دانلود و خرید کتاب مهارت های ذهن آگاهی و مقابله با استرس در دنیای بلوغ کتایون حدادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهارت های ذهن آگاهی و مقابله با استرس در دنیای بلوغ اثر کتایون حدادی

کتاب مهارت های ذهن آگاهی و مقابله با استرس در دنیای بلوغ

معرفی کتاب مهارت های ذهن آگاهی و مقابله با استرس در دنیای بلوغ

کتاب مهارت های ذهن آگاهی و مقابله با استرس در دنیای بلوغ نوشته کتایون حدادی به یکی از مهم‌ترین دوره‌های شکل‌گیری شخصیت یعنی نوجوانی می‌پردازد.

درباره کتاب مهارت های ذهن آگاهی و مقابله با استرس در دنیای بلوغ 

یکی از بحرانی‌ترین و مهم‌ترین دوره‌های زندگی هر فرد، دوره بلوغ است؛ که از نظر روان‌شناسان به سال ۱۹-۱۱ سالگی اطلاق می‌شود. این مرحله زمان تغییرات سریع رشد در ابعاد مختلف از جمله: جسمی، جنسی، شناختی (ذهنی)، عاطفی و اجتماعی در فرد است.

 تحولات و دگرگونی‌های جسمی و روانی، نوجوانان را به دنیای جدیدی از خواسته‌ها و تمایلات زندگی سوق می‌دهند. بلوغ و تغییرات مربوط به آن همواره پرسش‌های بسیاری را در ذهن نوجوانان به وجود می‌آورد. چگونگی مواجه‌شدن با این مرحله بحرانی از رشد چگونگی آماده ساختن کودک برای ورود به دنیای بزرگ‌سالی از دریچه بلوغ و چگونگی مواجه‌شدن با تمایلات و پرسش‌های کودکان در این مرحله، نیاز به تأمین منابع اطلاعاتی منسجم و هماهنگ با فضای فرهنگی و تربیتی جامعه ما را دو چندان کرده است.

 اغلب نوجوانان راجع به پدیده بلوغ و نوجوانی، مسائل جنسی و بهداشت آن، اطلاعات ناقصی دارند؛ بنابراین آگاه ساختن این قشر نوجوان و توسعه و گسترش دسترسی آن‌ها به اطلاعات صحیح و مناسب، نقش مهمی در سلامت جسمی و روحی آنان دارد. آگاهی داشتن از تغییرات دوران بلوغ از چند جنبه اهمیت دارد. یکی این که اطلاع از تغییرات جسمی و چگونگی بهداشت جسمی عامل مهمی در حفظ و افزایش تندرستی و پیشگیری از برخی بیماری‌ها و باعث ایجاد نگرش مثبت، افزایش اعتمادبه‌نفس و آرامش نوجوانان می‌شود. همچنین آگاهی از تغییرات روانی و رفتاری دوران بلوغ به نوجوان کمک می‌کند تا خود را بهتر بشناسد و در برابر مشکلات، تفکر و تجزیه‌وتحلیل نموده و راه حل منطقی را برگزیند. این کتاب سعی دارد به والدین و معلمان و مربیانی که با نوجوانان در ارتباط هستند کمک کند تا بتوانند فرد نوجوان را به درستی هدایت کنند.

خواندن کتاب مهارت های ذهن آگاهی و مقابله با استرس در دنیای بلوغ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام افرادی که با نوجوانان در ارتباط هستند و در شکل‌گیری شخصیت‌شان نقش دارند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب مهارت های ذهن آگاهی و مقابله با استرس در دنیای بلوغ

 مطابق گزارش‌های موجود یک چهارم نوجوانان دچار اختلالات روانی بوده که سلامتی آن‌ها را تهدید می‌کند. ابتلا به بیماری‌های روانی از جمله مهم‌ترین عوامل گسترش آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان است. همچنین سن بلوغ نیز کاهش‌یافته و این موضوع در کنار عدم آگاهی نسبت به رفتارهای پرخطر، نوجوان را در معرض مشکلات زیادی قرار داده است (قادری و قربانی، ۱۳۹۳). با توجه به بررسی‌های انجام شده در ایران در رابطه با آگاهی، نگرش و عملکرد بلوغ، چالش‌های مرتبط با آموزش بهداشت بلوغ به این گروه در فاصله سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۹۲ را می‌توان در محورهایی شامل نداشتن آگاهی کافی، فقدان نگرش در عملکرد مطلوب، عدم توجه لازم به عوامل مؤثر، ضعف منابع دریافت اطلاعات برای نوجوانان، نبود توافق در مورد زمان مناسب برای شروع آموزش ابعاد مختلف بهداشت بلوغ، کمبود محتوای مناسب و جامع در رابطه با بلوغ نوجوانان و علی‌الخصوص دختران و عدم استفاده از روش‌های مناسب آموزش سلامت بیان کرد (علی مرادی و سیمبر، ۱۳۹۳). ممکن است بسیاری از مشکلات روانی، بیماری‌های عفونی، ازدواج‌های ناموفق، حاملگی‌های زودرس و مخاطره‌آمیز، صدمات مرگ‌ومیر مادر و کودک و در نهایت مشکلات عدیده جسمی و روحی ریشه در این دوران داشته باشد (مودی و همکاران، ۱۳۸۵). مهم‌ترین و اساسی‌ترین گام در جهت پیشگیری از عوارض و مشکلات دوران بلوغ آموزش‌های زیستی، شناختی و عاطفی است. این آموزش‌ها می‌بایست در جهت آگاه‌سازی در زمینه مسائل جسمی، روانی و اجتماعی دوران بلوغ و در سه محور خانواده، مدرسه و آموزش همگانی صورت بگیرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان