دانلود و خرید کتاب چگونگی کارکرد اقتصاد در دنیای واقعی گرگ ایپ ترجمه محمدحسین حکیمیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونگی کارکرد اقتصاد در دنیای واقعی اثر گرگ ایپ

کتاب چگونگی کارکرد اقتصاد در دنیای واقعی

نویسنده:گرگ ایپ
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب چگونگی کارکرد اقتصاد در دنیای واقعی

کتاب چگونگی کارکرد اقتصاد در دنیای واقعی نوشته گرگ ایپ است که با ترجمه محمدحسین حکیمیان منتشر شده است. این کتاب کند و کاوی در رکود اقتصادی آمریکا است.

درباره کتاب چگونگی کارکرد اقتصاد در دنیای واقعی

کتاب حاضر که  گرِگ ایپ نویسنده مقالات اقتصادی روزنامه وال استریت جورنال و اخیراً مجله اکونومیستآن را نوشته است، تلاش می‌کند تا از خلال بررسی رکودهای رخ داده در اقتصاد آمریکا طی سال‌های اخیر، نگاهی نیز به ساختار اقتصادی جامعه آمریکا بیندازد.

نظام سرمایه‌داری جهانی در این تاریخ چند سده‌ای خود پیوسته دست به گریبان چالش‌های گوناگونی بوده است و هر بار با اصلاحاتی توانسته است با نیرویی پرتوان‌تر و با دورنمایی روشن‌تر به راه خود ادامه دهد اگر چه در سطوحی بسیار متعالی‌تر. بحران جاری نظام جهانی سرمایه‌داری نیز دست كم از لحاظ آغاز خود و تلاش‌های دولت‌های بزرگ سرمایه‌داری جهانی با بحران‌های پیشین همگونی‌هایی دارد ولی این بار شاید مانند ركود بزرگ ۳۳ -۱۹۲۹ ،بحران بسیار عمیق‌تر به نظر می‌رسد و به طور طبیعی اصلاحات عمیق‌تری را هم می‌طلبد.

این كتاب گوشه‌هایی از این بحران را در قلب نظام سرمایه‌داری جهانی یعنی ایالات متحده آمریكا به تصویر می‌كشد. نویسنده این كتاب با دیدی تیزبینانه بسیاری از جنبه‌های اقتصادی آمریكا را مورد بازنگری قرار می‌دهد و می‌كوشد مشكلات ذاتی آن را آشكار سازد. دیدگاه كتاب اساساً بعد مالی دارد و در پانزده فصل نوشته شده است. مسایل تورم و بیكاری، یكپارچه شدن بازارهای جهانی، قدرت دولت‌های آمریكا برای كنترل اقتصاد، توان شگفت‌انگیز فدرال رزرو برای چاپ و نابود كردن پول از جمله مسایل مهم این كتاب به شمار می‌روند. نكته جالب آن است كه نویسنده استقراض دولت را شمشیری دولبه می‌انگارد كه هم می‌تواند اقتصاد را به نابودی بكشاند و هم آن را سروسامان دهد و در این گیرودار بسیاری از سازوكارهای ذاتی این نظام كه بسته به شرایط هم می‌توانند نقطه قوت انگاشته شوند و هم نقطه ضعف، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خواندن چگونگی کارکرد اقتصاد در دنیای واقعی را بهچه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی و اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان