دانلود و خرید کتاب قوی مثل یک مادر کیت رپ ترجمه طاهره حجتی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قوی مثل یک مادر اثر کیت رپ

کتاب قوی مثل یک مادر

نویسنده:کیت رپ
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب قوی مثل یک مادر

کتاب قوی مثل یک مادر، چگونه از بارداری تا مادری تندرست، شاداب (و مهم‌تر از همه) عاقل بمانیم (تنها راهنمای مراقبت از شما!) دستورالعمل‌هایی را از دوران بارداری تا پس از آن ارائه می‌دهد تا این دوران که از مهم‌ترین زمان‌ها در زندگی هر زنی است، به بهترین شکل پیش برود. این کتاب را کیت رپ نوشته و طاهره حجتی‌پور آن را به فارسی برگردانده است. کتاب قوی مثل یک مادر در انتشارات مهراندیش به چاپ رسیده ایت. هدف این کتاب تغییر دیدگاه زنان نسبت به مفهوم دنیای مادری است، بدانند که در یک جایگاه قدرتمند ایستاده‌اند، و تنها نیستند، بدانند که با اولویت قراردادن خود، چه نقش عظیمی در ساخت بخش کوچکی از دنیای فردا خواهند داشت. بدانند جامعه چه فشارهایی بر یک مادر وارد کرده و در مقابل خواسته‌های منطقی یک مادر چیست، بدانند تربیت یک انسان کار ارزشمندی است، بدانند مادر قدرتمند یعنی چه و چگونه به آن دست یابند؟ این کتاب اینجاست تا مانند یک دوست صمیمی به شما گوش داده و از خود شما مراقبت کند.

درباره کتاب قوی مثل یک مادر

کتابی که در دست دارید ارائه‌دهنده راهکارهای عملی و کارشناسانه برای مراقبت از سلامت روان و جسم شما از ابتدای دوران مادری است که خیرخواهانه برای شروع هرچه آرام‌تر این بخش از زندگی راهنمایی می‌کند. کیت روپ با زبان طنز و به ظرافت هر چه تمام شما را با مسائل پیش رو هویت جدید آشنا می‌کند، ابزارهایی به شما ارائه می‌کند که به مدد آن خودتان را فراموش نکرده و بین هویت جدید و قدیم خود تعادل برقرار کنید، به‌خاطرداشتن کشمکش و احساسات متناقض سرزنشتان نمی‌کند، بلکه با نگاهی منطقی و علمی به‌موازات تلاش در جهت جاانداختن عادی بودن کشمکش‌های دوران مادری، متعهدانه و به‌صورت حرفه‌ای از زبان متخصصین این امر شیوة دست‌وپنجه نرم کردن با این شرایط را مطرح می‌کند. این کتاب بارهاوبارها توسط شما استفاده خواهد شد و شما را تشویق می‌کند تا به همان اندازه که برای کودک خود وقت و انرژی صرف می‌کنید، به خودتان اهمیت دهید. به شما یاد می‌دهد تا سلامت عاطفی خود را در اولویت قرار داده، حدومرزهایی برای زندگی و خانواده روبه‌رشد خود ایجاد کنید و یاد بگیرید گاهی لازم است از بقیه کمک بخواهید. به‌علاوه راهکارهایی ارائه می‌دهد تا به کمک آنها جهت انتخاب نحوه‌ای از تغذیه کودک و مراقبت از او که بیشترین سازش را با شرایط و روحیة شما داشته باشد، سلامت و بهداشت خواب در بارداری و روزهای سخت آغازین تولد نوزاد، چگونگی ایجاد یک ارتباط پایدار و عمیق با همسر تحت لوای هویت جدید خود، راه‌های اعتماد به خود و اجتناب از باورهای غلط و کمال‌گرایی مجهز شوید. در یک‌کلام لذت بردن از تناقض انجام سخت‌ترین و دوستنی‌داشتنی‌ترین کاری که تا به امروز برعهده گرفته‌اید.

درباره کیت رپ

کِیْت رُپ سردبیر انیستیتو سِلِنی، روزنامه‌نگار مستقل و برندهٔ جوایز متعدد خبری است. آثار و مقالات خانم رُپ، با سابقه پانزده سال نگارش در حوزه‌های سلامت و بارداری، در رسانه‌های عمدۀ بین‌المللی مانند نیویورک تایمز، رییِل سمپِل، سی‌اِن‌اِن، شِیْپ، لایف منتشر می‌شود. او یکی از نویسندگان کتاب راهنمای کامل داروها در دوران بارداری و شیردهی است. است. کِیْت همراه همسر و دو دخترش در آتْلانْتا زندگی می‌کند.

