دانلود و خرید کتاب مبانی مدیریت در سازمان های دانش محور در دوره گذار احمد عاملی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی مدیریت در سازمان های دانش محور در دوره گذار اثر احمد عاملی

کتاب مبانی مدیریت در سازمان های دانش محور در دوره گذار

نویسنده:احمد عاملی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مبانی مدیریت در سازمان های دانش محور در دوره گذار

کتاب مبانی مدیریت در سازمان های دانش محور در دوره گذار نوشته احمد عاملی است. کتاب مبانی مدیریت در سازمان های دانش محور در دوره گذار با رویکرد کارایی اقتصادی و اخلاق حرفه‌ای نوشته شده است.

درباره کتاب مبانی مدیریت در سازمان های دانش محور در دوره گذار

کتاب حاضر دارای دو مقدمه و پنج فصل است. این کتاب مبتنی بر تجارب عملی نویسنده در یک دوره نزدیک به هشت سال در سازمان دانش محور در حال گذار است. سازمانی که در ابتدا در قالب دانشکده مستقل خود را اثبات کرد و در طی زمان خود را به دانشگاه تخصصی تغییر نام داد، اینکه این دانشگاه در فرایند تصمیم سازی چه سرانجامی داشته باشد و بتواند جایگاه دانشگاهی خود را حفظ کند و یا به دانشکده رجعت کند مهم نیست، بلکه یک نسخه کامل از دوره گذار را می توان در آن مشاهده کرد. آنچه در کتاب می‌آید مبتنی برآموزه‌های دینی، اخلاقی، دانشی و عملی بوده است که ما حصل حضور نویسنده در مدیریت اموردانشجویی و مدیریت امور پژوهشی و مرکز کارآفرینی است که در گذر زمان جزیی از اندیشه او شده است.

کتاب دارای پنج فصل شامل برنامه ریزی، سازماندهی، کارگزینی، رهبری و نظارت است که در هر کدام متناسب آنچه که در رویکرد کارایی اقتصادی و الزامات اخلاق حرفه‌ای نیاز است، بیان شده است. این کتاب بیشتر با انگیزه افزایش آگاهی و دانش مدیرانی که در این حیطه می‌خواهند کسب تجربه کرده و ورود به این سازمان‌ها داشته باشند نگارش شده است.

خواندن کتاب مبانی مدیریت در سازمان های دانش محور در دوره گذار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به مدیریت پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب مبانی مدیریت در سازمان های دانش محور در دوره گذار

 نظارت و ارزیابی ویژه مدیران

"اعوان و انصار خویش را سخت زیر نظر بگیر، اگر یکی از آنها دست به خیانت زد و ماموران سری تومتفقا چنین گزارشی را دادند به همین مقدار از شهادت قناعت کن و اورا زیر تازیانه کیفر بگیر و بعد به مقدار خیانتی که انجام داده او را کیفر نما سپس وی را در مقام خواری و مذلت بنشان ..."

در این مرحله بایستی یک نظارت و ارزیابی ویژه مدیران که دسترسی بیشتری به امکانات و اختیارات دارند و حیطه عملکردی گسترده ای دارند طراحی شود و آنچه را که در آن به صراحت بیان می شود، اینکه در مقام تشخیص و تنبیه نباید مماشاتی انجام شود و به روشن ترین روش بایستی تنبیه انجام شود، تا احتمال بروز تخلف در این لایه تا حد امکان کاهش یابد. زیرا تخلفات در این لایه بزرگتر و آثار آن نیز گستر ده تر می باشد. و عملا عدم تولید تخلف در سطوح اصلی در هرم حاکمیتی سبب می شود بتوان امیدوار به پیگیری مطالبات یک سیستم در عدم بروز تخلف خصوصا تخلف اقتصادی بود.همان طور که بایستی نظام پاداش عملکرد مناسبی داشته باشد بایستی نظام ارزیابی و تنبیه نیز بطور دقیق و شفاف وجود داشته باشد تا افراد هزینه انجام تخلف را در یک سازمان و نظام حاکمیتی سنگین احساس کنند به نحوی که هزینه های مالی و اجتماعی آن، افراد را از انجام تخلف منصرف کند، نگاه دیگر اینکه،استقرار نظام تنبیه درسطوح مدیران ارشد، عملا امکان تشکیل تخلفات سیستمی از بالا به پایین را به حداقل خود می رساند و بروز تخلفات اقتصادی، کم و رصد آن و برخورد با آن امکانپذیر خواهد بود.

 عدم برخورداری صاحبان قدرت از امکانات

"آنچه برایت حلال نیست نسبت به خود بخل روا دار."

"به هیچ یک از اطرافیان و بستگان خود زمینی از اراضی مسلمانان را وامگذار و باید طمع نکنند قراردادی به سود آنها منعقد سازی که مایه ضرر سایر مردم باشد، خواه در آبیاری و یا عمل مشترک دیگر، بطوریکه هزینه های آن را بر دیگران تحمیل کنند که در این صورت سودش برای آنها است و عیب و ننگش برای تو در دنیا و آخرت."

"از امتیاز خواهی برای خود در آنچه مردم در آن مساوی هستند بپرهیز."

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۳۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

حجم

۷۳۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان