دانلود و خرید کتاب زیارت های پیاده در جهان معاصر؛ نگاهی جامعه شناختی محمدرضا پویافر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زیارت های پیاده در جهان معاصر؛ نگاهی جامعه شناختی اثر محمدرضا پویافر

کتاب زیارت های پیاده در جهان معاصر؛ نگاهی جامعه شناختی

معرفی کتاب زیارت های پیاده در جهان معاصر؛ نگاهی جامعه شناختی

کتاب زیارت های پیاده در جهان معاصر؛ نگاهی جامعه شناختی نوشته محمدرضا پویافر و مهشید رضایی است. این کتاب اثری گرانبها در زمینه جامعه‌شناسی است.

درباره کتاب زیارت های پیاده در جهان معاصر؛ نگاهی جامعه شناختی

پای پیاده تا مقصد مقدس...

اکنون در جایی ایستاده‌ایم که گویی با مطالعه آیین‌های زیارتی مربوط به ادیان مختلف، سفری از خود به بیرون، به کیلومترها دورتر و سپس به درون خود و بازنگری در کلیشه‌های خود در مورد ادیان مختلف رسیده‌ایم؛ «دین به مثابه معنای انسانیت، کرامت و عشق‌ورزی».

عجیب یا غیرمنطقی نیست!

حسین بن علی علیه السلام، همان انسان کامل است که قبل از هر چیز، تجسم صلح و عشق بدون حد و مرز به همه، حتی دشمن خود بود.

برای نخستین بار، مولفان اثر حاضر به مطالعه و معرفی هم‌زمان هفت آیین پیاده روی زیارتی در جهان پرداخته اند؛ آیین زیارتی هندوها به نام«کومب میلا» در هند، زیارت پیروان شینتو به نام «شیکوکو یا ۸۸ معبد» در ژاپن، چهار زیارت مسیحیان به ترتیب شامل «کامینو دسانتیاگو در اسپانیا، فاطیما در پرتغال، فرانسیجنا در ایتالیا، گوادالوپ در مکزیک» و در نهایت بزرگ ترین آیین زیارتی شیعیان و بلکه تمامی مسلمانان «پیاده روی اربعین» در عراق.

بر خلاف جریان رو به رشد سکولارشدن در جهان، زیارت در دنیای امروز رو به گسترش و زائران درحال افزایش اند.

با قراردادن اسکنر دوربین تلفن همراه خود بر روی تصاویر لینک کدهای پاسخ سریع (QR-code) لذت مطالعه این اثر علمی در قالب چند بعدی را امتحان کنید.

زیارت از اصیل‌ترین و گسترده‌ترین رفتارها و مناسک دینی در جهان ادیان است که عمدتاً به نهادی اجتماعی و آیینی جمعی برای جامعه مؤمنان و بازتولید معانی و ارزش‌های مقدس سوق پیدا کرده است. زیارت‌پژوهی و مطالعات زیارت از حوزه‌های عمیق میان‌رشته‌ای و چندرشته‌ای است که نه تنها فرهنگ، بلکه اقتصاد، سیاست، حقوق، تاریخ و کلام را بهم می‌آمیزد و مسیری روشنا به‌سوی فهم آخرین تحولات دین‌داری در جهان پساسکولار و آوردگاه آینده‌گرای ادیان، می‌گشاید.

 اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق علیه السلام با الهام از پیام و آرمان عظیم زیارت جهانی اربعین، به عنوان مجموعه‌ای دانشگاهی و تخصصی در طراز جهان اسلام می‌کوشد تا در این عرصه و البته دو عرصه مهم «آینده‌اندیشی مهدوی و تمدنی» و «مقاومت منطقه‌ای و امتی»، مرجعیت و الهام‌بخشی داشته باشد به همین منظور در پنج قالب آموزش، پژوهش و تولید ادبیات، نوآوری و فناوری، شبکه‌سازی اجتماعی و سیاست‌گذاری حرکت الهی اربعین، آثار و فعالیت‌های متنوعی را در شش سال گذشته به ثمر رسانده است.

اثر پیش رو پژوهشی بی‌نظیر در مطالعه توصیفی و تطبیقی زیارت در چهارگوشه جهان معاصر و تجارب ادیان گوناگون از پیاده‌روی‌های زیارتی و سفرهای معنوی است که از محصولات گروه مطالعات اجتماعی فرهنگی اندیشکده است.

دکتر محمدرضا پویا‌فر و همکار ایشان با ممارست بالا و بر اساس منابعی از چندین زبان توانسته است تابلویی جامع و گویا از پدیده زیارت در قالب سفر معنوی به تصویر کشد که پژوهشگران را در فهم عمیق‌تر ممیزات و مشخِصات زیارت جهانی اربعین به‌شدت یاری می‌کند. 

نگارش این کتاب بر اساس ایده‌ای دوست داشتنی بود که کمی پس از انجام پژوهش تجربی در باب الگوی فعالیت‌های خیر دینی در پیاده‌روی اربعین شکل گرفت. 

ضمن تقدیر و تحسین مجدد این تلاش خالصانه و شکر الهی بابت به سرانجام رسیدن این برنامه پژوهشی اندیشکده، معیت، زیارت و معرفت حسینی را برای همگان آرزومندیم. ضمناً در نشر این اثر حماتی‌های دانشگاه علوم انتظامی امین نیز مؤثر بوده است که مراتب تشکر از ایشان اعلام می‌گردد.

خواندن کتاب زیارت های پیاده در جهان معاصر؛ نگاهی جامعه شناختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴۴ صفحه

حجم

۲۹٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۴۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۱۷,۵۰۰
۵۰%
تومان