کتاب قوی مثل یک مادر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب به تمام خانم‌های باردار و کسانی که قصد دارند به زودی بچه‌دار شوند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب قوی مثل یک مادر

به خودتان تا زمان فروکش احساسات وقت بدهید

به خودتان زمان بدهید تا احساساتی که به این اخبار جدید دارید، فارغ از پیامدهای آن، فروکش کند. به‌زودی باید برنامه‌ریزی کنید و تصمیم بگیرید. الان، زمان جشن گرفتن است. اگر احساسات شما مشخص نیست و سردرگم شده‌اید، اجازه بدهید زمان بگذرد تا ببینید چه حسی خواهید داشت. شاید احتیاج باشد تمام افکارتان را بنویسید یا به یک دوست مورد اعتماد، هرچه که به ذهنتان می‌رسد، بگویید. افکارتان را خالی کنید. حالا نگاه کنید چه احساساتی دارید و آن‌ها را سبک سنگین کنید. اگر قرار است دست به یک کار عجولانه بزنید، با احساسات و اعمال بدون فکر خود گلاویز شوید.

خط آخری که خواندید به شما می‌گوید فارغ از تجاربی که داشته‌اید، انبوهی از انتخاب‌ها را پیش رو خواهید داشت. هر چقدر لازم است رودررو این افکار بنشینید. یاد بگیرید در برابر احساساتی که ثمرهٔ آن‌ها، آشفتگی ذهنی است، مکث کنید؛ این مهارت وقتی‌که مادر شدید بسیار کمک‌کننده خواهد بود. به‌خاطر خودتان یک‌لحظه صبر کنید.

زمانی که آماده شدید؛ راهنمای مدیریت احساسات غیرقابل‌پیش‌بینی بارداری، تحمل اضطراب‌ها در سه‌ماههٔ اول و بعد از آن، تقویت ارتباط با همسر و همین‌طور یادگیری چگونگی مراقبت از خود را بخوانید و حالا می‌دانید که با چنین تغییری در جهان خودتان، چه باید بکنید.

صدای مادران: مادران از احساسات خود می‌گویند وقتی‌که برای اولین‌بار از بارداری خود باخبر شدند.

برای اولین‌بار در زندگی احساس وحشت و شوک کردم «من توانایی کنترل این مسیر را ندارم، من در یک ترن هوایی هستم که فقط می‌خواهم متوقف شود.» (ریچل، لندن، انگلستان)

خوش‌حالی مطلق. مسیر سختی را برای باردار شدن پشت‌سر گذاشتم. (اریکا، استیت کالج، پنسیلوانیا)

هیجان‌زده و ترسیده بودم، بعد تصور کردم که واقعاً قرار است زایمان کنم و دچار حملهٔ عصبی شدم. (بکی، دیکِی‌تِر، جورجیا)

ترسیده بودم، و به‌خاطر بارداری ناخواسته احساس گناه می‌کردم، بسیاری از دوستان من برای بچه‌دار شدن اقدام می‌کردند، اما ما هرگز بچه نمی‌خواستیم، تصادفاً باردار شدم. (اِمیلی ت)

ترس و خوش‌حالی، یک چیزی بین آن‌ها. (الکسی، سنت پائول، مینه‌سوتا)

خوش‌حال بودم ولی کاملاً گیج شده بودم، هنوز نمی‌توانستم درک کنم که چه اتفاقی افتاده و زندگی من دستخوش چه تغییراتی خواهد شد. (لوریل، آتْلانْتا، جورجیا)

نظرات کاربران

فرزان
۱۴۰۰/۰۸/۱۳

بنظرم تازه پدرها هم واجب است این کتاب را بخوانند

کاربر ۱۹۲۴۱۹۹
۱۴۰۲/۰۵/۲۰

به مادران باردار توصیه نمیکنم چون نصف محتوا فقط داره از استرس و افسردگی بعد از زایمان میترسونتشون بدون اینکه راهکار متناسب با فرهنگ ایرانی بده، صدای مادران که تو هر بخش اومده درگیری های یک مادر رو بیشتر میکنه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۳۰۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان