دانلود و خرید کتاب آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان اوتیسم اعظم بهادری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان اوتیسم اثر اعظم بهادری

کتاب آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان اوتیسم

معرفی کتاب آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان اوتیسم

کتاب آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان اوتیسم نوشته اعظم بهادری است. کتاب آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان اوتیسم یکی از کتاب‌های آموزشی انتشارات راز نهان برای آموزش کودکان درگیر اختلال اوتیسم است.

درباره کتاب آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان اوتیسم

کتاب آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان اوتیسم کتابی کاربردی دانشجویان رشته‌های روانشناسی، علوم تربیتی و سایر دانشجویان علاقه‌مند در دیگر رشته‌ها است. کتاب حاضر به نحوی تدوین شده تا خواننده پس از مطالعه، درباره اختلالات طیف اوتیسم و مهارت‌های اجتماعی، اطلاعاتی در سطح پایه به دست آورد. آهدف نویسنده کمک به دانشجویان رشته‌های روانشناسی کودکان استثنایی به منظور نوشتن پایان نامه است.کتاب پیش روی، اثری است که به صورت سهل و روان و با رویکردی کاملاً کاربردی و با شرح جزئیات کامل به بررسی موضوعات اوتیسم و مهارت‌های اجتماعی می‌پردازد.

خواندن کتاب آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان اوتیسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام روان‌درمان‌گران پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان اوتیسم

برای آشنایی با اوتیسم ابتدا یک مثال می‌آوریم. مایکل، پسربچه ای بسیار زیبا، با موهای فرفری طلایی و چشمان آبی است. به گفته دوستان و همسایگان، می‌توان عکس او را در مجلات چاپ کرد. والدین مایکل نگرانند، زیرا مطمئن هستند که او مشکلی دارد. مایکل مثل سایر بچه‌های دو ساله حرف نمی زند، اما با دستش چند حرکت فیزیکی انجام می‌دهد و آنها را به طور دایم تکرار می‌کند. از همه مهمتر، با والدین یا دیگران، آن طور که انتظار می‌رود، تعامل اجتماعی ندارد. وقتی دیگران با او حرف می‌زنند، مستقیما به آنها نگاه نمی کند و به نظر می‌رسد که به بسیاری از چیزهایی که والدین می‌گویند توجه ندارد. او به طور دایم با اسباب بازی‌ها مشغول می‌شود و بدون وقفه به تکرار کارهای خود می‌پردازد. وقتی چیزی می‌خواهد، مثلا شیر، به طرف یخچال می‌رود، بطری شیر را بر می‌دارد و، بدون آنکه حرفی بزند، آن را به مادرش می‌هد. سرانجام، مادر مایکل تصمیم می‌گیرد که او را نزد پزشک خانواده ببرد. پزشک مایکل را معاینه می‌کند و از نظر فیزیکی، به جز اندکی ناهماهنگی حرکات، هیچ مشکلی تشخیص نمی دهد. اما پزشک یادش می‌آید که دو ماه قبل کودک دیگری را با همین وضعیت ویزیت کرده بود. بنابراین، به مادر مایکل توصیه می‌کند که او را به یک کلینک ویژه ببرد تا افراد متخصص نظر بدهند. در آنجا، پزشکان، روان شناسان، و متخصصان اختلال گفتاری و زبانی مایکل را معاینه می‌کنند. آنها به مادر مایکل می‌گویند که پسر او ظاهرا به اختلالی به نام اختلال طیف اوتیسم مبتلاست. عدم ارتباط، ناتوانی در تعامل اجتماعی، علاقه شدید به چند اسباب بازی خاص، حرکات فیزیکی عجیب و غریب، همگی ادعای آنها را تایید می‌کنند. اما پدر و مادر مایکل، با همه این اوصاف، شانس بزرگی آورده اند زیرا زود به متخصصان مراجعه کرده اند. متخصصان به این نتیجه رسیدند که درمان باید زود آغاز شود و یک برنامه درمانی ویژه خیلی زود به اجرا گذاشته شود. پدر و مادر مایکل سوالات زیادی دارند؛ این اختلال چیست؟ کدام عامل باعث ایجاد اختلال طیف اوتیسم می‌شود؟ ایا ممکن است که بچه‌های بعدی نیز، که احتمالا به دنیا خواهند آورد، به اوتیسم مبتلا شوند؟ آیا می‌توان این اختلال را درمان کرد و روش درمان کدام است؟ مادر مایکل می‌خواست بداند که آیا مدارس عادی کودک مبتلا به اوتیسم را می‌پذیرند یا باید او را به مدرسه ویژه فرستاد؟ همه اینها سوالاتی هستند که هر پدر و مادری در چنین شرایطی از خود می‌پرسد. اطلاعات و دانش مربوط به اختلال طیف اوتیسم روز به روز بیشتر می‌شود، به طوری که می‌توان آن را در دو سالگی، و حتی زودتر، شناسایی کرد. تعداد کودکانی که اوتیستیک مبتلا به اوتیسم تشخیص داده می‌شوند هر سال افزایش می‌یابد اما متخصصان بر این باورند که علت افزایش اوتیسم، توجه روزافزون به آن است. به سخن دیگر، امروزه اوتیسم، در مقایسه با گذشته، کمتر با اختلالات دیگری مثل معلولیت ذهنی و اختلال هیجانی شدید اشتباه گرفته می‌شود.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۶۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۵۶۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۴,۵۰۰
تومان