دانلود و خرید کتاب تحلیل لایه لایه‌ای علت‌ها جلد اول سهیل عنایت‌الله
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل لایه لایه‌ای علت‌ها جلد اول اثر سهیل عنایت‌الله

کتاب تحلیل لایه لایه‌ای علت‌ها جلد اول

معرفی کتاب تحلیل لایه لایه‌ای علت‌ها جلد اول

تحلیل لایه لایه ای علت ها (جلد اول) اثر سهیل عنایت‌الله، نظریه و مورد کاوی‌های یک روش‌شناسی یکپارچه و متحول‌ساز آینده پژوهی (مجموعه مقالات) است که در مرکز آینده‌پژوهش انتشارات موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی به چاپ رسیده است.

مركز راهبری آينده پژوهی علوم و فناوری‌های دفاعی، به عنوان نخستين مركز رسمی آينده‌پژوهی كشور، فعاليت خود را در ميانه‌ سال ۱۳۸۳در بخش دفاعی آغاز كرده است. اين مركز در عرصه‌های زير فعالیت می‌کند:

مطالعه و پردازش محتواهای آينده و تحليل تبيين‌های گسترده انجام شده در خصوص آن و از اين منظر، به دست دادن تصويرهای مطلوب‌تر و كامل‌تری از آينده، به خصوص باز كردن تحولات پيش رو و ابعاد نوين آن.

در اين راستا، مركز به مطالعه و تبيين روندهای متنوع شكل‌دهنده به آينده؛ رويدادهای شگفتی‌آفرين؛ سناريوها و تصورات از شكل‌های گوناگون تعامل روندها و رويدادها در آينده؛ سياست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات امروز؛ و در نهايت قوانين و سنت‌های حاكم بر جهان هستی به عنوان بخش‌هايی از عناصر تشكيل‌دهنده آينده پرداخته است. در اين راستا مركز، به تناسب جايگاه خود در سلسله مراتب سازمانی، فعاليت ديده‌بانی و پايش محيطی خود را در دو حوزه متمركز كرده است :

الف. ترسيم صحنه‌های نبرد آينده

ب. ترسيم صنايع دفاعی آينده

شناسايی، كسب آگاهی و توسعه روش‌شناسی‌ها و مفاهيم مورد استفاده در آينده‌پژوهی، توسعه عمومی دانش آينده‌نگاری، طراحی و تدوين فرايندها و بسط تكنيک‌های گسترده و نوين آينده‌پژوهی و انتقال اين دانش به عنوان يک فعاليت توانمندساز، در سطح بخش دفاعی كشور.

انجام پروژه‌های بومی آينده‌نگاری در حوزه‌های مأموريتی و ارائه مشاوره به سازمان‌های صنعتی دفاعی برای تعريف و اجرای پروژه‌های آينده‌نگاری، به عنوان تأمين‌كننده مبنای تصميم‌گيری‌های امروز بوده و قطعاً در راستای توليد محتواهای آينده مطلوب و شكل بخشيدن به گفتمان آينده پرافتخار دفاع و اقتدار و سربلندی نيروهای مسلح خواهد بود.

درباره کتاب تحلیل لایه لایه‌ای علت‌ها جلد اول

این کتاب به پنج بخش تقسیم می‌شود. بخش نخست به معرفی روش‌شناسی تحلیل لایه لایه‌ای علت‌ها ، محیط و بافتار تاریخی ، مفهوم و همچنین تحقیقات و موردکاوی‌های کارگاهی آن می‌پردازد. بخش دوم با ارائه مقالات آینده‌پژوهان برجسته ( اسلاتر، ترنبال، باسی، گراهام و کنی، کلی و لیست) و همچنین مقالات قدیمی‌تر از روش تحلیل لایه لایه‌ای علت‌ها ( گالتونگ ، شاپیرو و سردار) به مقایسه روش تحلیل لایه لایه‌ای علت‌ها و سایر روش‌ها می‌پردازد. بخش سوم که بزرگ‌ترین بخش کتاب است شامل موردکاوی‌هایی از بکارگیری روش تحلیل لایه لایه علت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله مهندسی ژنتیک، فقر، نژادپرستی، جهانی شدن، آموزش، هوانوردی، رسانه‌های جهانی، ژاپن، شهرها و نظریه‌های اطلاعات است. بخش چهارم با ارائه مقالات( سیمون، راموس و روسو) روش تحلیل لایه لایه علت ها را به عنوان یک روش شناسی در حال تکامل معرفی می‌کند. این بخش همچنین شامل روایت کتاب شناسی و پاسخ به منتقدان روش تحلیل لایه لایه‌ای علت‌ها است.

 خواندن کتاب تحلیل لایه لایه‌ای علت‌ها جلد اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعات راهبردی و آینده‌پژوهی

استکبار ستیزی در قرآن
سیدحسین نوری
آفتاب خانواده اسکورتا
لوران گوده
قانون الجن
ریچارد پل اوانز
بهای بالای مادی گرایی
تیم کاسر
روش های تحقیق در مدیریت راهبردی
جیووانی باتیستا داگنینو
فراتر از مرزها
محمود غلامی
خانه افرا
جان لوکاره
مدلسازی و شبیه سازی فرایندهای جذب سطحی
شهره فاطمی
یکصد و ده نامه از دو سیمین
منصور اوجی
کاربست هوشمندی در آینده‌پژوهی
علی فلاح شیخلری
آینده‌نگاری در سازمان‌ها؛ روش‌ها و ابزارها
محمدمهدی ذوالفقارزاده
صحبت با کودکان در ارتباط با فقدان
ماریا تروزی
وقتی ﻛﻪ ﭘﺮواﻧﻪ‌ﻫﺎ رﻧﮓ ﻋﻮض می‌کنند...
علیرضا مقدس
طراحی سناریو
ماتس لیند گرن
مجموعه مقالات دومین همایش مطالعات تطبیقی در حوزه‌های فلسفه، کلام، ادیان و عرفان (اسفند ماه ۹۴)
حسین کلباسی اشتری
طرح تحقیق در علوم اجتماعی
دیوید دی واس
از مدل زمین مرکزی تا بیگ بنگ و نظریه تورم
میلاد اسکندر‌دوست
تئوری‌ها و پارادایم‎های آینده آینده آگاهی و روان‌شناسی آینده
توماس لومباردو
آدم بزرگ های ترسناک
مهدی حق‌گو
عزیزم چه رنگی بپوشم؛ قصه‌های غرب وحشی ۴
شهرام شفیعی

نظرات کاربران

z. h
۱۴۰۱/۰۶/۲۵

من اول که شروع کردم احساسم این بود که متن سنگینه و اونطورکه میخوام متوجه نمیشم به نظرم قبل از این کتاب باید حتما پرسش از آینده خونده بشه تا نظریه رو درک کنید بعد این کتاب رو به عنوان

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۶۰ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۴۶۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان