دانلود و خرید کتاب اکوسیستم کارآفرینی برد فلد ترجمه احمد ورد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اکوسیستم کارآفرینی اثر برد فلد

کتاب اکوسیستم کارآفرینی

معرفی کتاب اکوسیستم کارآفرینی

کتاب اکوسیستم کارآفرینی نوشته برد فلد است و با ترجمه احمد ورد و علیرضا کاظمی‌نیا و محمدعلی زاهدی در انتشارات نشریار منتشر شده است.

درباره کتاب اکوسیستم کارآفرینی

استارتاپ‌ها هستۀ همۀ کار‌های ما را تشکیل ‌می‌دهند. زندگی هر فردی، یک استارتاپ است که با تولد او آغاز ‌می‌شود. هر شهری زمانی یک استارتاپ بوده است. ما انسان‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شد‌ه‌ایم که تمایل به شروع کردن داشته باشیم. امروزه در حال مشاهدۀ تغییری بسیار بزرگ در جامعه‌ای که در آن طی سلسله مراتبی، عنصر صنعتی غالب بوده به سمت جامعه‌ای دارای شبکه‌های متنوع هستیم که در عصر ارتباطات ظهور ‌می‌کند. اینترنت، در حال به وجود آوردن عصر فرا ارتباطات است که ماشین‌ها در آن بر دنیا تسلط دارند و منتظر ما انسان‌ها هستند تا به آن‌ها برسیم. در این عصر، انسان و ماشین پیوندی جدانشدنی دارند. در چنین شرایطی، شبکه‌ای بردنیای مجازی و دنیای فیزیکی تسلط دارد. در سراسر این شبکه، گره‌هایی وجود دارد که به‌صورت استارتاپی شروع به کارکرد‌ه‌اند. چنین گره‌هایی به‌سرعت در حال ظهور هستند و دیگر ساختار سلسله مراتبی بر آن‌ها حاکم نیست. انرژی، نوآوری و فعالیت جامعه در سراسر این شبکه پخش شده است و در مکان‌های غیرقابل انتظار تجمع پیدا ‌می‌کند. در دنیای فیزیکی بخش عمد‌ه‌ای از این انرژی، فعالیت و نوآوری در منطقۀ جغرافیایی کوچکی بنام جامعه‌های استارتاپی متمرکز است.

افراد دانشگاهی به این جوامع، خوشه ‌می‌گویند و نظریه‌هایی در مورد نحوۀ به وجود آمدن آن‌ها، شرایط بلوغ و نحوۀ تکاملشان ارائه کرد‌ه‌اند.

این جامعه‌های استارتاپی، همه‌جا در حال ظهور هستند و دیگر به مناطق معروف و پر سابقه مثل درۀ سیلیکون محدود نمی‌شوند. جامعه‌های استارتاپی در تمام شهر‌های آمریکا مثل شیکاگو و بولدر در حال ظهور هستند. علیرغم اینکه سابقۀ کارآفرینی در بسیاری از این شهر‌ها زیاد است؛ اه‌می‌ت رشد و توسعۀ به وجود آمده در چرخۀ اقتصادی این شهر‌ها بسیار زیاد است.

به دلیل وجود جامع‌های شبکه‌ای، نحوۀ به وجود آمدن و تکامل جوامع استارتاپی بسیار تغییر کرده است. درک این تغییر برای شرایط اقتصادی و نوآوری بسیار مهم است زیرا قرار نیست این تغییرات به زودی‌ها متوقف شوند. نویسنده در این کتاب، رویکردی جدید برای به وجود آوردن یک جامعۀ استارتاپی ارائه ‌می‌کند که آن را نظریۀ بولدر ‌می‌نامد. او به‌ شدت معتقد است که جامعه‌های استارتاپی ‌می‌توانند در هر شهری به وجود آیند و آن‌ها هستند که آیندۀ اقتصادی و پیشرفت هر منطقه، شهر، کشور و جامعه‌ای را تضمین ‌می‌کند. این کتاب، نحوۀ ساختن و حفظ جامعه‌های استارتاپی در طول زمان را به‌صورت نظری و عملی نشان ‌می‌دهد.

در تمام این کتاب از جامعۀ استارتاپی بولدر به‌عنوان نمونه‌ استفاده ‌می‌کند. ازآنجایی‌که نویسنده از سال ۱۹۹۵ تاکنون در این شهر زندگی کرد‌ه‌ است؛ قصد ندارد تاریخچۀ شهر را به صورت کامل ارائه کند ولی ‌می‌خواهد اطالعاتی کافی در مورد نحوۀ تکامل شرایط استارتاپی در این شهر ارائه کرده و اصول زیربنایی قابلاستفاده برای شما را ذکر کند. در فصل‌های بعدی، توضیح خواهد داد که بولدر پنج جامعۀ استارتاپی در ز‌مینه‌‌های نرم‌افزار و اینترنت، زیست‌فناوری، فناوری‌های تمیز، مواد غذایی طبیعی و سبک‌های زندگی سالم دارد. این پنج جامعه، به‌صورت موازی یکدیگر وجود دارند. نویسنده زمان خود را صرف بخش فناوری (نرم‌افزار/ اینترنت) کرد‌ه است و دوستانی در سایر بخش‌ها نیز داشته که تجربه‌های مختلفی را از آشنایی با آن‌ها کسب کرده است. در بخش‌های مختلف این کتاب از این افراد خواست‌ است که نظر خود را در مورد رویداد‌ها و فعالیت‌های اصلی یک جامعۀ استارتاپی بیان کنند. به‌علاوه، مثال‌های دیگری از فعالیت‌های استارتاپی مرتبط با بولدر نیز ذکر کرد‌ه است.

به این دلیل از بولدر به‌عنوان مثالی از یک جامعۀ فعال و پرشور استفاده ‌می‌کند زیرا که آشنایی خوبی با یکی از بخش‌های آن دارد و ‌می‌تواند اطلاعات خود را به خوبی ارائه دهد. نویسنده امیدواراست که بتواند با ارائۀ این مطالب به ایجاد جامعه‌ای استارتاپی در منطقۀ شما کمک کنم. در ابتدا، این کتاب را با یک داستان شروع ‌می‌کند و پس ازآن اصول به وجود آوردن یک جامعۀ استارتاپی پایدار را ارائه خواهد کرد. 

خواندن کتاب اکوسیستم کارآفرینی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه استارتاپی پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان