دانلود و خرید کتاب چراها و آگاهی‌های سواد رسانه مهدی توانگر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چراها و آگاهی‌های سواد رسانه اثر مهدی توانگر

کتاب چراها و آگاهی‌های سواد رسانه

نویسنده:مهدی توانگر
ویراستار:رضا کمال
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چراها و آگاهی‌های سواد رسانه

کتاب الکترونیکی چراها و آگاهی‌های سواد رسانه نوشتهٔ مهدی توانگر و رضا کمال در انتشارات سیمای فلق چاپ شده است. 

درباره کتاب چراها و آگاهی‌های سواد رسانه

نویسنده در تألیف این کتاب در خصوص آگاهی‌ها و چرائی‌هایی که باعث ایجاد مدیریت راهبردی و انتخاب چگونگی‌ها مبتنی بر سه کلمه راهبردی ۱. مشروط بودن ۲.محدود بودن ۳.بستگی دارد جهت ورود به فضای مجازی را تقدیم خوانندگان می‌نماید.

عدم بکارگیری مدیریت راهبردی و نادیده گرفتن چرایی ها و عدم آگاهی ها و ورود به فضای مجازی با روش مدیریت اجرایی و ادعای دانایی منجر به ایجاد یک چرخه همه دانی در این فضا شده است، یعنی در هر کانال و گروهی با سه، چهار تا خدا و ده، پانزده تا پیامبر و به تعداد اعضای کانال با امام مواجه می شویم. لذا تربیت را باید از خودمان شروع کنیم. پدر و مادری که نگاه تک بعدی به فضای مجازی دارند و در مقابل درخواست های فرزندان تنها دو کلمه «الان نه فرزندم »را می گویند خیلی زود دیر شدن را می‌بینند و در آینده چیزی به جز «الان نه پدر! » را نمی‌شنوند.

کتاب چراها و آگاهی‌های سواد رسانه را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

این کتاب برای تمام افرادی که روزانه از رسانه‌های مختلف استفاده می‌کنند، سودمند خواهد بود.

بخشی از کتاب چراها و آگاهی‌های سواد رسانه

چرا وقتی به دنیای فضای مجازی قدم می‌گذاریم مجذوب آن می‌شویم؟

یک مثال: فرض کنید برای اولین‌بار به کشور آلمان پا بگذارید به‌محض ورود اگر در فرودگاه به سمت شما تیراندازی شود چه عکس‌العملی دارید؟؟؟!!! آیا از کشور آلمان متنفر می‌شوید؟ و یا اینکه حاضرید به ادامه سفر و اقامتتان در این کشور بپردازید؟ یا بر عکس اگر در فرودگاه آلمان به پای شما گل بریزند و استقبال گرمی از شما کنند و حتی جشن بزرگی حین ورود شما با جذابیت‌های عالی فراهم شود چطور؟؟؟!!! آیا از کشور آلمان متنفر می‌شوید؟ و یا اینکه اقامت در این کشور را آرزوی خود می‌دانید؟

در فضای مجازی نیز همین طور است، جذابیت‌ها و سرگرمی‌های بی‌انتهای فضای مجازی سرتاپای شما را گلریزان و مجذوب خود می‌کند، برای همین است که در گوشهٔ خانه مثل یک غارنشین کنج عزلت می‌گیریم، غرق این فضای مجازی می‌شویم، لذا نقش والدین در خصوص انتخاب و بکار گیری انبوهی از جایگزین‌ها که بتواند رقیب این جذابیت‌های دنیای مجازی بشود بسیار مهم و اثربخش خواهد بود. کودکی که باید در ماه‌های اول زندگی‌اش تمام خواسته‌هایش اجابت شود و شخصیت و هویت حقیقی‌اش شکل گیرد تا به این نتیجه برسد که دنیای حقیقی گلریزان است یا قتلگاه. بعضی از والدین علاوه بر عدم اجرای شرط اول برای نوزاد و کودک، گاهی آنها را در اتفاقات زندگی سهیم نمی‌کنند و در نتیجه خاطره‌سازی که اصل و اساس شکل‌گیری شخصیت کودک است را ایجاد نمی‌کنند. پندار این والدین این است که می‌شود شخصیت کودکان تا سن ۲۰ سالگی شکل می‌گیرد و فرصت برای تربیت این شخصیت باقی هست درصورتی‌که این شخصیت تا سن ۵ سالگی شکل می‌گیرد و والدین یکبار فرصت تربیت و شکل‌گیری صحیح این شخصیت را دارند نه چند بار!!!

پندار بعضی از والدین تنها در یک جمله خلاصه می‌شود: کودک خودش باید با اسباب‌بازی‌هایی که تهیه شده بازی کند و چرا بیش از یک ربع نمی‌تواند با خودش بازی کند. دقت کنید لفظ "بازی کند" بسیار تأمل‌برانگیز است. را نمی‌گوییم من و فرزندم و اسباب‌بازی‌هایش حدود ۲ ساعت بازی مشارکتی کردیم و چقدر خاطره و اتفاق‌های جالب در ذهنمان ایجاد نمودیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان