دانلود و خرید کتاب پژوهشی جامع در کهن دیار سنگسر (مهدیشهر) تکتم مرادعلیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پژوهشی جامع در کهن دیار سنگسر (مهدیشهر) اثر تکتم مرادعلیان

کتاب پژوهشی جامع در کهن دیار سنگسر (مهدیشهر)

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پژوهشی جامع در کهن دیار سنگسر (مهدیشهر)

کتاب پژوهشی جامع در کهن دیار سنگسر (مهدیشهر) نوشتهٔ تکتم مرادعلیان در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است. این کتاب بر پایه سـه محـور متشکل از بررسی وضع موجود در محدوده منطقه، بررسی ظرفیت‌هـای گردشـگری منطقـه و زیر ساخت‌های ایجاد شده توسط مدیریت شهری و تعدادی پیشنهاد در راستای این هدف ، بنا نهاده شده است.

درباره کتاب پژوهشی جامع در کهن دیار سنگسر (مهدیشهر)

مهدیشهر خاستگاه ایل بزرگ عشایر سنگسری که دارای اقلیمی ویژه و منحصر به فرد است، طبیعت زیبای خدادادی، آب گوارای چشمه‌سارها و شهری متراکم و زیبا که به ماسوله کویر شهرت یافته است. یکی از مناطقی که بی تردید می تواند بعنوان مقصد گردشگری شناسایی و معرفی گردد شهرستان مهدیشهر است و البته در حال حاضر بعنوان بزرگترین بخش از پازل گردشگری استان سمنان جاذب گردشگراز نقاط مختلف می باشد لذا ضرورت دارد تا با مطالعاتی جامع در مورد فرهنگ ، اقلیم ، تاریخ و هنر ، ادبیات ، معماری و.. شرایط گردشگری توسعه و در سطح ملی و بین المللی ارتقا یابد و بی شک نتایج مستقیم آن بویژه بر اقتصاد مردم منطقه ملموس خواهد بود. نتایج توسعه گردشگری بر پایه مطالعات مهدیشهر علاوه بر تحرک اقتصادی، روح نشاط و سرزندگی را بر شهر بیش از پیش حاکم خواهد نمود و از نظر اجتماعی، فرهنگی حس تعلق بیش از پیش به وطن ، افتخار به سرزمین و سلامت روانی نیز شهرستان و استان را متاثر خواهد کرد .

کتاب پژوهشی جامع در کهن دیار سنگسر (مهدیشهر) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به گردشگران و کسانی که مایل هستند درباره این شهر اطلاعات بیشتری کسب کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب پژوهشی جامع در کهن دیار سنگسر (مهدیشهر)

می توان ارتباط سه کلمه هنر ، گردشگری و کارآفرینی را در سه ضلع مثلثی طرح کرد تا مسیر روشنی در برابر چشمان جوانان برای ارتقا این مفاهیم که در صنعت ثروت آفرین گردشگری در مهدیشهر موثر هستند ، ایجاد نمود .طرح موضوع در سه ضلع مثلث نشان مفاهیمی است مانند ؛ سرزندگی که در بین هنرمندان و فعالیتهای آنان به زیبایی موج میزند ، سه مرحله از زندگی ؛ تولد، رشد و مرگ که یک سیر صعودی تکاملی است و هنرمند در قلب این جریان تکاملی و رو به رشد قرار دارد . نشان وسعت است ، به وسعت آفتاب خلاقیت هنرمندان شهر مهدیشهر(سنگسر) ، که پس از مطالعه این کتاب بر باور به این وسعت خلاقیت ، مهر تائید خواهید زد .

ارتباط معنادار بین هنر ،گردشگری و کارآفرینی در عصری که هنر دیگر تنها تجربه ساده از زیبایی نیست ، بلکه به دلیل تنوعی که از گذشته داشته و دارد بهتر میتواند بر جنبه کارآفرینی و درآمدزایی هنری تمرکز داشته باشد ، مانند محصولات متنوع صنایع دستی ،آموزش مهارت ، ارائه نمایشگاهها و فروشگاهها ، کنسرتهای موسیقی ، جشن ها و آئین های محلی و بسیار موارد دیگر که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد و هر کدام علاوه بر کارکردهای متنوع در شهر ، به نوعی درآمدزا می باشند و هنر بعنوان مشوق خلاقیت ، به تنهایی عنصر اصلی کارآفرینی را تشکیل میدهد و توجه به خلاقیت و وجود فعالیتهای هنری قطعا به توسعه مهارتهای فردی ،شغلی ، افزایش عزت نفس ، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی منجر خواهد شد و هنرمند در حالیکه فعالیت هنری خود را انجام می دهد همزمان به نوعی اشتغال برای خود و گروهی می تواند ایجاد کند چرا که کارآفرینی ؛ همین فعالیتها و کسب و کارهای ظاهرا کوچک اما خلاق و نوآورانه است و البته از بخشهای مورد علاقه گردشگران نیز فعالیتهای هنری است که بواسطه دستان هنرمند زنان ، مردان ، جوانان و حتی کودکان خلق می شود . عموما باور داریم که هنرهای اصیل این شهر ، موسیقی سنگسر ، فرش سنگسر ، لباس عشایرایل سنگسر، صنایع دستی و انواع لبنیات و بی شمار هنرهای ویژه سنگسر بی تردید حلقه مفقود اشتغال زایی مهدیشهر است که می تواند نقش مهمی در توسعه داشته باشد که شناخت هر چه بیشتر قابلیتها و توانمندیهای گذشته و حال در مهدیشهر و معرفی آن را بسیار ضروری می نماید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه