکت می‌کنند؛ ۳. تسهیم قدرت : رهبران اخلاقی به زیردستان خود در تصمیم‌گیری‌ها حق اظهارنظر می‌دهند و به ایده‌ها و طرز فکر آن‌ها گوش می‌دهند. یکی دیگر از متغیرهای تأثیرگذار بر سکوت سازمانی، عدالت سازمانی است. سازمان‌های امروزی در واقع مینیاتوری از جامعه بوده و تحقق عدالت در آن‌ها به منزله تحقق عدالت در سطح جامعه است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان