دانلود و خرید کتاب در جست و جوی آزادی امید اسکوبی ترجمه مهدی گازر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در جست و جوی آزادی اثر امید اسکوبی

کتاب در جست و جوی آزادی

معرفی کتاب در جست و جوی آزادی

کتاب در جست و جوی آزادی نوشته امید اسکوبی و کارولین دورند است که با ترجمه مهدی گازر منتشر شده است. این کتاب به پرنس هری و همسرش مگان مارکل و تغییرات خاندان سلطنتی انگلستان می‌پردازد.

درباره کتاب در جست و جوی آزادی

این کتاب  بیوگرافی مِگان مارکل، عروس خاندان سلطنتی بریتانیا و همسر شاهزاده هَری است. ضمن پرداختن به برخی از جوانب زندگی شخصی و حرفه‌ای این هنرپیشهٔ سابق، با مرور نحوهٔ آشنایی او با شاهزاده و ازدواجشان، به روایت مرارت‌ها و ناگواری‌های او در مسیر سلطنتی شدن می‌پردازد.

اُمید اِسکوبی و کارولین دورَند، هری و مگان را در بیشتر سفرها و دیدارهایشان همراهی کرده‌اند و از نزدیکان آن‌ها هستند، آن‌ها در این کتابِ پرفروش نیویورک‌تایمز و ساندی تایمز با توضیح مسیر دشوار و سختی که این زوج سلطنتی برای رهایی از چنگال نشریات و رسانه‌های زرد رفته‌اند، ماجراهای زندگی‌شان را تا خروج از نهاد سلطنتی و رسیدن به آزادی روایت می‌کنند.

خواندن کتاب در جست و جوی آزادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی و داستان‌های خاندان سلطنتی انگلستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره امید اسکوبی

امید اِسکوبی نویسندهٔ ساکن لندن، به‌عنوان ویراستارِ بخش سلطنتی ماهنامهٔ هارپرز بازار، نویسندهٔ همکارِ بخش خبری اِی‌بی‌سی‌نیوز، کارشناس برنامهٔ صبح به‌خیر آمریکا و مجری پادکستِ پرطرف‌دار هیرپاد مشغول به کار است. او یکی از خبرنگارانی است که به‌طور رسمی به پوشش اخبار جوانان سلطنتی انگلستان می‌پردازد و آن‌ها را در بسیاری از سفرهای دوره‌ای‌شان همراهی می‌کند. اِسکوبی دسترسی گسترده‌ای به فعالیت‌های جهانی ساسکس‌ها داشته است. وی که دانش‌آموختهٔ خبرنگاری در دانشگاه هنرهای لندن است، پوشش اخبار خاندان سلطنتی را از سِمتش به‌عنوان مدیر بخش خانوادهٔ سلطنتی بریتانیا در نشریهٔ آس‌ویکلی‌یوروپیَن آغاز کرد.

درباره کارولین دورند

کارولین دورَند تهیه‌کننده و نویسنده‌ای است که نزدیک به دو دهه در لندن اخبار کاخ‌های باکینگهام، کلارنس‌هاوس و کنزینگتون را پوشش داده است. کارولین در طول این دو دهه، مصاحبه‌های متعددی را با اعضای خاندان سلطنتی ازجمله شاهزاده هَری ترتیب داده و با بخش سلطنتی رسانه‌های مختلف آمریکایی و بریتانیایی ازجمله اُ، دِاُپِرامگزین و اِل‌مگزین همکاری داشته است. کارولین مدرک کارشناسی‌اش را از دانشگاه کُلگِیت و مدرک کارشناسی ارشدش را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرده است. 

بخشی از کتاب در جست و جوی آزادی

هَری بلافاصله از اینکه آن لینک را باز کرده بود، پشیمان شد. مثل هر دفعه‌ای که این قبیل از نظرات را می‌دید، دچار اضطراب شد. او ادامه داد: «این بخشِ بیماری از جامعه‌ایه که توش زندگی می‌کنیم و هیچ‌کس هم کاری برای علاجش نمی‌کنه. پس مثبت‌اندیشی کجاست؟ چرا همه این‌قدر بیچاره و عصبانی هستن؟»

صرفاً جراید و اوباش‌های مجازی نبودند که موجب ناراحتی هَری می‌شدند، بلکه نهاد سلطنت نیز در این مسئله دخیل بود. هفته‌ای نبود که اخبار امور داخلی و موضوعات مربوط به بحث‌های خصوصی آن‌ها به رسانه‌ها نشت نکند. آن‌ها احساس می‌کردند که انگار فقط به تعداد قلیلی از کارمندان کاخ می‌شود اعتماد کرد. روابط هَری با برادرش، ویلیام، که برای مدتی دچار تنش شده بود، بدتر از پیش شد.

تنها روزنهٔ امید، تأیید این نکته بود که تصمیم آن‌ها برای دوری جستن از انظار عمومی و چیزی که مِگان آن را «سروصدا» نامید، دقیقاً همان چیزی‌ست که آن‌ها نیازمندش هستند. 

هوای آزاد و دوری نسبی حاصل از سکونت در مجاورت نورث سانیچِ جزایر ونکووِر، خصوصاً با توفانی که در شش ماه گذشته و پس از تولد نخستین فرزندشان در ماه مِه به پا شده بود، برایشان خوب بود. این والدین جدید که بی‌امان در مرکز توجهی قرار داشتند که مدام معنای عضویت در خاندان سلطنتی بریتانیا را به آن‌ها گوشزد می‌کرد، بی‌وقفه برای زندگی خود کوشیده بودند.

اگرچه هَری و مِگان با طبیعتِ بکر آنجا احاطه شده بودند، اما بازهم دور از سروصدا نبودند. به نقل از منبعی نزدیک به آن دو «حقیقتاً اون‌ها با "استراحت" فاصلهٔ زیادی داشتن.» آنچه از نگاه بیرونی یک سفر کوتاه‌مدت دلپذیر به نظر می‌رسید، درواقع دورهٔ پراضطرابی بود که طی آن هَری و مِگان ساعت‌ها از وقتشان را صرف نقشه کشیدن برای آینده‌شان می‌کردند. شاهزاده تحت‌تأثیر بگومگوهای همیشگی، شایعات و کش‌وقوس‌های آزاردهنده با کاخ سلطنتی' کاسهٔ صبرش لبریز شده بود.

نظرات کاربران

ferida
۱۴۰۰/۰۸/۲۰

۵۵ تومن کتاب الکتریکی؟ دیگه نفسم نمیسه کشید

کاربر ۳۶۷۰۲۳۰
۱۴۰۱/۰۱/۰۷

سیر زمانی در کتاب به درستی طی نشده بود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان