دانلود و خرید کتاب دانش مدیریت در عمران سامان محمودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دانش مدیریت در عمران اثر سامان محمودی

کتاب دانش مدیریت در عمران

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دانش مدیریت در عمران

کتاب دانش مدیریت در عمران نوشتهٔ سامان محمودی است که در انتشارات راز نهان چاپ شده است. مدیریت در پیش‌برد پروژه‌ها نقش غیر قابل انکاری دارد لذا آشنایی مهندسین و متخصصین امور ساخت و ساز با این علم اجتناب ناپذیر است. این کتاب در راستای رفع این نیاز نوشته شده است.

درباره کتاب دانش مدیریت در عمران

 مدیریت کارگاه‌های ساختمانی نیز مانند اکثر شاخه‌های مدیریت هنوز جایگاه واقعی خود را در مفهوم علمی خود باز نیافته است. هنوز هم در موارد بسیاری، مدیران فعلی کارگاه‌ها در نهایت مدیران کارگاه به معنی مجری قوانین و مقررات جاری هستند نه «رهبر کارگاه» و لازمه این کار توجه به مدیریت کارگاه و بها دادن به آن در مفهوم علمی آن است. از میان انواع مدیریت کارگاه، مدیریت کارگاه در سطح پروژه‌های ملی و بین‌المللی یکی از با اهمیت‌ترین و حساس‌ترین وظایف محسوب می‌گردد که در چنین مواردی دولت و یا شرکت های بزرگ به عنوان کارفرما معرفی می‌گردد. می‌دانیم که همه امور ساخت و ساز در کارگاه انجام می‌گیرد و کیفیت ساخت و نتایج آن نیز به کارگاه بستگی دارد. لذا کارفرما باید از مدیران توانا، کارآمد و کار آزموده در کارگاه برخوردار باشد تا بتواند وظایف خطیر خود را به نحو مؤثر به انجام برساند، و این امر مستلزم آن است که کارفرما از یک در جهت جذب و همچنین در مواردی آموزش مدیران ماهر و تحصیل کرده گام بردار و از طرف دیگر سیستم انتخاب و انتصاب مدیران کارگاه را طوری طراحی نماید که از طریق مدیران شایسته و کاردان و تحصیل کرده به سمت‌های مدیریت کارگاه انتخاب کردند. توجه به نقش کارگاه و تامل در مورد وظایف مدیران کارگاه بر این امر دلالت دارد که وظیفه مدیران کارگاه در برنامه‌ریزی امور ساخت و ساز و اجرای آن‌ها خلاصه نمی‌شود بلکه ایجاد محیطی مساعد که همکاری مؤثر افراد را برای رسیدن به اهداف موجب شود، و هدایت و رهبری کارگاه و همچنین سازمان‌دهی و نظارت و کنترل مؤثر نیز از وظایف اصلی مدیران محسوب می‌گردد، و انجام این وظایف، مهارت‌ها و توانایی‌های خاصی را می‌طلبد که این مهارت‌ها و توانایی‌ها نمی‌توانند صرفاً از طریق تجربه حاصل شوند و آموزش و کسب آگاهی‌های لازم علمی در کنار تجربه برای دست یافتن به این توانایی‌ها و مهارت‌ها لازم و ضروری است. دانش مدیریت به مدیران کمک می‌کند تا بتوانند دشواری‌های کار خود را از طریق مطالعه اصول، نظریه‌ها و آموزش فنون و روش‌های سودمند و مؤثر از میان بردارند و بتوانند به‌طور مؤثر از عهده تحولات و پویایی‌های کار خود برآیند راه‌حل‌های خلاق برای مسائل و مشکلات خود ارائه دهند منابع مادی و انسانی کارگاه خودشان را جهت کسب اهداف ساخت و ساز، به خوبی به‌کار گیرند و به اقدامات پیشگیرانه در قلمرو کار و فعالیت خود مبادرت ورزند.

بخشی از کتاب دانش مدیریت در عمران

فصل اول: تعریف کلی مدیریت

 در ابتدا لازم است به شناخت علم مدیریت بپردازیم:

مدیریت: عبارت است از فراگرد به‌کارگیری کارا و اثربخش منابع مادی و انسانی تحت نظام ارزشی پذیرفته شده آن جامعه با عنایت به اصولی چون برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت و کنترل و نظارت بر اساس هدف‌های از پیش تعیین شده.

تاکنون، تعاریف متعددی برای مدیریت ارائه شده‌است. برخی از مهم‌ترین تعاریفی که ارائه شده، به قرار زیر است:

• هنر انجام امور با و به‌وسیله دیگران

• فرایندی که طی آن تصمیم‌گیری در سازمان‌ها صورت می‌پذیرد.

• انجام وظایف برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، رهبری، هماهنگی و کنترل

• علم و هنر هماهنگی کوشش‌ها و مساعی اعضای سازمان و استفاده از منابع برای نیل به اهداف سازمانی

• بازی کردن نقش رهبر، منبع اطلاعاتی، تصمیم‌گیرنده و رابط برای اعضای سازمان.

کتاب دانش مدیریت در عمران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان رشتهٔ مهندسی عمران پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۱ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۱ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان