دانلود و خرید کتاب سیستم های صف مصطفی زندیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیستم های صف اثر مصطفی زندیه

کتاب سیستم های صف

معرفی کتاب سیستم های صف

کتاب سیستم های صف، اثر مصطفی زندیه و فرناز ترابی یگانه است که در انتشارات دانشگاه شهیدبهشتی برای دانشجویان و پژوهشگران به چاپ رسیده است.

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که از سال ۱۳۳۸ به عنوان یکی از مراکز علمی معتبر فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی دارد.

انتشارات دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی سابق) با نام اداره انتشارات در سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرد، این مجموعه از سال ۱۳۵۳ مرکز فروش کتاب خود را هم در دانشگاه تاسیس کرد.

دکتر علی آموزش اولین مدیر این انشارات بود. این انتشارات سال ۱۳۵۴ با نام «دفتر انتشارات و تامین منابع درسی» فعالیت خود را به‌طور مستقل از اداره روابط عمومی دانشگاه گسترش داد.

فعالیت رسمی و سازمان یافته انتشارات و چاپخانه از سال ۱۳۵۹ با مدیریت دکتر رضا شعبانی شروع شد و بعد از چندین مرحله تغییر در سیستم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در حال حاضر در زمینه چاپ و نشر آثار دانشگاهی و پژوهشی و مجلات بسیار توانمند است و آثار ارزشمندی در اختیار دانشجویان، اساتید و پژوهشگران قرار می‌دهد.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی زیر نظر اساتید و متخصصین هر رشته منتشر می‌شوند و بهترین و جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند تا هم دانشجویان این دانشگاه و هم دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و علاقه‌مندان بتوانند به راحتی به کتاب‌های مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

درباره کتاب سیستم های صف

انتظار در صف برای هیچ یک از ما مطلوب نیست، اما کاهش زمان انتظار نیز نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر است. درک تأثیر این سرمایه‌گذاری اضافی بر زمان انتظار و سایر شاخص‌های ارزیابی کارایی سیستم‌های صف برای تصمیم‌گیری دربارۀ صرف سرمایۀ بیشتر اهمیت بسیار دارد. ازاین رو، فراگیری مدل‌ها و تکنیک‌ها برای شناخت و تحلیل سیستم‌های صف لازم است.

کتاب حاضر شامل مفاهیم و اصول نظری سیستم‌های صف و کاربردهای آن است. تمرکز این کتاب بر ارائۀ ساده و قابل فهم مطالب است تا به دانشجویان در ایجاد درک عمیق و پایه‌ای مباحث نظری سیستم‌های صف کمک شود. ارائۀ مثال های متعدد در هر فصل، سبب فهم بهتر و افزایش سرعت یادگیری می‌شود. هم چنین به منظور تسلط بیشتر بر مباحث، در انتهای هر فصل تعدادی مسئله گنجانده شده است که خوانندگان با حل این مسائل مفاهیم سیستم‌های صف را بهتر درک خواهند کرد. کتاب پیش‌رو هشت فصل دارد. در فصل اول ابتدا به تعریف اجزای سیستم صف و معیارهای مورد نیاز برای ارزیابی و تحلیل مدل‌های صف پرداخته شده و سپس، برای آشنایی بیشتر خوانندگان، به برخی از کاربردهای نظریۀ صف به اختصار اشاره شده است. در فصل دوم، مفاهیم و روابط نظریۀ احتمالات مرور شده است. همچنین برخی توزیع‌های مهم به همراه خواص آن‌ها بیان شده و دربارۀ فرایند پواسن و توزیع نمایی نیز مفصل بحث شده است. فصل سوم به فرایند تصادفی و سپس فرایند مارکوف و زنجیره‌های مارکوف و فصل چهارم به زنجیره‌های مارکوف پیوسته که پایۀ تمامی مدل‌های صف‌اند اختصاص داده شده است. در فصل پنجم روابط کلی سیستم‌های صف مطرح شده است. در فصل ششم مدل‌های نمایی صف و نحوۀ محاسبۀ معیارهای ارزیابی در آن‌ها بیان شده است. فصل هفتم به بررسی مدل‌های مبتنی بر فرایندهای مارکوف که در قالب فرایند تولد و مرگ قرار ندارند پرداخته است. در فصل هشتم به هزینه‌های یک سیستم صف اشاره شده و محاسبۀ پارامترهای بهینۀ یک سیستم صف با هدف کمینه کردن هزینه‌ها بررسی شده است.

خواندن کتاب سیستم های صف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۱۶ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان