دانلود و خرید کتاب نگرشی نو به احکام و آثار مهریه در فقه و حقوق طاهره پورالشریعه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نگرشی نو به احکام و آثار مهریه در فقه و حقوق اثر طاهره پورالشریعه

کتاب نگرشی نو به احکام و آثار مهریه در فقه و حقوق

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نگرشی نو به احکام و آثار مهریه در فقه و حقوق

کتاب نگرشی نو به احکام و آثار مهریه در فقه و حقوق نوشته طاهره پورالشریعه است. این کتاب به مساله مهریه به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ازدواج می‌پردازد.

درباره کتاب نگرشی نو به احکام و آثار مهریه در فقه و حقوق

جامعه بشری از خانواده‌ها تشکیل می‌شود و خانواده هسته اولیه و سلول‌های جامعه محسوب می‌شود. اگر در جامعه‌ای خانواده مستحکم باشد و زن و شوهر حقوق یکدیگر را رعایت کنند و باهم اخلاق خوش داشته و سازگاری کنند و با همکاری یکدیگر مشکلات را برطرف سازند و فرزندان صالحی تربیت کنند، آن جامعه به صلاح خواهد رسید و از مشکلات اخلاقی و معنوی آن به برکت چنین خانواده‌هایی کاسته می‌شود یا از ابتدا چنین مشکلاتی برای آن جامعه رخ نمی‌دهد.

دین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین برای تمام مراحل زندگی برنامه‌ای مدون کرده و اگر مسلمانان تمام فرامین مقدس اسلام را که در قرآن کریم و احادیث به طور واضح و روشن و بدون نقص و بر اساس عقل و شرع آمده را رعایت کنند به زندگی واقعی که رسیدن به تکامل است نزدیک می‌شوند و دست می‌یابند.

در عقد ازدواج و زندگی مشترک شرایط و مسایل بسیاری لازم است که هر یک از زوجین باید به آن پایبند باشند. یکی از این مسایل، مسأله مهم مهریه است که شرع مقدس در عقد ازدواج آن را لازم دانسته است.

مهریه دارای شرایط و احکامی است که در این کتاب به آن پرداخته می‌شود.

در اصطلاح فقه و حقوق «مهر» مالی است که به مناسبت عقد ازدواج مرد به زن هدیه می‌کند و مرد مکلف است هنگام ازدواج یا عندالمطالبه یا عندالاستطاعه آن را به زن تادیه کند.

در این کتاب مسایل و احکام مهریه در فقه امامیه مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس با حقوق موضوعه مقایسه می‌گردد تا مواردی که بین آنها تفاوت وجود دارد، مشخص می‌گردد. تعیین مهریه یکی از ضروریات عقد و مقدمه‌ای برای زندگی مشترک و تشکیل خانواده است. عدم آگاهی کافی مردم به ویژه جوانان به احکام و آثار مهر، باعث مشکلات در زندگی شده و احیانا زمینه بروزسوء‌استفاده‌های غیر اخلاقی را فراهم می‌کند. 

خواندن کتاب نگرشی نو به احکام و آثار مهریه در فقه و حقوق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت قوانین پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان