دانلود و خرید کتاب برنامه درسی و اهداف جوناس اف. سولتیس ترجمه سعداله کاظمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برنامه درسی و اهداف اثر جوناس اف. سولتیس

کتاب برنامه درسی و اهداف

معرفی کتاب برنامه درسی و اهداف

کتاب برنامه درسی و اهداف نوشته جوناس اف. سولتیس و دکر اف. والکر است که با ترجمه سعداله کاظمی منتشر شده است. این کتاب راهنمایی جامع برای معلمان و مربیان است تا بتوانند یک برنامه درسی دقیق و اصولی داشته باشند.

درباره کتاب برنامه درسی و اهداف

این کتاب در ارتباط با برنامه درسی و اهداف آموزش‌وپرورش است. در این کتاب به آنچه معلّمان در مدرسه آموزش می‌دهند و اهداف چنین آموزشی می‌پردازد. منظور از واژه برنامه‌ درسی در این کتاب نه تنها فهرست رسمی دوره‌های ارائه‌شده در مدرسه که آن را برنامه درسی رسمی می‌نامند است بلکه اهداف، محتوا، فعالیت‌ها و ساختار برنامه آموزشی طراحی‌ شده در مدارس توسط معلّمان، دانش‌آموزان و مدیران نیز اشاره دارد.

خواندن کتاب برنامه درسی و اهداف  را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به معلمان و مربیان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب برنامه درسی و اهداف

کار با برنامه درسی بخش لاینفک زندگی روزمره تمام معلّمان است. وقتی معلّمان و دانش‌آموزان در کلاس درس در ارتباط با اصول عملکرد خوب در زمین‌بازی صحبت می‌کنند این بخشی از برنامه درسی است. وقتی معلّمان کار سالانه خود را برنامه‌ریزی می‌کنند، اهداف سالانه خود را تعیین می‌کنند، محتوای این کارها را تعیین می‌کنند، میزان تأکیدشان را بر موضوعات مختلف مشخص می‌کنند و ترتیب ارائه این کارها را نیز مشخص می‌کنند آن‌ها برنامه‌ریزی درسی می‌کنند. زمانی که دانش‌آموزان دوره‌های برگزیده را انتخاب می‌کنند، به مسئولان هیئت دانش‌آموزی رأی می‌دهند یا به سازمان دانش‌آموزی ملحق می‌شوند به برنامه‌ریزی درسی مدرسه کمک می‌کنند. وقتی مدیری برنامه خدمات عمومی برای دانش‌آموزان داوطلب طراحی می‌کند این برنامه بخشی از برنامه درسی مدرسه می‌شود. وقتی معلّمان تصمیم می‌گیرند بحث‌های کلاسی را که از اصل موضوع به موضوع نسبتاً پیش پا افتاده‌ای منحرف شده است مجدداً هدایت کنند، تصمیمات فی‌الفور برای برنامه‌ریزی درسی می‌گیرند. زمانی که تصمیم می‌گیرند از برنامه خود برای درس مطالعات اجتماعی جهت بحث پیرامون حوادث فعلی دست بکشند قضاوت حرفه‌ای‌شان را برای تغییر تصمیمات قبلی در ارتباط با برنامه درسی به کار می‌گیرند و زمانی که آزمون‌هایی طراحی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند چطور نتایج آزمون و سایر داده‌ها را بر اساس پیشرفت دانش‌آموزان بسنجند تا نمرات را تعیین کنند به برنامه درسی می‌اندیشند. در واقع برنامه درسی و آموزش همان‌طور که اسکلت از بدن انسان تفکیک‌ناپذیر است از هم تفکیک‌ناپذیر هستند. به نظر ما، برنامه درسی چیز مجزای مکتوبی نیست که معلّمان از آن مشورت بگیرند یا نگیرند. برنامه درسی اهداف، محتوا، فعالیت‌ها و ساختار موجود در برنامه آموزشی مدرسه و آنچه معلّمان در کلاس درسشان ارائه می‌دهند است. البته ما اغلب در ارتباط با برنامه درسی طوری صحبت می‌کنیم که می‌توان آن را نوشت و در واقع هر مدرسه‌ای برنامه درسی رسمی مکتوبی دارد که گاهی به‌طورکلی و گاهی به‌تفصیل برنامه درسی‌ را که مدیران مدرسه تصمیم به ارائه آن گرفته‌اند توصیف می‌کند. برای عموم مردم، بیان کلیات معمولاً بهتر و مناسب‌تر است. یک برنامه آموزشی کامل ممکن است در یک یا دو صفحه توصیف شود- مشتی از اهداف، فهرستی از دوره‌ها یا موضوعات اصلی و بیان مختصر فلسفه آموزشی. باوجوداین، برای استفاده معلّمان توضیحات برنامه درسی معمولاً به‌تفصیل نوشته می‌شود. این به معلّمان شرح جامعی از محتوا، اهداف، فعالیت‌ها و ساختار می‌دهد. اما صرف‌نظر از جزئیات برنامه درسی مکتوب چیزهای زیادی است که می‌توان در ارتباط با برنامه درسی گفت. مثلاً، بحث پیرامون قواعد زمین‌بازی در یک مدرسه می‌تواند فقط به معنای این باشد که معلّم قواعد و مجازات نقضشان را با جمله‌ای مانند "امیدوارم هیچ‌کس در کلاسم هیچ یک از قوانین را نقض نکند" ارائه می‌دهد. . چنین عملی هدف متفاوتی از بحث در کلاس درس دیگری دارد که در آن معلّم از دانش‌آموزان می‌پرسد معتقدند به چه قوانین و مجازات‌هایی نیاز است- و سپس دانش‌آموزان به قوانین مدرسه به‌عنوان بخشی از فرآیند اداره دموکراتیک دانش‌آموزی در کل مدرسه رأی می‌دهند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان