دانلود و خرید کتاب دیابت در زنان علیرضا ختائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیابت در زنان اثر علیرضا ختائی

کتاب دیابت در زنان

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دیابت در زنان

کتاب دیابت در زنان نوشته علیرضا ختائی است. کتاب دیابت در زنان با رویکرد اثرگذاری دیابت بر مولفه‌های جنسی نوشته شده است. 

درباره کتاب دیابت در زنان

دیابت قندی یک بیماری مزمن است و زمانی بروز می‌کند که توانایی لوزالمعده در ترشح انسولین کم شده و یا از بین رفته باشد، یا بدن نتواند به طور موثر از انسولین ترشح شده توسط لوزالمعده استفاده کند. 

انسولین هورمونی است که برای تبدیل قند، نشاسته و دیگر غذاها به انرژی، مورد نیاز است و برای زندگی روزانه ضروری است. اختلال یا عدم ترشح انسولین توسط کبد یا عدم فعالیت مناسب انسولین و یا هر دو عامل باعث افزایش قند خون(هیپرگلیسمی) و دیگر اختلال‌های متابولیکی می‌شود که اگر به خوبی کنترل نشود، ممکن است موجب عوارض جدی شود. 

در دیابت مجموعه‌ای از اختلالات وجود دارد که باعث شده سلول‌های بدن نتوانند به نحو مناسب از کربوهیدرات‌ها به عنوان یک ماده غذایی اساسی استفاده کنند، که نتیجه آن افزایش میزان قند خون خواهد بود. از آنجایی که دیابت عامل بسیاری از اختلالات جسمی و روانی است. این بیماری به علت ایجاد شرایط مزمن کننده برای افراد مبتلا، تاثیر عمیقی بر زندگی فردی و زناشویی افراد دارد و نه تنها برای خود بیمار تنش‌هایی را ایجاد می‌کند، بلکه شریکان صمیمی فرد بیمار نیز پریشانی قابل توجهی را ایجاد می‌کند. این کتاب سعی دارد عوامل دیابت برزندگی جنسی زنان را بررسی کند. 

خواندن کتاب دیابت در زنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به پزشکی و فعالان حوزه روان‌پزشکی و روان‌درمانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دیابت در زنان

مسائل جنسی و عزت نفس در زندگی زناشویی از مسائل درجه اول و دارای اهمیت در روابط بین زوجین است که می-تواند بر همه ارتباطات و تعاملات زندگی آنان تاثیرگذار باشد. عزت نفس جنسی به توانایی فرد برای ارضا کردن یا ارضا شدن توسط یک شریک جنسی و فرصت‌ها برای درگیر شدن در فعالیت جنسی، احساس فرد درباره جذابیت جنسی خود، صرف نظر از اینکه دیگران چه درکی از او دارند. همچنین توانایی هدایت یا مدیریت افکار، احساسات و تعاملات جنسی خود، تناسب افکار، احساسات و رفتارهای جنسی فرد با معیارهای اخلاقی و همچنین تناسب یا سازگاری تجربه‌یا رفتار جنسی خود با دیگر اهداف یا اشتیاق‌های فردی اشاره دارد. اگر زوجین در زندگی خود شناخت و آگاهی بیشتری نسبت روابط جنسی در زندگی زناشویی داشته باشند، قادر خواهند بود که شیوه‌های ارتباطی خود را تغییر دهند و آن را بهبود بخشند و در هنگام بروز تعارضات و مشکلات زناشویی یک راه حل سازنده را در پیش بگیرند. روابط سالم جنسی و آگاهی داشتن از وضعیت روابط جنسی زوجین موجب سلامت زن و مرد در زندگی زناشویی می‌شود. پیچیدگی و صمیمیت جنسی زن و مرد در زندگی زناشویی موجب تحکیم روابط زناشویی می‌گردد. لذا مبتلا شدن به بیماری دیابت نوع A در زنان موجب اختلال در مؤلفه‌های جنسی می‌گردد. در فصل اول کتاب دیابت و انواع آن، همچنین اثر گذاری آن بر جنبه‌های رفتاری و روانشناختی مرور خواهد شد. در فصل دوم، پس از مروری بر مؤلفه‌های جنسی در دیدگاه‌های روانشناسی، اثر گذاری دیابت بر این مؤلفه‌ها بررسی خواهد شد. دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های متابولیک مزمن و پیش رونده‌ای است (تسایی ، ۲۰۰۸) که بر توانایی پانکراس جهت تولید انسولین و استفاده موثر از آن مخربی دارد. این بیماری از علل عمده بیماری زایی، مرگ و میر و هزینه‌های اقتصادی در سر تا سر جهان به شمار می‌آید. بیش از ۲۲۰ میلیون نفر در سراسر دنیا از بیماری دیابت رنج می‌برند (تسایی، ۲۰۰۸). همچنین تخمین زده شده که تا سال ۲۰۵۰، جمعیت دیابتی‌ها در دنیا نسبت به سال ۲۰۰۰ تا ۱۶۵ درصد افزایش خواهد یافت (نارایان ، ۲۰۰۶) که بیش از سه چهارم این بیماران در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند. .

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان