دانلود و خرید کتاب سبک های رهبری آزیتا شوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سبک های رهبری اثر آزیتا شوقی

کتاب سبک های رهبری

معرفی کتاب سبک های رهبری

کتاب سبک های رهبری نوشته آزیتا شوقی و بهزاد شوقی است. کتاب به مفاهیم، تعاریف و نظریه‌ها سبک‌های مدیریت می‌پردازد.

درباره کتاب سبک های رهبری 

رهبری به عنوان یکی از وظایف مهم مدیران علم و هنر نفوذ در افراد به منظور دستیابی به اهداف است. سبک رهبری تعیین کننده جو، فرهنگ و راهبردهای حاکم بر سازمان است. سبک رهبری مجموعه‌ای از نگرش‌ها، صفات و مهارت‌های مدیران است که بر پایه چهار عامل نظام ارزش‌ها، اعتماد به کارکنان، تمایلات رهبری و احساس امنیت در موقعیت‌های مبهم شکل می‌گیرد. 

امروزه کارکنان از تحصیلات بالایی برخوردار هستند و کارها بیشتر تخصصی شده است، بنابراین نمی‌توان مثل گذشته آن‌ها را وادار به انجام کار کرد. در سازمان‌های امروزی نیاز بیشتری به مشارکت کارکنان در مدیریت سازمان وجود دارد. در حقیقت تغییر سبک مدیریت از حالت مدیریت استبدادی به سمت مدیریت مشارکتی منجر به موفقیت هر چه بیشتر سازمان می‌شود. سبک رهبری که منجر به مشارکت گروهی کارکنان و تشکیل گروه‌های کاری گردد، موجب انجام اثربخش، کارآمد، منظم و هماهنگ کارها می‌شود. علاوه بر این، به کارگیری سبک رهبری حمایت‌گرانه و مشارکت طلبانه منجر به افزایش لذت انجام کار در کارکنان می‌گردد.

تئوری‌های سنتی رهبری مبتنی بر سلسله مراتبی بوده‌اند که قدرتی در بالای سازمان وجود داشت و دستورات از بالا به پایین دیکته می‌شد. پیروان در سطوح پایین‌تر به‌عنوان یک عضو سازمانی، ملزم به پیروی از این دستورات بودند. گذشته از آن محیط کار در حال تغییر، محققین زیادی را برآن داشت که با دلایل و شواهد محکم سازمان‌ها را تشویق به به‌کارگیری سبک رهبری انسان محور نمایند. چرا که بوضوح دریافته‌اند، تئوری‌های سنتی رهبری دیگر پاسخگوی نیازهای سازمان‌ها نیست و در حقیقت دانشکده‌های مدیریت در انجام مسئولیت خود به منظور آماده سازی افراد برای نقش‌های رهبری در سازمان‌ها شکست خورده و یا قصور کرده‌اند.

 بحران رهبری و ناشایستگی فراگیر سازمان‌ها در فایق آمدن به توقعات ذی‌نفع های خود، یک معضل جهانی محسوب می‌شود. سازمان‌ها برای ادامه حیات خود در بازارهای رقابت جهانی و پیدا کردن جایگاه در منظر مردم در مقایسه با دیگر سازمان‌ها به دنبال راه حل مناسبی برای رفع معضلات خود می‌گردند و بدنبال پرورش خلاقیت، نوسازی و ایجاد تعهد به سازمان در بین کارکنان خود هستند، به همین جهت نیاز به سبک رهبری متناسب با سازمان بیش از پیش احساس می‌شود. پژوهش‌های انجام شده در این زمینه منجر به بروز تئوری‌های نوین در حوزه رهبری شدند که بعضی از این تئوری‌ها و مدل‌ها عبارتند از: رهبری کاریزماتیک، تبادلی، تحول آفرین، معنوی و رهبری خدمتگزار.

امروزه با توجه به سرعت شتابنده تغییرات و تحولات علمی، تکنولوژیک، اجتماعی، فرهنگی و... در عصر حاضر، سازمان‌هایی موفق و کارآمد محسوب می‌شوند که علاوه بر هماهنگی با تحولات جامعه امروزی، بتوانند مسیر تغییرات و دگرگونی‌ها را نیز در آینده پیش‌بینی و قادر باشند که این تغییرات را در جهت ایجاد تحولات مطلوب برای ساختن آینده‌ای بهتر هدایت کنند. چرا که به گفته تافلر ، «تنها با بهره‌گیری خلاقانه از تغییر برای هدایت کردن خود تغییرات است که می‌توانیم از آسیب شوک آینده در امان بمانیم و به آینده‌ای بهتر و انسانی‌تر دست یابیم». بنابراین سازمان‌های موفق به رهبرانی نیازمند هستند که با ژرف‌نگری، جهت مناسب و مسیر آینده سازمان را مشخص سازند، و به سمت سازمان‌های کارآفرین حرکت کنند.

کتاب سبک های رهبری سعی دارد الگویی کاربردی و مهم برای رسیدن به این هدف ارائه کند.

خواندن کتاب سبک های رهبری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام صاحبان کسب و کارها پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۹۵ صفحه

قیمت:
۶,۵۰۰
تومان