دانلود و خرید کتاب بازاریابی رابطه مند و مولفه های آن پگاه قادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازاریابی رابطه مند و مولفه های آن اثر پگاه قادری

کتاب بازاریابی رابطه مند و مولفه های آن

نویسنده:پگاه قادری
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بازاریابی رابطه مند و مولفه های آن

بازاریابی رابطه مند و مولفه های آن نوشته پگاه قادری یکی از کتاب های انتشارات آفتاب گیتی در زمینه مدیریت و بازاریابی است.

 درباره کتاب بازاریابی رابطه مند و مولفه های آن

بازاریابی یکی از وظایف سازمانی و مجموعه‌ای از فرآیندهای مرتبط با خلق ارزش، اطلاع‌رسانی درباره آن ارزش و تحویل آن به مشتریان است. بازاریابی همچنین مدیریت ارتباط با مشتریان را، به شکلی که منافع سازمان و ذی نفعان آن را تأمین کند شامل می‌شود. مردم معمولاً مدير بازاريابي را كسي می دانند كه وظيفه اوليه او ايجاد تقاضا برای محصولات سازمان است. اما اين يكی از انواع وظايفی است كه بازاريابی بر عهده دارد.

وظايف ديگر او منظم كردن سطح تقاضا و زمان بندي آن و ارائه مشخصات تقاضا براي دستيابي به اهداف سازمان است به عبارتی ساده تر همانطور كه گفته شد مديريت بازاريابی يعنی مديريت تقاضا.

 کتاب حاضر ضمن ارائه اخرین و دقیق‌ترین تعاریف از بازاریابی، درباره مدیریت بازار، گرایش‌های مختلف بازاریابی، تحقيقات بازاريابی و سيستم های اطلاعاتی بازاريابی و بازاریابی رابطه مند و ابعاد و جهان‌بینی و استراتژی‌ها و مراحل ارائه خدمات آن اطلاعاتی مفید و کاربردی در اختیارا علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

 خواندن کتاب بازاریابی رابطه مند و مولفه های آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان و فعالان عرصه بازاریابی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب بازاریابی رابطه مند و مولفه های آن

اهمیت قیمت در اقتصاد امروز

قیمت معانی دیگری نیز دارد. (كرایه ای) كه به راننده تاكسی می پردازید، (شهریه ای) كه به دانشگاه می دهید، (عوارضی) كه هنگام ورود به اتوبان پرداخت می كنید، (اجاره خانه ای) كه به صاحبخانه می دهید، (بلیت ورودی) به سینما، (حق اشتراك ) مجلات و یا اینترنت، (قبوض) آب و برقی كه پرداخت می كنید و ... تماماً نوعی قیمت است. بدون در نظر گرفتن موقعیت یا واژه استفاده شده قیمت عبارت است از ارزشی كه مشتریان احتمالاً برای محصول یا خدمتی قائل می شوند.

بسیاری از افراد قیمت گذاری را فعالیتی اساسی در سیستم های اقتصاد آزاد می دانند. قیمت محصول در بازار بر دستمزدها، اجاره، بهره و سود اثر می گذارد بدین معنا كه قیمت محصول بر بهای عوامل تولید از قبیل نیروی كار، زمین، سرمایه و نوآوری تأثیر دارد. بنابراین قیمت با توجه به تأثیراتی كه بر تخصیص منابع تولید می گذارد، تنظیم كننده اولیه سیستم اقتصاد به حساب می آید. دستمزدهای بالا نیروی كار را جلب می كند و بهره بالا سرمایه را.

قیمت به عنوان یك تخصیص دهنده منابع كمیاب، تعیین می كند كه چه چیزی تولید شود (عرضه) و چه كسی محصولات تولید شده را دریافت كند (تقاضا).

قیمت گذاری در انواع مختلف بازارها

آزادی قیمت گذاری در انواع بازارها متغیر است. اقتصاددانان چهار نوع بازار را شناسایی كرده اند كه هر كدام دارای مسائل خاصی در قیمت گذاری است.

۱. در حالت رقابت كامل

بازار شامل خریداران و فروشندگان بسیاری است كه در فروش محصولات یك شكل مانند گندم و مس فعالیت می كنند. هیچ خریدار یا فروشنده منفردی نمی تواند اثر زیادی بر قیمت حاكم بر بازار بگذارد. یك فروشنده نمی تواند برای محصول خود قیمتی بالاتر از قیمت بازار تعیین كند زیرا خریداران هر مقدار از محصول مورد نظر را می توانند با قیمت پایین تر خریداری كنند. بطور مشابه فروشندگان قیمت محصولات خود را پایین تر از قیمت بازار قرار نمی دهند زیرا می توانند محصولاتشان را با قیمت بازار بفروشند. اگر قیمت و سود افزایش یابد، فروشندگان جدید بسادگی وارد بازار می شوند. فروشندگان در این بازارها وقت زیادی صرف استراتژی بازاریابی نمی كنند چون در حالت رقابت كامل نقش تحقیقات بازاریابی، ایجاد محصول جدید، قیمت گذاری، آگهی و ترفیع فروش خیلی كم است. بازارهای سكه و سیم كارت تلفن همراه از این قبیل اند.

۲. در حالت رقابت انحصاری

بازار شامل خریداران و فروشندگان بسیاری است كه به جای داشتن قیمت منفرد بازار، در محدوده معینی از قیمت ها فعالیت می كنند. دلیل چنین محدوده قیمتی این است كه فروشندگان قادرند عرضه خود را به خریداران تفكیك كنند. محصول فیزیكی یا خدمات همراه آنرا می توان با توجه به كیفیت، تركیبات یا مدل تفكیك كرد. خریداران در محصولات فروشندگان تفاوت هایی مشاهده می كنند. بنابراین قیمت های مختلفی می پردازند. فروشندگان سعی می كنند محصولات تفكیك یافته را به طبقه های مختلف مشتریان ارائه دهند و برای تفكیك كردن از مارك زدن بر محصول، آگهی، فروش حضوری و همچنین قیمت استفاده می كنند. هر شركت در حالت رقابت انحصاری كمتر تحت تأثیر استراتژی های بازاریابی رقبا قرار می گیرد مانند بازار رایانه.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۵۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان